Dubbeltrav
Har en liten undran som någon kanske kan svara på?
Tingsryd den 6juni och Vaggeryd den 8juni. Går det som ett dubbeltrav,alltså kommer ni att sammarbeta,tänker med boende och liknande.
Följet 😊
Ah detta missade jag TACK!!
# 0 Då TIRK är mycket måna om att få köra ponnytrav på nationaldagen önskade de att få bli "insläppta" i Vaggeryds tävlingsvecka så ja, det blir som ett dubbeltrav.
Tyvärr har vi inte fått till ett samarbete runtomkring men inga problem att få stallplatser på Vaggeryd om så önskas 🙂! Några sovplatser kan finnas i omklädningsrummet o travskolans teorilokal.
Hjärtligt Välkomna till JVP o Vaggerydstravet 🙂!
Fortsätter på denna tråd med en ny fråga:
Om man bara kommer tävla på fredagen på Tingsryd, kan man ändå anmäla ut till uttagningsloppen eller är man då skyldig att vara med i finalerna på Vaggeryd?
#4 Stämmer nog inte riktigt det där du skrivit. Tingsryd AVSLOG er ansökan om att vilja ha ett dubbeltrav med er den 6 juni, men att dom kunde tänka sig det en annan gång. Och hur detta gick till och igenom är HELT obegripligt! Dom ville inte ha ett dubbeltrav då de ansåg att för många anmälningar skulle gå förlorade!
Ville inte förstöra denna tråd, men blir upprörd över sådant som inte stämmer! Och hur sedan Rickard kunde godkänna det då vi skriftligt har sagt att vi inte vill vara med denna gång……Plus att när de kontaktade er fick de inget vettigt svar på HUR detta kunde ske…… Detta är egentligen inget som skulle tas upp här men tyckte att det kunde uppmärksammas.
#6 Ja Alexandra, visst var det så att Tingsryd avslog JVP: s inbjudan till att försöka arrangera ett samarbete med cuppriser, övernattning, ev. övriga arrengemang osv. Det kallade jag i #4 -inte fått till samarbete-
"Dubbeltrav" blev det ju eftersom Tingsryd ville köra den 6e vilket var i Vgs tävlingsvecka. Vg hade ju redan blivit tilldelad den veckan enl nya tävlingsindelningen.
Tirk avslog mycket riktigt med att tacka för inbjudan om samarbete då det inte fanns tillräckligt med folk som ville jobba med det. Samt en förhoppning om framtida samarbete istället.
Rickard har väl bara godkänt det ni ansökt om? Att få köra den 6e. Det gjorde han efter att kollat med Vg att det var ok.
När "de" som var Pia kontaktade "er" som var jag svarade jag att JVP inte haft med propositionerna att göra. Det är var och ett sällskap som har det ansvaret, ofta i samråd med sin ponnyklubb. Propparna går i förväg ut till alla sällskap.
Ställ er frågan….har ert travsällskap och Tirk bra kommunikation i dessa frågor ?
Jag har mailen kvar och där står inget om vad du påstår om att inte vilja ha dubbeltrav för att många anmälningar skulle gå förlorade.
Trist när du har sån attityd här när du inte verkar ha fått rätt information.
#7 Vi har inte ansökt om något eller godkänt dessa proppar som skulle vara som en "cup", det är ju han som gjort propparna och vi har definitivt inte ansökt om att ha någon Cup med er. Så förstår inte vad Rickard skulle ha godkänt? Ni måste ju haft med "cuppropparna" och göra, hur skulle det annars vara möjligt att det blev såhär?
Anledningen till att vi tackade nej var att vi ansåg att vi skulle förlora anmälningar på det, om vi sen skrev det eller inte spelar ingen roll.
Jag har fått rätt information då jag sitter med i proppgruppen! Så trist att vi nu kanske förlorar på detta. Men men, punkt slut.

