Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbilder
Läst 2365 ggr
baronen
0

Bilder :D

• svara på dom här frågorna om din ponny sett järna in bild också jag kommer läga in på mina två ponnyer med!!!
  • Namn
  • Ras
  • färg
  • kön hingst,vallack eller sto??
  • mank höjd
  • skriv om ponnyn
  • om du kommer på nott mer så skriv det
olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Rovalds Zoylett Ras:Gotlandsruss Färg: typ ljusbrun Kön:sto Mankhöjd: 128 skulle jag tro…

Zoylett är ett fem årigt sto,som jag köpte som ett åring ifrån stuteri Rovalds e.Zoyer u.Gulett diplom sto (3år) Skall ställas ut nästa år, tror jag.
Zoylett har steget och hjärna för att springa fort, men har varit skadad och springer så tajt bak så håller på med massering och sånt nu. allt blir bara bättre. Men kommer nog, inte ut något mer iår.
Hennes första start gjorde hon när hon var fyra år och kom in som tvåa. Sköte sej jätte bra. Sen var det dags för dubbeltrav,och då slog det slint i hjärnan på henne och hon sparkades och höll på så blev : Ug. Vart inte nån mer start dte året för hon inte var helt klok. nu som fem åring då, första starten var hur duktig som helst hade inga krav alls på henne så åkte bara till en andra plats efter den överlägsna Zlatan Nick. Sen var dte auto, hon var brunstig och tjurig så vart inget bra där vart Oplac. Sen skulle hon ut på stor trav, bara galopperasde sjke och dumma sej så blev diskad,efter dte gjorde vi böjprov och hon var halt på alla fyra ben mest fram så nu jobbar vi med det.Zoylett har en väääldigt speciel personlighet oftast glad och posetiv. Nu tränar vi för år 2008 då jag hoppas på en bättre sesång med henne.

baronen
0

Baronen

NAMN: Baronen

FÄRG: Brun

STAMTAVLA: E: John russ U:Sifa

RAS: Gotlandsruss

KÖN: Hingst

LÄNGD: Cirka 1,25

Baronen är en glad 3åring som vi köpte från skåne. Han är glad tycker det är kul att komma ut. När vi köpte han vara han inte inkörd  eller inriden. Jag har hittat massor av halv syskon till Baonen efter som han är från John russ Och då kan man ju förstå HAN ÄR FRÅN GOTLAND japp det stämmer från LOJSTA HED jag har vart där skällv en gång men ja det tar vi en annan gång.

baronen
0

Båraps Braveheart

Shetis

Fux

Vallack

Cirka 1.05

Braveheart är en lite trögg shetis som älskar att vara ledare och få först mat. Han är också pigg när det jäller galopp hehe då går det undan.

Cnox
0

Björksta Delit

Gotlandsruss

Ljusbrun

Valack

1.30,0 cm

Rek. 2.28,7

En pigg framåt ponny som alltid vill göra sitt bästa och är superärlig. Min gullegris i stallet och ett riktigt matvrak som gör allt för mat. Är hemsk att ge sprutor,avmaska eller göra benböjningar då det sist var tvungen att vara 5 veterinärer med för att kunna göra böjprov på han.

Cnox
0

E, Granit och U, Denkila

(Denkila och jag på bild)

amandahandersson
0

Namn: Razmus Raid
Ras: Gotlandsruss
färg: Mörkbrun
Kön: Vallack
Mankhöjd: 1.22 - 1.23 m

"Musse" är en helgo 1-årig russvallack e. Raider :) Har haft honom en månad snart, och vi kommer riktigt bra överrens. Han är en mycket social kille som kommer när man ropar på honom, och förföljer en när man går i hagen :) Helgo grabb som sagt. Nu har han haft sele nån gång, och allting går helt problemfritt! Han gillar att göra saker, är alltid pigg och nyfiekn. 2009 kommer vi ut på banorna, och det ska bli skitkul att följa den kille då jag tycker han är riktigt fin! :D

På bilden är Musse när han och jag är ute på promenad med sele för första gången :)

Absolut_Luks
1

**Namn: Linus Ess
Färg: Brun
Kön: Hingst
Mankhöjd: 127,5
Ålder: 3
E.Ernst Rasken U.Leilu

**Jaa,Linus är min egna häst,som jag köpte av Stuteri Ess när han var 1 år. Min lilla prins är vad han är! Han är den som kan vara en busunge och jaga en, men också kelgris som sover med huvudet i famnen på en. Linus har för det mesta krånglat på banan men i sin första start så gick det ändå rätt bra! 2.25,5 och 2'a,supernöjd efter en klar förbättring. Det finns mer att ta men jag tar det lugnt med honom och låter han ta den tid han tar. Den här killen är hur charmig som helst och snygg att titta på,helt underbar!

