Guldstoet umåker
Vilka hade tänkt att starta i Guldstoet på Umåker 17 augusti? Hoppas det blir ett fullt och spännande lopp:)
Tiffy är anmäld!:D
Hade velat åka med Te-Quila (hon verkar gilla banorna uppåt i landet) men det funkar tyvärr inte med jobbet mitt iom att det är en bra bit att åka och hade blivit tvungen att ta ledigt i flera dagar.. Men jag hoppas det blir sjukt bra anmält och ett riktigt spännande lopp :)

Tyvärr inget dubbeltrav och Guldsto i Umeå för oss då vi väljer Gotland och Femårsbaggen istället.
Jag hade velat starta Foxan men tyvärr blir det inte så.. :(
Varför inte Alexandra? :((
#5 hon ska få vila ett tag efter de som hände i östersund, känns verkligen så otroligt trist när ett sånt fint lopp för en gångs skull går här i norr! :(
Såg att startlistorna till fredagens lopp kommit upp nu men inte söndagens. Blir det något lopp i Guldstoet?
#7. Det blir lopp, vad jag hört var det 5 hästar anmälda.
Dessa sju har gått under 1.50 i år. Vi får hoppas i alla fall att alla dom ställer upp.
Thyra Tyrann 37,1
Betsie 44,3
Vikas Ronsan 44,3
Tiffy 47,3
Ljungens Tindra 47,5
Te-Quila 47,6
Livia 48,4
#8 Godkänner SPTF ett mästerskap på bara 5 hästar? Det har de inte gjort tidigare vad jag vet.
#9 Tyvätt kommer nog inte all de ston du räknat upp.

#10 Enligt de särskilda bestämmelserna för ponnytrav så är det arrangören som avgör om loppet ska köras när det är 4-7 ekipage anmälda. Annars borde det vara ST.
#10 För två år sedan avgjordes Guldstoet på Åby. Då var det fem anmälda hästar, två diskades, således kom tre i mål. Ettan var 15 sekunder i totaltid före tvåan, som i sin tur var 17 sekunder före trean.
#12. Ville se IVA! 🙂

#9 Vi hade gärna ställt upp om vi inte haft 104mil enkel väg till Umeå o inte Åby Lilla Pris varit dagen innan…..
Läser man mästerskapsbestämmelserna så kan det ställas in av ST om icke ett tillfredsställande antal är anmälda. Hur många de är vet bara ST. 😉
Nyligen (enligt utsaga) ställdes ett montélopp in av ST med 6 hästar anmälda, för att det ansågs otilfredsställande anmält. Detta trots att banan själv ville köra loppet.
#12 Det är jättetråkigt när det blir så. Redan på en vanlig klubbtävling är det tråkigt med så få startande i loppen men speciellt tråkigt när det blir så i ett mästerskapslopp.
Lite dålig planering kan jag tycka då man samtidigt kör dubbeltrav och 5-årsbaggen på Gotland.
GULDSTOET BLIR AV!!!! 5 ANMÄLDA
1. Tiffy rek. 1.47,3 (Wilma Gerklev)
2. Telis Priloma rek. 1.54,0 (Madeleine Svensson)
3. Betsie rek. 1.44,3 (Caroline L Örnfeldt)
4. Thyra Tyrann rek. 1.38,2 (Camila Ingerstad)
5. Airiel rek. 1.51,6 (Cornelia Bergström)
http://www.ponnytrav.se/2014/start_o_res_2014/U_140817_startlista.pdf
För att inte se allt negativt kan konstateras att av Sveriges i år fyra snabbaste ston är tre med när bilen släpper.
#13 Iva har ingen start i år, bara ett kval. Dessutom är hon på betäckning.
#13 Tom , om inte Guldstoet hade krockat med 5 årsbaggen kanske Iva hade kommit, men nu var det inte ens att tänka på….