Sprintermästarn
Tyvärr blev det inte tillräckligt med anmälda till våra två lopp, Mini och Lilla Sprintermästarn.
Därför var vi tvungna att ställa in. 
Kanske berodde det på lite intresse, eller att flera av de som har fyraåringar är på Vången nästa vecka.
Jag vore tacksam om ni vill kommentera här om ni tycker att vi ska försöka flytta loppen och köra dom lite senare i år, eller är Sprintermästarn när Stora Sprintermästarn är??
Med vänlig hälsning Sanna HPTS
Synd med få anmälningar, men brukar inte sprintermästaren kat A och B vara på ordinarie stortrav´s printermästare?
Skulle ju vara trevligt om man flyttade loppen o hoppas på fler anmälda :)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Jag tycker inte att man ska flytta loppen , Sprintermästar loppen ska gå när stora sprintermästaren går .
Jag menar inte flyttar de Derby loppen om det blir inställt, kalmarsundspokalen, elitloppet mm.
Tyvärr är det så här vissa år , inget att göra åt och hoppas på att fler anmäler till Derbyt.
4 årskullen i år är inte så stor och många av de snabbare är mer norröver och då blir det så här.
Får hoppas på fler anmälda nästa år i stället och att de inte krockar med någon wången vecka då ;)

Flytta absolut inte sprintermästaren. Loppet blir då som vilket lopp som helst.
Sprintermästaren skall vara på sprintermästardagen/dagarna.
Det är synd att inte fler vågar anmäla även om man inte har chans att vinna, man vet ju inte på förhand vilka som anmäler och även en bra placering skall man vara stolt över. Med de proppar som skrivs ut av ST behöver man ju dessutom inte vara rädd att få ett för snabbt rekord eftersom de flesta lopp körs med tillägg efter insprungna pengar och inte efter rekord.
Detta är väl en del utav effekten utav dom " nya" propparna (alltså pengaproppar) som skrivs. Frustrationen som kan anas på många sätt måste ju ta sig uttryck någonstans och detta är väl ett typiskt och mycket tydligt exempel….

Varför körde man inte loppet då dom fyra snabbaste i kat B anmält? Vem bestämmer att man kör vissa lopp på fyra startande och inte andra,
Jag saknar snabblistor för alla årgångar

Det är banorna som bestämmer det och köra ett storlopp på 4 st tycker inte jag är försvars bart, utan minst 7 tycker jag det ska vara .
#7 Vad menar du ? de ligger ute snabblistor för alla årgångar på ST
#8 Nu hittade jag 😉

#0, det är ju ni som ska bestämma ska ni köra det senare 🙂
Säkert dom som har 4-åringar vill att loppet körs - dom har ingen chans på det nästa år.

#9 😉

#8 På vilket sätt är det inte försvarbart?

För att de är en kostnad för det första och när det är en sådan helg så tycker i alla fall jag att vi ska göra reklam för ponnysporten och köra ett lopp bara med 4 hästar tycker inte jag är bra reklam och inte heller roligt att titta på mm , vet att på insprängda lopp vill de ju helst ha minst 7 till start.
Bara för att de är ett *Stor lopp* så behöver man inte köra det med så starter, de har ju ändå Derbyt som de kan få en ny chans , de är ju den enda årskullen som får 2 chanser ;)

Du glömde 5-åringarna som har både 5-årsmästerskapet och 5-årsBaggen.

Fast det hade ju inte varit mycket mer annorlunda om 3-4 st till hade anmält då det förmodligen blivit som två lopp i loppet… Självklart är det trist att det inte blir fulla lopp runt om i landet men man kanske skall ha samma regler på alla banor om antal startande i lopp och inte "godtyckligt" välja bort vilka som släpps och vilka som körs.

Ja jag kan tycka att på insprängda lopp borde de vara minst 7 :)
#14 Sorry glömde dem ;)
Jag ser absolut inget hinder att ni kör sprintermästarloppen under Er heldag
den 3e Augusti! Dels så skulle få mycket mera anmält och sen kan ni göra denna heldag ännu större och till något alldeles extra! Kör på Det!

Jag tycker absolut inte att vi ska köra det på våran heldag! Det ska vara under sprintermästaren punkt slut . Som att köra elitloppet under vallas heldag? Nja
kör loppet i höst i augusti på eran heldag

Körs loppet senare tappar Sprintermästaren sin glans tycker jag, då kan man börja flytta alla storlopp om de bli för lite anmälda hur kul är det, Bättre folk lär sig anmäla i stället för att fega ur. Nu kanske folk lär sig att anmäler man inte så blir det heller inga stor lopp
#18 Helt rätt. Däremot är det något att tänka på i framtiden. När vi har varit med i Sprintermästaren (två gånger) har det varit på Halmstads ponnytravheldagar, men det var å andra sidan länge sedan.
F.ö. har Lilla Elitloppet också körts på SPTS heldagar, men det var ännu längre sedan.
Jag tycker heller inte sprintermästaren skall flyttas till någon heldag. Dåtid har jag varit med om att kriteriet körts på vanlig ponnytravdag oxå. Men tycker det nästan är självklart att ALLA mästerskap skall gå på samma dag som de stora travarna kör sina mästerskapslopp