Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 2635 ggr
Emmahpemma
0

Russ utlånas på foder

John Travolta ska ut på foder i minst ett år, men helst lääääänge!

Han är 2år och Hingst. visad med 39p som ettåring.

Tömkörd, men ej satt i vagn då jag inte har någon vagn som passar. Trafikvan, snäll i all hantering (verka, borsta, lasta, klippa osv..) Även "hängd" på, men ej sutten på pga ryttarbrist.

E: John Russ och U: Olivia 3200..

Bilder samt filmer finns här:

http://pets.webshots.com/album/506062874tiTCAz?vhost=pets

Vid intresse maila på emmah.nystrom@hotmail.com eller ring 070-2669612

Emmahpemma
0
CarolaG
0

Även "hängd" på, men ej sutten på pga ryttarbrist.

Av vilken anledning börjar man sitta på en 2-åring? Med eller utan ryttarvbrist? Jag blir galen på alla annonser med "sutten på" "något riden" på 2-åriga hästar…

Det har inte med utlåningen att göra men jag skulle vilja ha en vettig förklaring till varför?

Trav_
0

säger som ovanstående, hängd på?? Vi började inte hänga på våran förrens hon var nästan 5 år!! Man ska inte börja tidigare än 3.5 år - 4 tycker jag.. Helst ska dom va över 4 innan man rider dom..

Saaandberg
0

Helt rätt! men det beror även på Vem det är! om det är en pytteliten 4 åring e det ju inte så falit, beror het på vem, men inte bra ändå… van vidsadel kan dom vara, men man ska ju inte rida, kolla på bilder på han, ser ut att vara knappt 1 år!

FridaSimonsson
0

Ge er nu, det är hennes häst hon gör väll hur som helst !?
ridhästar börjar dom ju rida in när dom är 2!

Mariasoderstrom
0

#5 håller med dej fullt ut…

Sen är det här till för dom som är intresserade av hästen i fråga. Sen bestämmer man väl själv vad man gör med sin egen häst..
Han ni synpunkter kan ni skicka ett privat meddelande till varandra eller personen i fråga?

FridaSimonsson
0

# 6, Precis : )

Saaandberg
0

njaa, ni har kanske rätt, men ja e fortfarande fast vid vad för ryttare det är!

booy
0

4# Dom första bilderna på han är någ tagna på när han var liten!. Det står ju på något kort oxå att han är 11 månader, läs innan du kommer med taskiga komentarer!.

Jag tyckte han såg fin ut på filmerna (även om det var lite dålig skärpa). Där såg han ut som en 2-åring! och det står att det är taget från juli 07.

Saaandberg
0

ursäkta, såg ejj deetGenerad

ozzkan
0

Ni som skriver taskiga grejer borde ta bort det tycker jag. :/

CarolaG
0

#5,6,9 och 11

Jag tycker INTE att man får göra vad man vill med sin häst. Att rida in russ som 2-åringar tycker jag är ytterst olämpligt. Det händer tyvärr med jämna mellanrum att jag ser annonser med både russ och shettisar där det står "sutten på", hemma hos mig är det dödsstraff…

Jag har sett hästen som 1-åring och han såg trevlig ut.

Mariasoderstrom
0

#12 Hon har ju inte ridit in sin häst, hon har bara låtit någon hänga på honom. Det är två skillda saker, han är 2 år och så länge hästen inte mår dåligt av det eller inte klarar av det så ser jag inte någon anledning till varför hon inte kan låta någon hänga på honom ? Men det är mitt sätt att se på det hela.

Sen var detta till för dom som var intresserade av hästen..

CarolaG
0

#13 Pga brist på ryttare… Men jag ger upp… Snart börjar de väl rida in 1-åringar..

EllinoreBoy
0

14# för det första är hästen inte inriden, för det andra så beror det väl på HUR hästen ser ut och den är grov eller lik. för det tredje var det här absolut inte vad tråden handlade om! Skapa en egen tråd om du vill diskutera om sånt!

Emmahpemma
0

NU blir jag faktiskt lite irriterad!!

Det står INGENSTANS att ponnyn är sutten på!

som jag skrev i ett annat iFokus forum så är kanske "lutad mot" en bättre förklaring, han är aldrig hängd på med tyngd.. Mina hästar får vänja sej vid att människor kan finnas varsomhelst hursomhelst, och än är det ingen som har mått dåligt av det. snarare tvärtom, jag har mycket trygga och harmoniska hästar.

OCH det ÄR en jätteintressant disskussion, MEN det har INGENTING med denna annons att göra! starta en ny tråd i ämnet.

bilderna som jag länkade till är från november 05 då han just kommit från Lojsta hed,  fram till denna sommar.

FridaSimonsson
0

Håller helt med dig Emma hästarna ska lära sig ..

AnnaLundin
0

Detta är en annons!

Diskutera gärna frågan som uppkommit, men ta det i en egen tråd i stället! Låt annonsen vara annons!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Emsaa
0

jag har mailat dig :)

Saaandberg
0

ja ursäktar mej, så ni kan vara arga, men det var ej min mening att reta upp er!Generad

Emmahpemma
0

putt

Emmahpemma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är lilla Trollet utlånad, men jag bara måste visa en bild då min lillasyster "hänger" på Trollet.. Flört

Fötterna i backen, tyngden på hästen är obetydlig, och han verkar ju inte så berörd, eller vad tycker ni?

ozzkan
0

#24 Håller med, så gör jag på min tvååring för att han ska vänja sig att man är överallt.

SkMajs
0

Carola Guldhag.
Du går över gränsen med stora kliv!
John Travolta har hamnat hos familjen Ronneklev. och där kommer han att ha det JÄTTEbra!!
Jag tycker att Emma? tränar sin/sina hästar så dom ska vara vana vid att man är överallt jämt och ständigt.
Du har 4 egna barn.. det är ganska viktigt då. Eller hur?

SkMajs
0

ursäkta # 14 ska det va!

thilda-
0

#24 fasen :O har inte mina päron ringt :O

Saaandberg
0

Päron!?

Emsaa
0

#29 päron brukar vara ett "slang" av föräldrar ;)

Saaandberg
0

omen så mensr du, ja trodde du mena bokstavligen päronX)
va kul att Travolta har fått ett  ra hem:D

Emmahpemma
0

nepp, dom har inte ringt…..

thilda-
0

haha japp :) det är ett slang ord som vi använder ;) och Pärer för potatis ;)

thilda-
0

#32 jäkla päron :( dom sa att dom skulle ringa :( åh nu blir jag ju rakt besviken

CarolaG
0

#26 Maja Andersson. Jag har inte kommenterat någonting kring Emma R och hennes familj. I annonsen stod ej riden pga brist på ryttare och det tycker jag är väldigt upprörande. Man skall/bör inte rida in 2-åriga russ. Du kanske tycker det är ok men jag kommer ALDRIG att tycka att det är ok att jag gång på gång ser annonser med russ och shettisar som är 2-åringar där de har börjat att rida dem eller som i denna annons där man ursäktar sig för att man inte hunnit rida den på grund av ryttarbrist.

Jag har fem barn vad det nu har med saken att göra. De rider fö inte våra 2-åringar.