e. Kärlingehults Max? (:

Vi har ett sto efter Kärlingehults Max som heter Dalsgårds Alicia. Bilder och utställnings- och travresultat finns på vår hemsida
www.shetlandsponny.eu
Max själv dog 1998, hans äldsta avkommor enligt webstamboken är födda 1997 - 2 stycken…
Jag skulle tro att det inte finns så väldigt många kvar som tävlas. Men jag har haft ett sto e. Max här för betäckning i år, tyvärr blev hon aldrig betäckt, för hennes mor sparkade hingsten på snoppen så att han fick betäckningsförbud - som inföll samtidigt med hennes brunst 

Vi har mycket Kärlingehults Max blod i våra ponnisar. De godkända hingstarna: Maxmer som är direkt efter honom, har 2.07,6 i rek. Smedens Remington rek. 2.26 är e. Haodo som är e. Dollman som i sin tur är e. Max. Bland de övriga har vi bla. 4-åriga Smedens Attack rek. 2.19.6 som är linjeavlad på Max. Han är e. Maxmer och har Haodo som mf. Nästan samtliga av våra shettisar har Maxblodet.
#4 Kanske tur att ni kan köra lite "outcross" med den lille brune, i er närhet… ;)
Jag har också en liten dam (föl) som är linjeavlad på Max, Hennes far Marculix är e Max och morfar Titol likaså. Sen är det dessutom lite linjeavel, om än något längre bak, på Kirkbride Flake…

Min Busebo Trolla är efter han! :) Vilken skalle han måste ha haft alltsåå..