Kusk ill Eskistuna
Hej!
Jag heter Nellie och är 12 år, blir 13 till hösten. Jag har ett russ och en shettis som jag tävlar med. Men kommer troligtvis bara kvala om russet. Så om du söker någon kusk så är det bara att höra av dig. Berätta gärna om hästen och hur den är att köra, shettis eller russ osv. 😉
Jag har alltid hållit på med hästar och ända sen jag föddes har minn mamma varit travtränare (slutade som proffstränare sommaren 2007) och innan hon började som A-tränare så var även min morfar proffstränare om fortfarande sitter och kör häst precis som jag och mamma. När jag var 2år fick jag min första ponny. Hon är en liten shettis som hade sina egna viljor som reste sig och slog , och den har jag suttit och kört som jag fortfarande kör, men dock mycket mer "rutinerad". Sen fick jag två shettisar till. Ena var en lat och liten shettis som var väldigt trög att köra och väldigt lugn att hantera, och den andra är var helt tvärt om. et och tokig att köra som var väldigt rädd att hantera och kunde inte ha täck i början då han kastade sig åt ena hållet, även hur lugn man än tog det med han. Han var väldigt het och köra och sprang som en krok. Skenade en gång, gick bra med både häst och kusk (mig). Sen köpte vi en nu hingst som var seg att köra han med, lite speciell att köra. Rätt var det var slog han utan förvarning. Sen kom olyckan på Gävletravet när hann vann. Dom som satt på honom vinnartäcket hade inte satt på det ordentligt som av den orsaken kom över huvudet och därefter var het att köra han med. Bakrädd osv. Russet jag har är väldigt rädd om man blir arg på honom eller så, där får man vara lugn. Lite ivrig i lopp så man får hålla honom hela tiden.
Kört på egen hand sen jag var 4-5 år. Brukar även köra varmbloden här hemma på gården.
Är det någonting mer ni vill veta om mig så är det bara att fråga.
Så om ni söker en kusk så är det bara att höra av er! Kör både russ och shettisar.
MVH Nellie
0702082822 nelliesvensson@hotmail.com
Hälsningar Nellie
Trasig telefon, ring på detta nummer istället 0704969310 då kommer ni till min mamma.
Hälsningar Nellie