Tycker inte att det står så mycket i den där tidningen längre..
Jag har inte fått någon tidning på hela året trots jag varit medlem,men har nu sagt till o hoppas få den snart (även de nummer jag missat) Hur många nummer har det utkommit i år?

posten har inte kommit här än.. :P hehe

Har fått min med :P

#3 Jag får alltid posten innan kl 10, kommer sakna det när man ska bo på gård i skogen xD
Poster har int heller komit här… Jag väntar!

Var i lådan…

Har fått min!

fick min också :D

Fått min med .. men de stod inge bra i den … suck.
3 bilder från Bergsåker som jag fotat var med .. :) Fast de visste jag sedan innan men .. :P

kom alladelles nyss.. :P försenad postis.. ;P brukar komma vid 12.. men runt 4.. :P hoho

lä tilllägga att ja inte tyckte de stog jusst nått.. :P mest bilder.. nå resultat.. :P hm.. vore fint om de gick å skriva lite om varenda tävlingsdag under tiden liksom.. :P

Ja har skrivit ihop om Halmstad nu, jag fåck sjukt dåligt samvete. Men va tusan, det e sista gången, kommer det inte med denna gången struntar jag i det sedan.

Fick min å.

Jag har oxå fått den :D

#13 Men det är så dåligt att de inte tar med allt som skickas in , då den ändå är så tunn och tråkig jsut nu måste jag säga
Fick min idag oxå.. Tråkig va den :(
Fick min idag… Inte alls så rolig. Men men, det är upp till oss aktiva att skicka in!

Hm, men om folk skickar in så mkt grejer ? Varför kommer de inte med så mkt då ? :S Ja menar, de är ju roligare att läsa om de är en relativt tjock tidning och med mkt roligt att läsa !
Fick också min idag :P

fick min.. men varför klaga, det är ju vi som skall få den rolig?
jag fick också min idag :D

inte fått min ännu, gotland är efter XD

fick min, ovanlit trökig idag..

Tänkte skriva ett repotage om mina ponnytrav år :P

:)

nu har jag oxå fått den :P

Blev lite besviken….ja skickade in bilder men dem la inte in dem!

Ganska okej nummer den här gången. Fast nog skulle det kunna vara mer i den men det är ju VI ponnytravare runt om i landet som får lov att hjälpa till att bidra med reportage.
Vet inte om stoppdatumen stämmer men det får man väl förutsätta. Vet att vi tidigare fått uppskov med någon dag då vi skulle ha in en annons.

Fick min idag, tycker den är Ok, rätt mycket bilder :)

Rätt mkt bilder ja, men tycker det ska vara mer text med !
Men, om det är rätt så många som skickar in .. varför tar dom inte med fom flesta ? Har dom något "stopp" vid antalet sidor lr ?

Inte fått min i dag :(

Jaa klart att folk ska bidra. Men vad jag menar är att FAST jag skrivit in, förra året kom inget med. Då tappar jag lusten :/

#33 Det är riktigt dåligt de. Förstår att du tappat lusten då.
Förstår inte varför dom inte tar med material som kommer in ;s Är det för det blir fel i antal sidor, eller vad?

#34 Precis. förra året skickade ja in ca 10-11 bilder från sprintermästaren. Ingen kom med. O tidningen var jättetunn.

Men jag tror inte att det är speciellt lätt att ha hand om den här tidning, sen, vad är det man vill läsa om? Isåfall måste man göra som med Travronden så att den kommer ut typ 1 gång i veckan och att det är typ två anställda som tar reda på resultat och interjuvar o massa grejer. :/

GAAH! Jag har inte fått EN ända ponnyronden i år!! >.<
Hmm…Det hade ju varit kul med lite tävlingsbilder ifrån Gotland.
idag fick ja min

Dom var skitbra runt typ 99, nu är det inget att läs i dom knappt :S
idag fick vi :)

vi fick den idag

fick också min idag men de stog inge kul

idag fick jag den:)

Fick min idag :D
Gotland verkade få sin idag. Korta sammanfattnignar och inte står det så mycket? Och när det står nått är det ju typ inaktuellt.

