Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1977 ggr
sarahansen
0

Specialar´n

Räknar man med autoloppstider i Specialar´n eller bara voltstartstider?

Funderat kring detta och försökt hitta om det står någonstans men förgäves så jag har väl mer eller mindre antagit att de gör det men vill ändå  ställa frågan här för säkerhets skull :) 

Tacksam för svar!

Tusen
0

Du räknar med alla sulkytider alltså både auto- och voltstart. De fyra senast uppnådda tiderna samt rekordet. Montétider räknas inte med.

sarahansen
0

Tack för snabbt svar! Då var det som jag trodde 🙂

sarahansen
0

En annan sak gällande Specialar´n. Jag har inte det datorprogram som behövs för att kunna räkna ut alltsammans på ST´s sida så jag har nu försökt räkna ut allting för hand. Har räknat ut tiderna i sekunder och tror mig fått fram en genomsnittstid.

Men nu till min fråga,  hur gör jag för att räkna fram vilken distans jag ska starta på? Hur räknar man ut det för hand? Finns det någon mall för hur man ska gå till väga som inte är på ett datorprogram som gör det åt en?

Tacksam för svar för nu tog det stopp i tänkandet och räknandet!

Stallmima
0

Här finns mallen från ST, hoppas det funkar     https://www.travsport.se/artikel/tavlingskalender                                                                                                gå in på  

sarahansen
0

#4 Jag har varit inne där och det är den länken/dokumentet  jag menar. Min dator kan tyvärr inte använda den sidan överhuvudtaget då den inte har det som krävs för det (gammalmodigt och inte så teknologiskt). Så den sidan är utesluten för min del, det är därför jag undrar om det finns något annat sätt än den för att kunna räkna ut till Specialar´n. Känns ju lite dumt att man inte ska kunna anmäla till lopp för att man inte har rätt kapacitet på datorn..

giffan
0

#5 Du har pm

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus