Boxhyra igen
Är de bara jag som blir irriterad när inte de faktureras rätt ? Tingsryd har ju än en gång fakturerat till ägarna och inte tränarna som det ska göras, klubbarna borde prata med de på kansliet så att de blir rätt. ( jag har mailat dem idag) Fick nu ikväll telefon samtal från en uppfödare som inte visste hur de skulle göra då de helt plötsligt fått en faktura på boxhyra på en häst som de inte ägt på länge då de t tydligen inte har regristrerats rätt från början och ingen har gjort ägarbyte då hästen sålts vidare, de kan ju drabba de som äger hästen om folk som får en faktura därifrån bara skiter i att betala det.
Jag tycker oxå det är irriterande. men ännu mera irriterande är när man gör som Eskilstuna bara höjer med 100% från 50 till 100kr för en box! det stod inget om det i något pm inför tävlingarna!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Vi visste Inte själva om att det skulle höjas. Då är det svårt att gå ut med den informationen.
"2 Så ni menar att ni inte visste alls vad en box kostar för det brukar stå box 50 kr men det gjorde det inte nu. Så ni måste haft en aning om att det skulle ändras.
~ Anneli ~
#3 Nej, vi hade ingen aning. Vi blev lika överraskade som alla andra.
Det är ju inte ponnyklubbarna som bestämmer hur hög boxavgiften är.
Redan förra året ville STS ha en boxavgift på 100 kr men jag lyckades (som ordförande) avvärja det just då genom att erbjuda att vi ponnydomare jobbade gratis under alla ponnytävlingar. Tyvärr var det flera som inte fick aggera som domare under ponnydagarna då de själva tävlar eller äger stortravare som tävlar på Sundbyholm. (Konstig regel men…) Därför kunde vi inte hjälpa sällskapet ekonomiskt pga detta. Personligen trodde jag nog att det skulle kunna gå att lösa ändå men tyvärr. Bea (vår nya ordförande) har också pratat med sällskapet (några veckor efter tävlingarna) om detta och de backar inte.
Personligen kan jag tycka att startavgiften borde sänkas rejält. Den är ju t.o.m. högre än för stortravarna som trots allt kan tjäna betydligt högre summor än ponnytravarna.

Min undran är då pratar inte de ansvariga i ponnyklubben med de ansvariga på banan ( stor häst )
#5 Klart de gör men ibland faller vissa saker i glömska och blir påmint i sista sekund. Jag antar att sällskapet inte tycker att 100 kr är så mycket i jämförelse med vad det kostar för dem att göra iordning boxarna(Och nej, ponnyklubben mockar inte boxarna då det inte finns tillräckligt med medlemmar som kan göra det)
#4 Det jag reagerar på är att tidigare tävlingar i år har en box endast kostat 50 kr men nu kostar den 100.. Lite märkligt. Och i Pm som skrivs brukar det stå vad boxen kostar. Och vi ska ju som vanligt tömma boxarna helt… så där har ju sällskapet redan tjänat in massor.
Jag kommer ringa och fråga sällskapet hur dom har tänkt, Och fråga om vi kan räkna med samma behandling av våra stora hästar vi startar hos dom. men 100kr i box och 100kr i startavgift när man som mest kan få ihop 100kr i sista peng är för mycket i avgift eller för dåligt i inkomst… Start och box avgift bör vara lika som sista peng.. tycker jag.
~ Anneli ~
#7 Informationen om boxavgiften har inte stått det senaste åren. Det var på den tiden ponnyklubben tog ut en avgift för boxen. Då stod boxpriset i både PM och program. Eftersom detta numera sköts via avräkning med ST har ju inte ponnyklubben något med det att göra längre.
Hur kan dom få ta ut boxavgift för shettisar när man inte får köra om en enda krona?! Om man inte får köra om pengar borde man inte behöva betala heller tycker jag… Och sen menar dom att man ska tömma boxarna när det knappt finns några kärror utställda? ( där jag har varit har det oftast varit väldigt dåligt iaf )