aah.. :P de borde stå närmare NYheter liksom :P typ.. om sundsvall open också.. å nyare tävlingar.. :P bläddrar numera bara igenom och kollar nån bild.typ. hah :P är ju inga kul nåmer typ..
Fick min idag.Stod nr. 4 på den o detta var första numret jag fått i år! Sen var det ändå som sagt om händelser som skedde i maj..
Kanske det skulle bli mer aktuellt om det var en nättidning?
Hoppas inte att ni skribenter ute i landet tröttnar utan ha tålamod. Ni gör ett JÄTTEBRA jobb!
Alla medlemmar kan påverka denna fråga om Ponnyrondens "inaktuella artiklar" (det som har hänt i maj läses om i september) + att det skribenterna skickar in inte kommer med = tunn tidning.
Prata med era klubbars ordf. så att frågan tas upp på höstmötet. Ge förslag på förbättringar, det kanske lönar sig?
Jo den har kommit. Tycker den är lite tråkig, men samtidigt tycker jag de är kul när den kommer. Visst ska vi medlemmar skicka in material. Tänker att jag borde göra det, men det blir liksom inte av… 
Vet inte vad jag tycker skulle vara bättre, nättidning eller som nu. Det är ju kul när själva tidningen kommer, och jag gillar nog att hålla en tidning i handen. Samtidigt är jag för lat för att göra nåt för att den ska bli bättre… bara att erkänna 

Tidningen har alltid varit rolig att läsa ända sedan den började. Nu är den katastrofal. Skillnaden är nog att det genuina intresset för att göra en ponnytravtidning inte längre finns. Känner på mig att fler än jag saknar Janne Mandahl och hans reportage. Som sagt så är allt i tidningen redan inaktuellt (nu när resultat kan hämtas relativt fort på nätet) när den väl kommer. Lite roliga "hemma hos" t.ex saknas. Tänkvärt kan det väl vara om det verkligen skall läggas pengar på något som inte hälften av ponnytravsverige uppskattar.
Med tanke på att detta forum finns och att man här ofta läser det mest aktuella plus att man får bilder att titta på oxå så kanske Ponnyronden har gjort sitt. Det här forumet är bättre än en tidning då allt aktuellt läggs in snabbt, fler foton sprids, även roligt att läsa om andra här på siten.
Lägg ner Ponnyronden och så kan man sänka medlemsavgifterna rejält till SPTF (det kostar massor att trycka och skicka ut Ponnyronden) eller låt medlemsavgifterna gå tillbaka till medlemmarna i form av mer tävlingar eller bättre priser, eller nått annat som klubbarna vill satsa på.
VAD TYCKER DU?
Fick min med häromdagen, urtråkig..var klar med den efter 1minut..bara gammalt res…
Tycker också att tidningen var tunn.
Skulle vara intressant med mera repotage om olika kuskar - uppfödare - årskullar på hästar - styrelsens mål - förändringar som sker gällande Eu stöd osv. Vet i och för sig vilket avtal SPTF har med de som skriver och redigerar i tidningen.
Anser att man måste kunna hålla presentationen av styrelsen aktuell i tidningen.

HAHA MIN PAPPA OCH JAG ÄR MED HAHA;) PÅ RIBELLA II NÄR HON VANN PÅ TOMELILLA.. PAPPA HAR VÄLDIGT SNYGGA BEN HAHA…

#53 Bättre tidning med dom förslag "tuffing" har elr ditt förslag med lägre medlemsavgift/ Högre prispengar kanske?
Ja, något måste göras, det är helt klart. Nättidning är inte dumt, men tyvärr så finns det faktisk fortfarande folk som inte har dator. Det är ju inte bara ungdomar som läser ponnyronden……En utveckling av ponnytravet.com kan väl vara nåt? SPTF:s sida är ju bara information om tävlingarna. Att medlemsavgiften skulle bli lägre tror jag däremot inte, eftersom det kostar med nättidning också, hemsidor och datorer är inte gratis, inte den som ska sköta det heller! Ponnyronden skall finnas kvar, men i annan form!
Fler förslag önskas! Ta med till mötena med era klubbar!