Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1601 ggr
Durris99
0

Bergsåker 30/8

Någon som vet när starten till Sundsvall Lilla Open Trot går? alltså kat b loppet på lördag

Tusen
0

JA, lite information vore trevligt. 🙂

Durris99
1

vi ska fara ända från umeå och vill gärna planera när vi ska fara osv :€

tomj
4

#0-2. Har just talat med Lennart Carlsèn sportchef på Bergsåker och på:

FREDAG: startar Kat A: 17.45

LÖRDAG: startar Kat B: 11.15

LYCKA TILL ALLA STARTANDE!!

Carpedium
3

Tack för infon Tom !  🙂 Synd   bara att så kallat insprängt lopp går långt innan första start ….

Tusen
2

Som vanligt med insprängda ponnylopp då stortravet själva har större lopp. ("Ponnytravet är en del av STs travverksamhet". ) Pyttsan! :(

Tusen
0

Som vanligt med insprängda ponnylopp då stortravet själva har större lopp. ("Ponnytravet är en del av STs travverksamhet". ) Pyttsan! :(

[Carpinus]
0

#6 Tror ponnyloppen har större chans till uppmärksamhet om man inte kör dem mellan de vanliga travloppen - då har publiken fullt upp med att sköta spelandet! Som spelare blir man närmast irriterad för andra aktiviteter än de spelbara travloppen, det är nog dessvärre så…

Fast tidigt på lördag låter ju lite drastiskt! Förmodar dock att det finns något framtaget dagsprogram som inte finns till av en slump, det är ju årets största tävlingsdag för arrangören och många pusselbitar som skall falla på plats.

Tusen
1

#7 Men då skall det inte kallas för insprängt, vilket det är sagt att det ska vara. Ponnytravet behöver publik för att växa och många spelare har väl kanske barn. Varför inte låta dessa barn titta på gulliga ponnys.
Ponnyloppen ligger alldrig i anslutning till de större loppen men efter lopp 1 eller 2 borde även spelare kunna bjuda lite på sig och uppmuntra ponnytravet. Förr kunde man ju spela på ponnytravet också. Inga stora summor men i alla fall. Kanske det vore något man skulle jobba hårdare för att införa igen om det bara är spelet som lockar för publiken. Att det finns publik som gillar hästar kanske är för mycket att hoppas på.

HHoolmberg
0

Körde dom inte femårsmästerskaps loppen mellan dom vanliga loppen?

tomj
0

#9. Kat B:  kördes mellan lopp 2 & 3.    Kat A:  25 min före lopp 1.

[Carpinus]
1

#8  Det är klart att man har förståelse för dem som brinner för sin ponnysport! Men att "ponnytravet är en del av STs travverksamhet" innebär kanske inte att man därmed kan åberopa samma uppmärksamhet som övriga lopp under en sådan tävlingsdag som på lördag? Trots allt lever ST:s travverksamhet under vissa ekonomiska realiteter som är baserat på spelandet. Visst finns det ett grundintresse för hästen även bland den spelande publiken, men utan spelet hade det förmodligen inte blivit så värst många åskådare på banan på lördag. Det är den bistra, och kanske bittra,  sanningen…

Själv tyckte jag att det var kul med ponnylopp, men jag tappade intresset när hästägarna gick med på att sätta upp diverse kändisar i jippolopp. Tjusningen slocknade när ekipagen blev något att skratta åt…

Instämmer i att formuleringen "insprängt" låter lite konstigt, men man kanske menar insprängt i arrangemanget, inte mellan loppen?

(Det här får bli ett tillfälligt inhopp i diskussionen på ponnysidan, jag råkade bara se det här ämnet och ville tycka till. Med detta lämnar jag er i fred.)

johanna9
0

#10. ibland är de inte bra att dom går emellan loppen heller för just på femårsmästerskapet så skickade dom in dom stora hästarna på banan innan sista hästen va i mål.. den va påväg in på upploppet!!!!!! o jag fick till svar av han som släppte in att den va dist.. men jag försökte förklara att de finns inte på ponny o då idiotförklarade han mej!!! så där kunde de lika gärna gått innan loppen.. på shettisarna va de en som hade punka innan starten skulle gå men den fick springa med de för att dom hade inte tid o fixa de.. så jag tycker nästan de skulle vart på en ponnydag när dom gör så!!!

Tusen
0

#12 Ja, ponnykuskarna och deras hästar behandlas oerhört illa av stortravet många gånger.
Felet ligger i spelandet och att banorna är tidspressade pga av TV-sändningar.
Att sedan ponnykuskarna är betydligt snabbare att fixa fel och omstarter än stortravarna har travbanorna och dess personal helt missat.