Långa kuskar.
Ni kuskar som är långa, 1.70 ->. Vad kör ni i för sulkys? Passar den bra till eran längd? Hur långt från hästen sitter ni?

170 cm lång, kör i Chevi, underbart skön. Kumlan var också bra.

174cm lång. Kör i Royal, 10cm längre än de vanliga Royal. Skitskön!
#2 vilken sorts royal?

#3 snobb- bexo har suuuperlight! ^^ :P
Jag är visserligen bara 167… men jag kör Kumla.. Och den går att göra väldigt mycket större!
Men min märkeslösa shettissulky har vi fått FÖRLÄNGA! x) Och då är jag ju inte allt för lång.
De är nog väldigt många ponnykuskar som är 170, så de flesta sulkys bör funka?

Jag kör i en Grafströms .. sitter väldigt nära Polle, kan inte riktigt säga hur nära men. Tycker de fungerar bra, sitter skönt så :)

Jag är 1.71 jag kör grafströms, visst den ser liten ut, ( inte allt för liten! ) men det känns inte riktigt som så, och fotstöden är längst bak så vi ska flytta fram dom snart ^^
jag är 171 och jag kör en huddik som man kan bygga om till en rockard :)
jag är 1.76 ca , och ja kör i en royal, sitter väldigt skönt

Jag är 1.78 och jag kör i en grafströms och den är super skön för ryggen å allt :) Sitter nära hästen men kan ändå ha benen utsträckt :)

Jag är 166 och kör en Chevi till Russ :) Fast jag tävlar shettis för min förra Lorelei var så stor så hon fick inte plats i en shettis ;P

Jag, precis som #11, är 178 cm och har precis som #11, en Grafström. Den e skitskön, och man sitter jätte nära. :D

Vill alla sitta nära hästen eller? :P Jag kör Royal Hawk. E skit skön känns som att man sitter i en långvagn… (Men lite närmre) Men den är ändå säker om hästen skulle börja slå.. :)

1.72, kör champion o eskilstuna sulky.. bryter höftlederna+ryggen i eskilstuna sulkyn när jag kör i den >< bara jag som får de typ… för lång helt enkelt. championen är asskön :D nära o endå ha benen sträckta o sen har jag sitsen så långt bak det går o sen kan jag flytta fram fotstöden kanske 16-17cm till :)
bilden e på e-tuna sulkyn

Jag vill gärna sitta så nära hästen som möjligt i en sulky.
För övrigt är jag hela 160 cm LÅNG! 
#15 mkt bättre att sitta riktigt nära om en häst börjar slår. eller sulkett. halvlånga sulkys sitter man mitt i sparkzonen.

#18 Helt rätt :P
#15 Jag vill sitta nära, därför att man är ETT med hästen istället för o va som två delar.
Haha, ni som kommer till Ö-sund får troligtvis se mig köra i en sulkett, där fotstöden e lite för nära så mina ben ser ut som överböjda bananer ;P Får se hur loppen ligger eller om ja bara kör i Grafström.

Jag är 163-164cm o i en chevi reflex till SHETTIS satt jag jättebra! O ändå nära med helt raka ben, o då var fotstöden i mitten typ :P

Håller med om att jag hellre sitter NÄRA hästen om långt ifrån den om den börjar slå … Hörde av nån att om man ska stå bakom en häst, ska man stå så nära man kan .. hästen får inte samma styrka så att säga om den får för sig att slå.
Bifogar en bild på mig och Polle, man ser dock inte så jättebra, då bilderna är rejält små.
Sulkyn är en Grafströms.

Jag är 170.5lång har en grafströms, men har fått förlänga fotstöden^^
#23 är det samma sulky som Zamir har i ditt fotoalbum? För på bilden du bifogade här ser det ut som om du sitter långt ifrån hästen medan bilden i fotalbumet sitter du nära. Går det att reglera själv, hur långt ifrånhästen man vill sitta, eller är det 2 olika vagnar ? :P

#25 i fotoalbumet e det hennes syster som kör

#25 Den pållen på bilden här är väldigt pluttig, ca 120. Medans Zamir är modell jättestor med 128 cm. Sedan finns det ju tre olika lägen på QHn, och på denna lilla hade jag längst fram. PÅ Zamir hade nog Linn längst bak eller i mitten :)

jag e 175 å kör i champion sitter jätte bekvämt i den

#26 Spelar ju ingen roll. Vagnen e lika stor ändå :P Och jag o Linn är nästan lika långa
#27 okej, tack då vet jag :)

#30 Den är jättemysig att köra i enligt mig. Och som sagt passar den både stora och små russ. Dessutom kan man även ha den på shettisar :P
#31 hur mycket betalade du för den ?

#32 Med sidostänger, däck, hjulsidor och QH så lade vi ner 10080 kr.
#33 ojj, det var relativt billigt.

#33 Det var helt OK för en sån sulky! :)
Velat ha en chevi flera år, så nu när man har en så e man nöjd xD
#35 hur mycket mer kan ni flytta fotstegen/ sitsen?

Är 170.. Kör i en Champion. Sitter jättebra och fotstöden går att flytta fram två hål till.. Har tyvärr ingen bild på denna datorn.
Jag är 175 och kör champion. Jag tycker dom är jättebra då man kan flytta fotstöden som man vill. Jag sitter relativt nära men vill sitta närmare men sitsen sitter så långt fram det går. Men den är skön att sitta i.
På bilden är det min champion i äldre modell, så på den går det inte att flytta fram fotstöden något mer.
är väl ca 177 cm. har en champion som e jätte skön att köra i :)

om hästen har tendenser till att börja slå ska man självklart ha en vagn när man sitter en bit ifrån fråga olsson 
#43 i sånnafall en sulkett. Annars så tajt som möjligt.

#44 håller med dig, har du en sulky då du sitter en bit ifrån så får ju hästen bra kraft om den kommer upp/ inte har slaggjord.
Är 178 cm å kör shettisarna i Champion och Russen i Royal… fungerar jätte bra! sitter ganska nära i båda vagnaran…

1.75 lång. Kör i en (lång) champion-sulky. Har haft en grafström, men det hjälpte inte att jag satt nära hästen, jag blev illa sparkad ändå!

1.69 kjører Chevi Reflex. Det går "jattebra" ;)