Absolut_Luks
0

Liite bättre bild

Lina-
0

Namn: Mirakel
Ras: **russ
**Färg: brun
Kön: valack
Mankhöjd: ca.120cm
Född: 1994
e. Ripadals Jecell u. **Regina II
**Mirakel är min lilla ögonsten som jag köpte för lite mer än ett år sen. Vi har tävlat två säsonger tillsammans. Mirakel är inte världens lättaste att köra men han är en riktig kämpe. Han är alltid pigg, glad & frammåt. Han älskar att springa! När man har lärt känna honom blir han verkligen speciell.

Odena
0

Namn: Odena

Ras: Russ

Färg: Isabell

Kön: Sto

Mankhöjd: 127cm

Född: 2001

E: Rusch 456 U. Gullett 3886

Odena vår andra egna uppfödning och vi planerade att det skulle bli en hingst som skulle få namnet Oden men så blev det ett sto så då blev det Odena. Snällare ponny finns inte :) Hon älskar att träna och tävla och har den där riktiga kämpar gnistan och vill va först så ibland springer hon bara på vilja :)

Odena
0

Namn: Blåsippa

Ras: Russ

Mankhöjd: 127cm

Född: 2004

E: John Russ 422 U: Levinda 3642

"Sippan" köpte jag från Lojsta som 6 månader gamal. Igentligen skulle hon heta Raija men så ville man kanske ha lite gotländskt så då blev det Blåsippa. Hon gillar att träna men tävla förstår hon sig inte riktigt på då vill hon helst galoppera men det skall vi nog ändra på :)

Geminii
0

Gemini är en valack som är född den 14:e maj 2002 på gotland hos Solveig Rundgren. Han är ljusbrun med svart man och svans och utan tecken. Han är ett gotlandsruss som är runt 128cm hög.

Jag och Gemini firar 2år den 9:e september. Vi hämtade honom på Jägersro derbydagen 2005. Då var jag så förväntansfull men alla mina förhoppningar var en besvikelse på ren svenka, men nu ändrar jag mej inte ett dugg för att han gör mej så himla glad på sitt knäppa sätt :) Vi köpte honom som inkörd och några dgr efter hemkomsten så ville vi ju naturligtvis provköra honom, allt gick bra med selning och tränsning men så gick vi ut och skulle sätta fast vagnen, men han gick inte ens fram till vagnen han var livrädd!!  Vi visste inte vad vi skulle göra, för att inkörd var han INTE. Vi fick ställa uut vagnar i hagen för att hans ens skulle accetptera dem. Han blev inriden och han var ju bakrädd men så fort han inte hör så går det bra. Tömkörde hela hösten och vintern med skaclor och i februair 2006 kunde vi sätta på vagn men han kördes med ledare ett bra tag till. kvalade på 2.29 och inledde sin karriär med 7 segrar på 8 starter. han har gjor 6 starter i år med 4 segrar och nytt rekor i senaste starten på mantorp 2.02.7.  Han är min ögonsten på alla sätt och vis, och även om han har vart ett monster bär dt gäller skoning, vetrinärbesök mm så kommer jag alltid att älska honom :)

Hille
0

Namn:Fritz

Ras:Gotlandsruss

Färg:Ljusbrun

Kön:Valack

Mankhöjd:118 cm

Född:1995

Fritte köpte jag när han var 9 år, fyllde 10 dagen efter ;)Vi köpte honom från sundsvall.Då han kom till oss hade han rekord 2.04,0. Första sommaren fick min kompis fredrica köra honom eftersom jag inte hade fått min licens, han satte då rekordet 2.00,9! När jag började tävla honom sommaren därpå gick det väl hyfsat :P det var iaf så jag var nöjd med det, i mitten på sommaren drog han sedan på och gick 2.01,1 och vann några lopp och några andraplatser. I sommar har det väl gått ,.,sådär! Men idag satte han dock nytt rekord 1.59,1 vilket jag är stolt över ;) Han är en jättefin kille, supersnäll(mot allt på 2 ben ) som alltid kämpar och har en riktig vinnarskalle :)

Boode
0

Namn : Pozzi 

Ras : Gotlandsruss

färg : Brun

kön : Sto

mankhöjd:  126 cm.

