Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2242 ggr
carolineornfeldt
3

Guldstoet umåker

Vilka hade tänkt att starta i Guldstoet på Umåker 17 augusti? Hoppas det blir ett fullt och spännande lopp:)

Durris99
2

Tiffy är anmäld!:D

Winner04
1

Hade velat åka med Te-Quila (hon verkar gilla banorna uppåt i landet) men det funkar tyvärr inte med jobbet mitt iom att det är en bra bit att åka och hade blivit tvungen att ta ledigt i flera dagar.. Men jag hoppas det blir sjukt bra anmält och ett riktigt spännande lopp :)

Jennie_A
5

Tyvärr inget dubbeltrav och Guldsto i Umeå för oss då vi väljer Gotland och Femårsbaggen istället.

AlexandraGustavsson
2

Jag hade velat starta Foxan men tyvärr blir det inte så.. :(

emmispemmiss
1

Varför inte Alexandra? :((

AlexandraGustavsson
2

#5 hon ska få vila ett tag efter de som hände i östersund, känns verkligen så otroligt trist när ett sånt fint lopp för en gångs skull går här i norr! :(

Tusen
0

Såg att startlistorna till fredagens lopp kommit upp nu men inte söndagens. Blir det något lopp i Guldstoet?

tomj
0

#7. Det blir lopp, vad jag hört var det 5 hästar anmälda.

haerrdin
1

Dessa sju har gått under 1.50 i år. Vi får hoppas i alla fall att alla dom ställer upp.

Thyra Tyrann 37,1
Betsie 44,3
Vikas Ronsan 44,3
Tiffy 47,3
Ljungens Tindra 47,5
Te-Quila 47,6
Livia 48,4

Tusen
0

#8 Godkänner SPTF ett mästerskap på bara 5 hästar? Det har de inte gjort tidigare vad jag vet.

#9 Tyvätt kommer nog inte all de ston du räknat upp.

JohannaZ
2

#10 Enligt de särskilda bestämmelserna för ponnytrav så är det arrangören som avgör om loppet ska köras när det är 4-7 ekipage anmälda. Annars borde det vara ST.

haerrdin
0

#10 För två år sedan avgjordes Guldstoet på Åby. Då var det fem anmälda hästar, två diskades, således kom tre i mål. Ettan var 15 sekunder i totaltid före tvåan, som i sin tur var 17 sekunder före trean.

tomj
0

#12. Ville se IVA!  🙂

tomj
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en fin häst som kommer imponerande seger på bergsåker i söndags!

TIFFY:

Ronaldoo
2

#9 Vi hade gärna ställt upp om vi inte haft 104mil enkel väg till Umeå o inte Åby Lilla Pris varit dagen innan…..

Tusen
1

Läser man mästerskapsbestämmelserna så kan det ställas in av ST om icke ett tillfredsställande antal är anmälda. Hur många de är vet bara ST. 😉

Nyligen (enligt utsaga) ställdes ett montélopp in av ST med 6 hästar anmälda, för att det ansågs otilfredsställande anmält. Detta trots att banan själv ville köra loppet.

Tusen
1

#12 Det är jättetråkigt när det blir så. Redan på en vanlig klubbtävling är det tråkigt med så få startande i loppen men speciellt tråkigt när det blir så i ett mästerskapslopp.

Lite dålig planering kan jag tycka då man samtidigt kör dubbeltrav och 5-årsbaggen på Gotland.

Durris99
0

GULDSTOET BLIR AV!!!! 5 ANMÄLDA

1. Tiffy rek. 1.47,3 (Wilma Gerklev)

2. Telis Priloma rek. 1.54,0 (Madeleine Svensson)

3. Betsie rek. 1.44,3 (Caroline L Örnfeldt)

4. Thyra Tyrann rek. 1.38,2 (Camila Ingerstad)

5. Airiel rek. 1.51,6 (Cornelia Bergström)

http://www.ponnytrav.se/2014/start_o_res_2014/U_140817_startlista.pdf

haerrdin
0

För att inte se allt negativt kan konstateras att av Sveriges i år fyra snabbaste ston är tre med när bilen släpper.

#13 Iva har ingen start i år, bara ett kval. Dessutom är hon på betäckning.

Carpedium
2

#13  Tom , om inte Guldstoet hade krockat med 5 årsbaggen kanske Iva hade kommit, men nu var det inte ens att tänka på….