En undran jag har, varför står det att det inte är några prispengar i smålandscupen för kat B. 7000-19000 ? på Tingsryd? / Amanda
#9 Kolla med Rikard. Det var samma fel på en prop till Kalmars dubbeltrav och jag fick då informationen om att det bara var ett skrivfel. Kanske samma för den proppen du undrar över.
#8 Cuppropparna hade kunnat påverkats/tackats nej till när propositionerna gick ut för påseende. Mailgången angående samarbete osv var öppen och gick till båda klubbarnas styrelsemedlemmar/sällskap/Rikard .
Som du antyder verkar det som om du vill utlysa oss som några elakingar. Men det är väl så det är………lätt att ha nån "syndabock".
Varför skulle det tvunget missgynna våra tävlingar? Detta kan ju vara ett lyft , det är ju samma på Vg som på Ti. De som inte vill/kan starta på Ti kan inte starta i finalen på Vg.
Men man kan se det positivt och hoppas många vill starta på båda ställena 🙂!

De verkar vara lita fel i propparna så de borde kollas när de gäller cuperna står tex Smålands cupen överst och sen kat a i texten, i propp 6 ;)
#11 Vi fick aldrig cuppropparna!!! Hade vi fått det så hade vi ju självklart sagt NEJ! Du måste ju undrat hur det kunde gå ut proppar som vi bestämt sagt nej till?
Man kanske inte tvunget vill starta i finalen på söndagen. Man kanske ville starta i 2 andra lopp som passade bättre.
Nu får du väl ändå ge dig! Syndabock? Skämtar du med mig. Men jag tycker det är oförskämt att låta något gå igenom när klubben i fråga har sagt nej! Så nej, några syndabockar försöker jag inte få er att framstå som.
# 13 Inbjudan från JVP till TIRK kom om samarbete om dubbeltravet som blev då ni "fick" den 6e juni.
Då mailgången hela tiden gick genom bådas styrelse/sällskap/Rikard föddes ganska snart tanken om försök o final i en sk Smålandscup.
Tirk avböjde vänligt samarbete pga - ingen som hade tid/ork. (stod absolut inget om att ni inte önskade en cup)
Propositionerna kom senare ut till sällskapen för påseende, JVP uppmärksammade att försök o final fortfarande fanns med. JVP: s styrelse tillfrågades hur den ställde sej till att köra denna Smålandscup med försök o final ändå när det tilltänkta samarbetet inte blev av.. Majoriteten i JVP: s styrelse föreslog att den ändå skulle köras. Jag var en av de som röstade för.
Samma propositioner som JVP/Vg fick ta del av gick till Tingsryd. Ni hade samma möjligheter att granska, rätta till, ifrågasätta era propositioner som alla andra. Gjorde ni det?
Du skriver att du inte fått några propositioner……Eftersom det numera är sällskapen som driver ponnytravtävlingarna går informationen till dem. Har du tänkt på att be dem om att ni också får vara med och se igenom dem? Fler i den här tråden har ju nu uppmärksammat fler skrivfel etc…i era proppar som ni kunde rättat till. Det är ju därför propositionsförslagen skickas ut, så sällskapen, helst i samarbete med ponnytravklubbarna, skall kunna korrigera.
Hade ni i Tingsryd starkt protesterat mot en Smålandscup med försök o final hade ni med all säkerhet fått gehör för det.
Du skriver också att - _Du måste ju undrat hur det kunde gå ut proppar som vi bestämt sagt nej till?
_
I # 8 skriver duAnledningen till att vi tackade nej var att vi ansåg att vi skulle förlora anmälningar på det, om vi sen skrev det eller inte spelar ingen roll.
Hur skall någon förstå om någon tycker något om det inte skrivs ner så det tydligt kommer fram?
Avslutningsvis kan jag bara konstatera att det varit sååå mycket enklare om det från Vg/JVPs håll tackats nej till frågan Rikard ställde till oss. Frågan löd - Tingsryd är väldigt angelägna om att få köra en heldag med ponnytrav på nationaldagen den 6/6 som de vill ha som sin traditionella tävlingsdag, kan ni tänka er att de får köra den dagen även om det är er tävlingsvecka?
Mvh
Annette ordförande i JVP

Är det någon som kan meddela Rickard om det nu står fel i propparna så han kan ändra det i anmälninskalendern i alla fall ?
Jag är lite nyfiken på svaret till Kajsas fråga i inlägg #5.
Är det någon som kan svara på den??

