Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettannonser
Läst 2098 ggr
JuliaS
0

Russ till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stuteri Gloria har två unghästar till salu till humana priser.

Glorias Alma sto 1år e. Lurk 548 u. Rovalds Zoyerita 3483 ue. Zoyer 427. Zoyer har lämnat bl.a. Mollnia. Travförärvaren Cedrik 275 (lämnat Cesita, Chuchundra, Rusch) finns i modersstammen. Alma är ett välväxt energiknippe, men är snäll och välhanterad. Inget för de "farträdda" då det är ett sto med mycket motor.

Glorias Lucern valack 2 år e. Nestor 570 u. diplomstoet Lucia Bess 4350 ue. Lucifer 414. Mäter idag 124 cm i mkh. Lucern tömkörs dagligen och är van vid sadel. Är lugn och trygg. En helt okomplicerad ponny! Blir en jättefin ungdomshäst.

Gratis transport kan ordans till Nynäshamn-Stockholm eller trakten av Enköping-Köping den 24/8. 

Fler bilder kan mailas vid seriöst intresse. Pris diskuteras via mail eller telefonkontakt med vuxen.

Välkomna att ringa eller maila Julia Sterbrant 0498-261574, 0736-988391 juliasterbrant@hotmail.com

JuliaS
0

Bild på Lucerns huvud.

sensationen
0

vad fin alma var.

JuliaS
0

Här kommer ytterligare en bild på henne…

JuliaS
0

och en bild från i våras på Lucern.

JuliaS
0

"putt"

gotlandsruss
0

har ni lust att låna ut honom och är han inkörd

fan_idole
0

Har Lurk och Nestor haft några avkommor till start på travet, eller för den delen har de startat själva?

JuliaS
0

Lucern är under inkörning. Är i pricip färdig att sätta för vagn, men jag har inte kunnat gjort det då jag inte har fått någon att hjälpa mig med det. Jag lånar helst inte ut mina ponnyer, så Lucern är till salu i först hand.

Lurk var tränad för start när jag åkte ut med mitt sto för betäckning. Sedan såldes han och jag vet inte om de nya ägarna har planer på att starta honom. En fin häst med ett mycket bra steg var det i alla fall.

Lucern tillhör Nestors första kull. Även han såldes från Börje Johansson och jag har inte sett så mycket av honom sedan dess. Tyvärr får ju långt i från alla chansen att visa vad de går för på banan.

Jag känner inte till om det finns startade avkommor, annars kan man ju bara hoppas att dessa blir de första. Min förhoppning är att Lucern kommer till någon som vill ha en riktigt trevlig vän och tävlingskamrat och att Alma kommer till någon som är lite mer rutinerad och som kan tillvara ta hennes arbetsiver och energi.

JuliaS
0

Kollade betäckningsstatistiken..

Lurk har bara 10 avkommor och Nestor 9 stycken. Alltså bara unga individer än så länge. Lurks pappa Rasputin var dock en duktig travare som vann mycket lopp i unga år. En riktig "snackhäst".

gotlandsruss
0

hej hur  mycket kostar lucer

Mariasoderstrom
0

Snygga russ !

JuliaS
0

Som jag skrev diskuteras pris med vuxen via mail till mig eller på telefon. Välkomna att höra av er på det viset!

JuliaS
0

"putt"

Wruss
0

Kan ju bara inflika att den som köper häst av Julia får en väldigt välhanterad och väl uppfödd häst Glad. Inga hästar går "vind för våg" hos Julia och hennes mor.

JuliaS
0

En nytagen bild på Lucern.

Saaandberg
0

hejhej:D
är lucern kvar?hur stor e han, och hur mkt ska du ha för honom?

*Intresserad*

JuliaS
0

Är du seriöst intresserad är du välkommen att ringa för mer info om Lucern.Det är lättast att nå mig i hemmet under kvällstid.

Pga allt för många oseriösa mail så skriver jag ut följande:

Mail som bara innehåller frågor om priset kommer inte att besvaras. Jag är bara intresserad av att ha mailkontakt med er som verkligen ska skaffa ett russ och undanber mig brevvänner. Kommer att vilja tala med myndig person för att diskutera ev. hästköp, men naturligtvis är ungdomar välkomna att ta första kontakten.

Och så ett litet tillägg: Lucerns mamma Lucia blev klassvinnare vis FöreningenGotlandsruss utställning i år med 42p. Hans lillasyster Blixtra fick 39p och gick fyra i klassen. Bifogar bild.

JuliaS
0

Lucern

Saaandberg
0

hej igen, Lucern är verkligen fin, men ja måste nog hålla mejj i skinet, och prata igenom det med mamma, vi har skrivit seriöst till 2 andra hästar ochså nämligen…:Svart står du med Lucern nu?

Saaandberg
0

vart*

har du förestern haft vagn på han nån gång?

JuliaS
0

Lucern är nu såld till familjen Sandberg. Jag önskar dem lycka till med honom.

Saaandberg
0

Tack Tack Julia :D

JuliaS
0

"Puttar upp Alma". En mycket trevlig och tillgiven ponny med glimten i ögat.

Saaandberg
0

Jaa, skulle ja kunna skulle ja ta Alma ochså!;)

JuliaS
0

Visst. Så har jag ett tvåårigt sto som jag ska låna ut till trav några år plus en fölunge till salu. Jag skickar över allihop till dig så har du att göra…:)