Snart dags för SM 2014 Kat B .
12 snabbaste just nu är:
*Thyra Tyrann 1.38.2
*Fantom 1.38.3
*Ernst Ronaldo 1.38.4
*Lanso Ess 1.41.2
*Predor 1.41.9
*Zlatan Nick 1.42.6
*Razmus Raid 1.43.1
*Fergus 1.43.5
*Xkrut 1.43.9
*Karamellen 1.44.0
*Vikas Ronsan 1.44.6
*Betsie /Manicken 1.45.2
rätta mig gärna om jag missat nåt:-).

Manicken har rekord 1.43.0!! ;)

Det är tiden i år som räknas inga gamla tider är det som gäller när man ska anmäla tror jag !!
Ja jag vet manicken har gått det och thyra och massa fler har andra rekord men det är ju årets 12 snabbaste som får starta därför tog årets tider :-)
#3 Helt rätt att lista ÅRETS TIDER. Det är ju dom som gäller vid anmälan. Hästarnas rekord har INGEN betydelse i detta fallet.

Hoppas verkligen att de blir ett fullt lopp även om de kan skilja liter i tider så är inte ett lopp kört förens alla gått i mål :)

Zlatan Nick (norskägd) är med på listan men det finns fler svenskfödda russ i Danmark, Norge, Finland som travat snabba tider och är startberättigade i SM. Ernst Rivaldo har t ex gått 42,9a i Finland, Karamellen 1.43,9a i Norge.
Hade varit Bättre om loppet gott som 1640m (hade blivit ett mera ihopdraget felt.)
Karamellen har jag skrivit, rivaldo missade jag..
#8. …..fast igentligen spelar det ingen roll då det endast är 4 hästar som på det berömda papperet kan vinna!
# 10 Hur tänker du? Alla lopp skall köras och trav är trav! Sen är det väl som i alla andra sporter en ära att få chansen att ställa upp i ett SM, dit kommer ju bara den yppersta eliten. Det är något alldeles speciellt! Har du varit på nåt SM förresten?

Säger som Maggan inget lopp är kört förens alla hästarna gått i mål , det är väl sådant tänk som gör att folk inte anmäler ut till lopp för att de inte har någon chans att vinna.
Själva är vi på semester denna vecka när SM går , jag hoppas att vi kan få se loppet live på datan ;)
Bra rutet Maggan ;) Inget lopp är nånsin klart på förhand, alla lopp ska köras och må bäste ekipage vinna den åtråvärda SM-bucklan! Hoppas på att många anmäler och att det blir ett fullt lopp och att precis som Maggan säger att man ser äran i att få möjlighet att deltaga i det största loppet inom ponnytravet! SM:et ska absolut gå över 2140m kanske tom 2640m :) Skickade frågan till Rikard för ett par år sedan om det inte kunde ordna så att alla mästerskapslopp kunde filmas och läggas upp på ST/SPTF's sida så att alla vi som inte kan närvara kunde få se loppen men inget har hittills hänt… fast han tyckte ide'n var bra iaf. I år är det 20 år sedan min guldklimp Pajas vann sitt 3:e Svenska Mästerskap 1994 som 15-åring
#11 Han skriver ju vad han tänker. På papperet kan endast fyra hästar vinna SM, enligt #10. Själv håller jag inte med, då anmälan går ut i morgon och vi inte ens har sett startlistan än.
#14. När det gäller årets SM, så kommer det att stå mellan 3 hästar om jag får föröka mig på en tippning, en av hästarna jag syftade på ovan kommer mest troligt inte att starta i SM i år.
Jag vill tillägga en sak gällande distansen i SM, om jag fick bestämma skulle jag köra den över 2640m som man gjorde förr i kallblods SM, jag har för mig att dom ändrat där till 2140m.
5 godkända hingstar i ett startfällt på 11 hästar. http://www.ponnytrav.se/2014/start_o_res_2014/Vi_140708_startlista.pdf
Mitt tips: 1:a Thyra Tyrann. 2:a/3:a Ernst Ronaldo. Outsider: Fantom.
# 18 Du svarade inte på min fråga om du varit på Gotland och sett nåt SM…..Kanske dags nu! ;)
#19 tyvärr har jag inte haft möjlighet att besöka Er för att se SM på nära håll, men jag har sett loppen i efterhand eller direkt på liven (sen börja av 2000-talet.)
# 20 Nej, det är inte kul att se Elitloppet på TV heller….. 😇 Du är välkommen, det är mycket trevligare att vara på plats!
#21. håller med dig det är mkt mkt roligare att vara på plats..och tack!! jag kommer att dyka upp när som helst!!

Hejjja thyra!!!!!!! :D
Kan man se SM direkt på liven nånstans ??!!

Ja de villvi ju kunna göra, visa de det på atg live?
Vad kul att det nästan vart fullt anmält, hejja den som vinner och alla andra som är med. Kör så det "ryker" 👍