Pozzi är min första egna häst. Jag fick henne när jag fyllde 10 år alltså har jag haft henne snart 6 år. Hon gillar inte att träna utan då springer hon och tjurar mest, men på tävling tänder hon till. Tyvärr har hon haft problem med fång och med ledbanden i frambenen men nu ser det ut som det har blivit bra, så hon får tävla den här säsongen sedan vad som händer med henne nästa år får vi se :)

Maretto
0

Namn: Maretto

Kön: Valack

Mankhöjd: 126 cm

Maretto är en pigg och framåt liten ponny, som alltid gör sitt bästa. Han älskar att träna och tävla. Han har rek 2,00,2 taget i monté :)

Teja-Bea
0
  • Tejas Monique
  • Gotlandsruss
  • Mörkbrun
  • e.Drömprinsen u.Anemona ue.Sverker
  • Sto
  • 130cm

Monique måste nog finnas med på listan över väldens snällaste hästar! Hon är en sån härlig tjej som man kan göra allt med! Hon är alltid glad och positiv och vill arbeta. Hon är lite småbekväm hemma men blir smått halvtokig när hon kommer ut på banan. Hon bara älskar att tävla!!

Monique har i min träning gjort 10 starter 2-1-3 och sänkt rekord från 2.16 till 2.07!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

EmiliaLeo
0
  • Zeebson
  • Gotlandsruss
  • Registrerad Svart, men svartbrun. 
  • Valack
  • 125,5 cm 
  • rek. 2,19

Zebban är smart, för smart för sitt eget bästa skulle jag vilja påstå. Han är charmig, busig och är riktigt duktig på att säga ifrån. Han har en STOR personlighet och ärligare häst får man leta efter. Han är en hårding på utsidan men på insidan är han egentligen en mjukis.. Efter två hårda år av tårar svett och blod, i samband med inkörning och inridning, har vi ett band starkare än stål. Det är han och jag mot världen.

Majjebus
0

Namn: Majestät

Ras: Shettis

Mankhöjd: Runt 103

Stam: e:Dirk V.d Achterdijk u: Skattens Tingeling ue:Titol

Kön: Valak

Starter: Fem Än så länge(femte starten var bygdetrav)

Rek: 3.01,7

Majestät är en fin shettis som ha gjort bra ifrån sig o presterat mkt på sina 5 starter…Han e väldigt snäll men blir lätt sur om han e hungrig…Han e lite latare på hemmabanan Åby…Men piggare så fort han kommer till nån annan bana:)Han har ett fint travsteg:)..Han e bara tränad 1½ år men ändå gjort så bra ifrån sig:)

teamvilse
0
  • Vilse sto född 1998

• Fux m. ljusa hår i pannan.

• Gotlandsruss

• e. Helios 373 u. Ripadals Vera 3307 ue. Ripadals Jecell.

• 130cm hög.

• rek. 2.01,1

• Tävlat i massor, trav, monté, dressyr, hoppning m.m. 
    Fått placeringar i alla grenar!

• Gått som kurshäst till nya licensare, är lite av en kändis i skellefteå :)

Kommer från hagen om man ropar "kossan" Är OTROLIGT tjurig, men OFANTLIGT snäll mot barn.

teamvilse
0

en till bild på hennes rätta jag ;P

RC70
0
  • Brolötens Grafit RC 70
  • Connemara
  • Svartskimmel
  • Hingst
  • 145,5cm
  • En utav Sveriges bästa dressyrponnyer, vunnit SM 5 gånger varav 3 individuellt. Bästa Svensk på EM 2000. Tidningen ridsport utsåg honom till SVERIGES BÄSTA DRESSYRPONNY år 2000. Vunnit Ingdams, Ponnyderbyt, Allsvenskan ELIT. Godkänd Connemarahingst!
EllaMarine
0

Namn: **Polenta
**Ras: Russ
Mankhöjd: ca 123-124 ?
Rekord: 2.19,6
Född: 1995
Avkommor: Zaldi f.1999

Springa är de bästa som finns enligt Pollebus, snäll och arbetsglad ponny ! :) Hon ägs av Sofie Strindlund som heter Soffe__ här tror jag ;P Jag lånar henne nu för att träna och tävla :)

Hampee_
0
  • Nordanåkers Hampus
  • Shetlandponny
  • Vallack
  • tror att han är 103-104 över manken
  • 2.50 :)
  • 1995(12år)
  • inga avkommor

Hampus är världens snällaste han är egentilgen inte min utan travskolans ponny .. men han är typ min sköthäst ja älskar han över allt annat i världen :Pjag har aldrig tävlat honom men hans rek.sattes av linda blomqvist på romme 6/7 han har stått 6 år på travskolan .. :)

cornelia__
0

Namn: Pernilla

Född: 1995

Ca 103cm

Färg: Fux

Pernilla kan var både snäll och sur när hon är som mest i form är hon ofta sur hehe. Men hon kan ändå vara snäll. Rekord 2.42.7

