Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 1210 ggr
min_hast
0

Suger luft!

Har leasat en poony som jag märker ¨går och suger luft. Vet inte om det är med munnen eller baken. Vad ska jag göra? Finns det någon utrustning jag kan använda? Tacksam för svar!

Tusen
1

På vilket sätt märker du att den suger luft?

min_hast
0

det låter typ som ett kluckande ljud när han springer

VeronicaP
0

i magen ?

min_hast
0

ja

Tessan08
1

Den suger upp luft i skapet, inget konstigt el farligt, vanligt bland både hingst och valack. När vår gör så i traven vid träning saktar vi av och skrittar en kort bit sen trav igen och det brukar funka :)

min_hast
0

Hur gör du då vil tävling? Finns det något hjälpmedel som jag kan använda`? Har hör att det finns en propp(kudde) som man sätter över skithålet som är blött kan en sådan fungera?

missfantasy
2

#6 Det är vid skapet (snoppen) som luften kommer in, inget farligt alls. Funkar alltså inte med en propp i analen.

Tessan08
1

Han har aldrig gjort det under lopp, bara hemma nån gång ibland. Även om han skulle göra det i lopp så fick det va i så fall för jag tror definitivt inte på att "plugga" igen då får han springa ändå.

Tusen
1

Låt det vara då det inte påverkar ponnyns prestation ett dugg. Varken positivt eller negativt. Så låt vara bara helt enkelt.

VeronicaP
0

De spelar ingen roll att de låter så , min hopphäst lät så väldigt ofta och de störde inte all

AmeliaA
1

Min valack låter alltid så när han är i toppform och taggad för träning/ tävling, inget konstigt alls det är fullt normalt! :) Jag blir alltid glad när han börjar så för då vet jag att toppformen e där ;)