Fantomavkomma utlånas!
Finns fortfarande kvar. Hyrköp/försäljning är också aktuellt. Vill komma ut på banan till våren/sommaren och visa att Fantoms avkommor är värda att satsa på!! :)
är han inkörd?, finns?
Han finns utanför Växjö. Inte inkörd än, men har haft sele på sig iaf. :)
Putt
Så fin :)
Tack!
Finns kvar än och vill gärna komma igång och börja träna. Så vill du ha en häst med bra stam och ur Fantoms första "kull", tveka inte att höra av dig. Lånar ut honom mycket förmånligt till rätt person.
Är han kvar som hingst eller är han valack?
Han är hingst idag, men ser inget problem i att han blir valack. Troligast skär vi honom lite senare i vår om han inte blivit utlånad och fodervärden önskar ha honom som hingst.
men bara haft sele på sig, inte töm körd å så?
Tror inte han är tömkörd, kanske någon gång i höstas. Jag bor själv i Norge och han har blivit kvar hos hans mammas ägare sedan han föddes, därför har jag själv inte gjort något med honom.
Putt!
Rekommenderar starkt denna fina kille! 🙂
Både mor och mormor har lämnat tvåminutare så vad månde bliva av den här där man toppat med en topphingst?
#14 Ingenting eftersom ingen vill ha honom! 😃
#15 Det är nog massor som vill ha honom. Jag hade inte tvekat 1 sekund att ta denna jättefina hingst åtminstonde på foder först, men folk har nog dåligt med stallplats tid och pengar nu i dagens läge tyvärr. Verkligen superfin och mycket intressant stam
klart de kommer bli något av honom, hade själv tagit honom om han hade varit mera arbetad med.
#17 Det förstår jag, men det tråkiga är att ingen har nappat under de 2½ år han varit till salu och inte ens till utlåning verkar han intressant och nu börjar det som sagt bli lite sent om han ska hinna ut på banan. Nog för att jag hört att hästmarknaden är död, men så död trodde jag inte den var och tråkigt nog har jag ingen möjlighet i dagsläget att göra något med honom själv. Det löser sig men jag hade förstås hoppats att han skulle fått vara med som treåring och visat vad han går för. :-)
ja de förstår jag, åh de är synd att jag inte har så många ponny år kvar, annars hade jag inte tvekat, men de tar ju sin lilla tid å kör in å göra allt i deras takt, ta det lugnt, de kommer tillslut :)
#19 Så är det. :)
Har du testat att annonsera ut honom i norge/finland o danmark Emelie? Kan funka annars finns flera facebookgrupper att gå med i o lägga in annons. Hans pappa har ju för bövulen vunnit SM ju :)
Förlåt att jag lägger mig i men denna kille bör VERKLIGEN vara något för travet!
Pappa Fantom rek 1.37,3 (28 segrar 83.800kr insp) SM-vinnare i ponnytrav 2013! Denna blivande 3åring är ur hans första kull!
Hans mamma Winna Elitpremierat diplomsto med 42p som blivit både BIS & BIR vinnare på utställning. Winna har lämnat bla Winnica rek 1.55,1 (7 segrar & över 14000kr insp), Winst rek 1.54,9 (10 sefrar & över 23000kr insp) samt Winner rek 2.06,5.
Mormor Gissa blev Super-Elit premierad 2013 (högsta avelsvärdesbokstav en häst kan få i Sverige) hon har lämnat bla ponnytravaren Quick G rek 1.57,2 (7segrar & över 13000kr insp) & Gulliver rek 1.59,8 (14 segrar & över 16000kr insp).
Tack Rebecca!
Jag har lagt ut honom på annons i Norge eftersom jag bor här, men de andra länderna har jag ingen koll på vad de har för annonssidor. Facebook har han varit på annons ett antal gånger, i gruppen för Gotlandsruss till salu.
Putt!
Puttar upp denna fina kille igen. Letar fortfarande fodervärd alternativt ny ägare.
Nämnas kan att hans bror e: Fantom ue Allgunnens Opal, dvs samma pappa och samma morfar, har på tre starter vunnit två gånger och kommit tvåa en gång. Vore roligt om även denna pojk fick möjligheten att visa vad han går för.
hej. skulle du kunna lägga ut en lite film snutt när han travar. skulle va kul att se hur han rör sig.
Hej Carro! Ska absolut be ägaren till hans mamma (där även han bor) att försöka filma honom när han travar. :-)
Är han inkörd nu? :)
Fanny Henriksson
#28 Nej, jag söker just nu efter någon som kan köra in honom, om ingen önskar köpa/låna honom oinkörd.