MAR1A
0

* Cabajo

* Russ

* Fux med stjärn

* Valack

* 1.30.0

* 2003

* e. Tyson u. Calissa ue. Manfred

* 5 starter 4-0-0-1

* Rekord 2.13.4

Cabajo även kallad Cabben e en underbar indevid. Han e coollugn men han vet när det gäller å han ska tagga till :D älskar honom <3

AnnaBrandell
0

Namn: Acrobat

Färg: Ljusbrun

Kön: Valack

Född: 2000

Mankhöjd: 1.29,9

Acrobat är en snäll ponny med glimten i ögat. Han är väldigt social och gosig. Har tyvärr inte funkat så bra på travet än men då han är väldigt omogen så hoppas vi att det ska släppa nästa säsong. Vi Har väldigt svårt att bestämma oss för om han är alldeles för smart eller om han helt enkelt är dum, hårfin gräns. Men jag tycker om honom ändå… :D

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

rebeccajansson
0

Namn: Bessy Sun 4325

• Bessy Sun 4325
  • Gotlandsruss
  • Sto
  • 119cm
  • F. 2001 (6år)
  • Travrek: 2.06,2 (7 starter)
  • Utställd med högst 38p.
  • Härstammning: e. Rusch 456(rek 1.57,5v) u. Ingefära 3788 (42p-98 RES BIS Skansen) ue. Kanel 422 uu. Juli 2247 (Superelit 2007).

Köpte den här udda lilla donnan i början av 2006. Då hade hon endast varit visad med träns och inget annat. Jobbade själv med henne och körde in henne på nolltid men det svåra var att den här lilla damen totalvägrade att volta. Varför volta när man kan dra gärnet direkt tänkte hon väl. Men efter mkt kämpande så började även hon att sköta sig och hennes travframgångar rullade fram på måfå. 2.06,2 på 7 starter 3 segrar varav en monté är väl inte illa för en häst som blev inkörd förra året:P

plutten-92
0
  • Namn Salebodas Ida
  • Född 1997
  • Shetlandsponny 
  • sto
  • Mankhöjd ca 105 cm
  • färg fux med ljus man och svans
  • trav rek 2,51,8
  • härstamning e Ytol  u Salebodas Elli  ue pemboa spanish gold.
  • antal starter totalt  34. med byggde trav.

Ida har varit utstäld med 40p. hon började som travhäst 2004, då va de Hanna Sjöberg som körde henne. jag köpte Ida 2005. skulle starta henne 2006 men så blev de inte, då fick hon fång och fick vila hela sommaren. 

iår har hon gjort en ok sesong hitils. sänkte sitt rekord från 2,55,4 till 2,51,8. hon har tyvär börjat galopera lite så hon har dragit på sig 3 diskningar iår.

ida är ganska busig och älskar så klart mat.Räcka ut tungan hon tycker bäst om att springa på lite lerigare banor.

Emmma
0

Namn: Drottningen II
Ras: Shetlandsponny
Färg: Sv. skäck
Mankhöjd: ca 103cm
Född: 1997
Stam: e: Cherry Boy  u: Svall Teja ue: Dulex

Dotte är väldens snällaste. Hon är som en liten hund.
Hon kan vara lite bekväm av sig och inte göra mer en man begär av henne. Men när vi kör na i lag med varmblodet nu förtiden bär det av i fullt sken, då jäklar ska hon dra på som en tok! Syster klarar inte av att hålla henne ens.
Hon har tävlat 70st  6-9-5 med ett rek på 2.35,2 a. & 2.41,3 v.
I år har hon startat 3ggr varav en 4:a, en 3:a och en 2:a plac.
Nu är hon utlånad som sällskap hos en familj :)
Vad ska man säga? Man kan inget annat en älska denna ponny! <3

thilda-
0

Namn: Säby's Ludmila
Färg: Svart
Kön: Sto
Mankhöjd: 122cm
Stam: E. Raider U. Felicia UE. Jardin

Luddan är mitt allt <3 som kanske ganska många vet nu Oskyldig hehe Hon är min lilla bebis.. hon har enormt fin personlighet och hon visar vad hon tycker. Hon är en tuff liten brud med skin på mulen *skratt* kan va en riktigt sur märr ibland :) jag fick hon i en "försenad" födelsedags present av mor o far den 2/10  då var hon 3år :) och nu i år "firar vi" 4år tillsammans. Iår så har det gått ganska så dåligt på tävlingarna.. men vi håller på träna upp formen och ska göra en liten "come back" den 22/9 eller i oktober :)