Zolist Säljes!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Zolist
F.2011 Gotlandsruss valack mörkfux ca 122cm (växer nog lite till)
e. Panter 593 (rek 2.05,3) u. Sussan 3806 ue. Bond 438 (rek 1.49).
Pappa Panter 593 är ännu är aktiv på travet har segrat i både trav & monté. Har även tävlats inom körning,hoppning & dressyr med fina placeringar & lovord! Modern har bl.a. lämnat flera ponnytravare t.ex. Nekter rek 1.56,2 & Talang II rek 2.02,8 (14segrar & 16000kr insp) samt den avelsgodkända hingsten Yttring 667.
Zolist är av ”lättare modellen” med trevliga gångarter och fin travstam. Inkörd och riden i skritt (enbart skritt p.g.a. ryttarbrist dock även ”barbackariden i grimma”) utan minsta problem. Han älskar att vara med och har visat sig vara väldigt arbetsvillig, ambitiös och lättlärd. Lättsam och trevlig att hantera, dock är han lite av den känsligare typen. Skulle passa utmärkt som tävlingsponny oavsett disciplin. Även löshoppad vid enstaka tillfällen med bra inställning.
Zolist önskar komma till ett aktivt hem med hästvana människor som gärna planerar att använda honom i sporten.
Till rätt köpare är priset diskuterbart. För mer info kontakta ägaren via telefon: Börje Johansson, Gotland tel 0498-488030.
Nja, Talang har samma pappa men de har olika mödrar. Talangs mamma heter Karamell. ;-)
aj då givetvis skall det vara så. Jag har kopierat fel…. Pappan har lämnat Talang & mamman har lämnat Nekter som gått under två min.
Kan man låna honom?
Nej. Då hade det stått till utlåning i annonsen
#4 Passa på och köp en fin ponny. Du kan säkert få honom för ett bra pris. Bättre att köpa så vet du att du kan behålla honom så länge du vill.
Jag hälsade på Zolist i höstas och det var en mycket tilltalande ponny =)!
Mor o far vet jag inte så mycket om men morfar hade vi på station och det blev trevliga, känsliga o arbetsvilliga ponnyer efter honom.
Ja men vet inte om jag kan ha honom så länge.. Typ ett och ett halvt år om jag väljer det gymnasium jag vill gå på:/
Du kanske kan ta med honom?
Är han körd på bana?😊
Nej