Suger luft!
Har leasat en poony som jag märker ¨går och suger luft. Vet inte om det är med munnen eller baken. Vad ska jag göra? Finns det någon utrustning jag kan använda? Tacksam för svar!
På vilket sätt märker du att den suger luft?
det låter typ som ett kluckande ljud när han springer

i magen ?
ja
Den suger upp luft i skapet, inget konstigt el farligt, vanligt bland både hingst och valack. När vår gör så i traven vid träning saktar vi av och skrittar en kort bit sen trav igen och det brukar funka :)
Hur gör du då vil tävling? Finns det något hjälpmedel som jag kan använda`? Har hör att det finns en propp(kudde) som man sätter över skithålet som är blött kan en sådan fungera?
#6 Det är vid skapet (snoppen) som luften kommer in, inget farligt alls. Funkar alltså inte med en propp i analen.
Han har aldrig gjort det under lopp, bara hemma nån gång ibland. Även om han skulle göra det i lopp så fick det va i så fall för jag tror definitivt inte på att "plugga" igen då får han springa ändå.
Låt det vara då det inte påverkar ponnyns prestation ett dugg. Varken positivt eller negativt. Så låt vara bara helt enkelt.

De spelar ingen roll att de låter så , min hopphäst lät så väldigt ofta och de störde inte all
Min valack låter alltid så när han är i toppform och taggad för träning/ tävling, inget konstigt alls det är fullt normalt! :) Jag blir alltid glad när han börjar så för då vet jag att toppformen e där ;)