Dubbeltrav
Vad är det man ska packa till dubbeltrav? nån som kan dela med sig av vad ni packar?🐴🐴🐎
??
Det viktigaste att tänka på är väl att ta med sig foder, hö och hinkar. Så hästen/hästarna kan äta och dricka. Sedan kanske du har möjlighet att få låna en hage under dagen när din häst inte startar då kanske det är bra att ha med regntäcke ifall vädret inte är det bästa.
Det är väl det allra viktigaste vad jag kan komma på. Har säkert glömt något, men sedan när jag själv övernattar med mina hästar är jag väldigt petig så jag har ju även med mig speciella grimmor för att de inte ska lorta ned tävlingsgrimman. Samt att jag har med ett till huvudlag så att jag ska slippa ta av käken (och eventuell annan utrustning) ifrån huvudlaget som mina hästar tävlar med. Det gör jag dock bara om jag ska köra/rida dem dagen emellan tävlingarna.
Det är väl vad jag brukar ta med utöver tävlings utrustningen. Sedan ifall min häst har tex bandage så tar jag med mig ett par extra ifall de skulle bli jätte lortiga.
Hoppas detta var till någon hjälp :)
Mvh
#2 tack;)
Om man vet eller misstänker att ens ponny kommer att dricka dåligt, kan man ta med sig vatten hemifrån i dunkar så de känner igen smaken av det vatten de är vana vid.
Hur många par filtar och sånt ska man ha med?
Hur många brukar du ha med? Ta lika många som om att du skulle ha startat under två helger.