Packningslista
Hej!
Jag ska ut i ett lopp i Hoting den 9:e juli och det är andra gången jag ska tävla. Jag har inte riktigt koll på vad jag ska ha med mig men jag har skrivit upp dom flesta sakerna men om vi skulle kunna skriva saker som man ska ta med. Jag har försökt att googla osv. men jag hittar ingenting. Jag har skrivit ner lite saker som jag behöver men jag vet att jag måste ha med mer saker:
förbygel
transportbandage
ryktlåda
sidenband
boots
lädergrimma och grimmskaft
sele, huvudlag med käk, murphybländare och springrem
dress, byxor, hjälm och spö
spännband
hö
sulky
vattenhink
www.alifeasme.devote.se
My friend thinks he's smart. He said onions are the only food that make you cry. So i threw a coconut at his face. :)
Fleecetäcke efter dusch kanske, och ev vanligt tävlings/transporttäcke
hästens pass :)
Kan vara bra att ta med sig glasögon, termometer, helosan, verktyg, handduk, svettskrapa och en pump
Jag själv brukar tänka i huvudet hur jag selar på hästen och packar ner sakerna efter det:) sedan får man ju inte glömma allt annat som hästen behöver under tävling, och självklart inte det du som kusk/ryttare behöver
Tänk på dig själv att du skall ha med mackor eller frukt och dricka, inte kul med blodsockerfall när man är nervös och skall ut i lopp!
Hästpasset är superviktigt!
Tack för alla som har svarat och det hjälper verkligen!
#3 vad är det exakt för verktyg som jag behöver?
#4 Jag har tänkt i huvet och det har gått ganska bra ändå.
Men jag har aldrig varit borta och tävlat utan bara hemma på travbanan och det är en travskoleponny som jag tävlar så då har allt varit där så jag har inte behövt packa då nämligen…
#5 Det har jag inte tänkt på tack för det! Men vad är hästpasset viktigt till, det har jag inte riktigt förstått.
www.alifeasme.devote.se
My friend thinks he's smart. He said onions are the only food that make you cry. So i threw a coconut at his face. :)
Det var ingett nu vet jag varför man ska ha med passet!
www.alifeasme.devote.se
#7 passet kan vara nödvändigt till mycket. Det är ju åndå det som identifierar din häst. Tex. Det kan behövas ifall de vill kontrollmäta din häst.

Om du inte kör i en säkerhetsvagn, så behöver du ta med en slag -gjord.
Vattenhink, ev kraftfoder om hästen äter det på dagen :)
Bra att komma ihåg är att passet alltid ska vara med när man reser/transporterar sin häst så det är inte bara för att kunna visa upp på tävling!
#6 Jag menar typ skiffnycklar till vagnen så att man kan justera fotstöd, sits och skruva på/av hjulen, man kanske inte använder verktygen varje gång men om det skulle behövas så är det skönt att ha egna istället för att springa runt och leta några att låna för det hinner man inte alltid. Jag brukar även ta med lite extra kläder, typ någon tröja och ett extra par sockar. Och som dom andra nämnt, glöm inte passet för som #11 skrev så måste det vara med då man transporterar sin häst och även på tävling, är viktigare än många tror.
Lycka till!

Glöm inte säkerhetsväst :)
#9 Det har vi redan på selen för det används alltid på våra ponnysar!
#10 Vattenhink har vi i transporten och han får inget kraft så det är inget att oroa sig för.
#11 Ja, jag har fått reda på det nu när jag har googlat.
#12 Tack för svaret, efter att jag hade funderat ett tag så kom jag på varför. Okej då ska jag tänka på att ta med mig lite extra kläder.
Tack så mycket! Ojdå, jag tror att jag hade glömt att skriva det här men det står på min papperslista :)
#13 Ojdå, jag tror att jag hade glömt att skriva det här men det står på min papperslista :)
www.alifeasme.devote.se