Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 631 ggr
Jullanhugo
0

köra

Hejsan! 

Min ponny är väldigt så att han gärna vill springa springga och springa! Det är inte så att han brukar dra iväg med mig när jag leder utan han brukar gå fint, kan dock hända att han börjar trava och springer jag med honom så springer han ganska snabbt och hamnar mycket framför och nästan drar iväg. Jag är dock inte lika snabb som han och inte det minsta lika mycket uthållig. Jag har en sulky och en travsele och funderade på om jag inte skulle köra lite med utrustningen så han kan springa av sig lite som han vill för att bli lugn och mer tillfredsställd i psyket. 

Den selen jag har var inte i jättebra skick när jag köpte den men jag har smörjt den några gånger och köpt några nya delar(Gummigjord, remmar som sitter från gjorden till skakeln vet ej vad dom heter)

Det jag funderade på var att jag gärna egentligen skulle vilja ha en vagn med svängel där man kan ha draglinor(förhoppningsvis blir dte en sådan vagn i sommar). Men det kanske funkar lika bra att fästa bröstan i däcklet om man bara kör på en rak grusväg?

Sen tänkte jag, bröstan är en del sliten, men funkar det om man sätter ett "ludd" så det blir mjukare att dra?

Jag tänker köpa en ny brösta också men har inte kommit iväg att göra det ännu!

Sorry min okunnighet

StuteriSolo
0

Om det är en travsele och en travvagn går det utmärkt att använda om inte delarna är så slitna att de kan gå av när man använder dem. Be om hjälp när du ska köra om du inte ens har koll på vad de olika grejerna på utrustningen är! Speciellt om du har en pigg och energisk ponny, det kan lätt gå fel då.