#16 man är skyldig att vara med i dom😃 i och med att det är en smålandscup
#17 Ja det var det jag trodde
, men våra hästar har ändå inga lopp i cupen, så det blir lite andra lopp för oss. Bl a montén så jag hoppas den blir av nu när det är tre kat B lopp den helgen.
Hoppas alla tre blir av
#16 #17 Tack för svar haha 😃
Kajsa, Ekbacka o alla andra som undrar, utförlig information finns i propparna och till er som anmäler till försöken på Tingsryd på fredagen, ni behöver inte anmäla till Final-tröstfinal på Vaggeryd för det sker automatiskt.
Till er som ev. vill komma och övernatta på Vaggeryd så är klubbens medlemmar där på lördg em/kväll och mockar å fixar inför söndagens tävling. Vi brukar avsluta med att äta lite god mat. Det finns åt gästande också bara vi får "beställningen" i tid !
Hoppas vi ses 🙂!
#20 SUPER!!! Äntligen hander det något gott ur de här. Gör en öppen fråga, Kan man sova hos tingsryd mellan fre till lör eller måste man bege sig till vaggeryd fre, och hur anmäler man till middagen på lör?
Jag och tre barn kommer!!!!

#20 är de då så att det står fel i propparna i försöken på Tingsryd? Har nämligen inte fått svar på mina frågor om propparna ..
#22 Kolla med Rikard.

*22 ja jag vet. Att man kan göra det men hade jag varit ansvarig så hade ju jag i alla fall fått veta att det är fel och sett till att de hade blivit fixat, man kan ju förlora anmälare på att de kan stå fel…
#24 …eller så hjälps man åt och rättar till saker som blivit fel…. ;)
# 21 Vad trevligt , Välkomna 🙂!
Det går bra att anmäla sej till mej här i tråden, maila annette@savrarpstuteri.com eller ringa 070-5549271.
Jag räknar in er fyra i "matkön" 🙂!
JVP bjuder övernattande tävlingsekipage på maten 🎈!
Behöver ni box/sovplats redan från fredagen så hör av er i slutet på nästa vecka så får ni information om vilken som är er box och hur ni tar er in dit 🌛! Ev. kan ni få ta del av hage på lördagen.
Ses…………
# 22 Ursäkta men jag såg inte din fråga som var ställd till mej förrän nu. Vad som är rätt eller fel i propparna till 6/6 vet jag inte. Men om man anmäler till försöken på Ti behöver man alltså inte göra en ny anmälan till finalen på Vg då man automatiskt (alltså inte behöver göra en ny skriven anmälan) är startanmäld till final/tröstfinalen 8/8 på Vg.
Hoppas du fick svar som du blev nöjd med? Annars är det bara att återkomma 🙂!

*27 tack de har jag förstått. Men de stå lite fel tror jag i propparna, tex att inga prispremier delas ut i det ena kat B försöket bla
Är det ok att anmäla ut i Silverdivisionen på Vaggeryd eller måste vi till Tingsryd först på fredag 😕
Anmäla kan ni göra…. men det är inte säkert ni kommer med för jag antar att de som anmält till båda dagarna har företräde….. om det anmäls fullt lopp alltså….
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
# 29 Ni är välkomna med er anmälan även om ni inte tävlar i Tingsryd.
Det är bara finalen o tröstfinalen på Vg det inte går att anmäla till om man inte startat i försöksloppen på Tingsryd.
Det finns även reservproppar att anmäla till, blir inte alla lopp av kan ett ev. överfullt kanske tom delas så bara anmäl….alla chanser finns att komma till start 🙂!
# 29 Ni är välkomna med er anmälan även om ni inte tävlar i Tingsryd.
Det är bara finalen o tröstfinalen på Vg det inte går att anmäla till om man inte startat i försöksloppen på Tingsryd.
Det finns även reservproppar att anmäla till, blir inte alla lopp av kan ett ev. överfullt kanske tom delas så bara anmäl….alla chanser finns att komma till start 🙂!

På tingsryd i smålandscupen kat b 7000-19000 står de att de inte är prispengar? Undrar om de stämmer då de är pengar i smålandscupen högst 7000? O i kat b lopp är de alltid pengar? Någob som vet? ???????? Mvh amanda

Eftersom ingen ansvarig för tävlingarna meddelade Rickard så skickade Amanda till honom och de är nu ändrat i tävlingskalendern