Furunäs Fernando?
Är det någon som har ponnyer efter furunäs Fernando? Själv har jag en som jag har haft sendan 2008 och heter Björklundas lotusblom och har rekordet 2.59,2.
Vi lånade ett fantastiskt sto 2008, Furunäs Ina som var e. Furunäs Fernando.
Hon hade när hon kom till oss enbart blivit körd för nöjes skull, gått som utställnings och avelsto (fick 4 föl). Ina debuterade som 12 åring och kvalade då på 3.12. Hon tävlades sen i 2,5 säsong och tangerade sitt rekord flertalet gånger (rek 3.04) i både monté och sulky.
Den inställningen till livet som Ina hade var helt fantastisk, när hon bodde hos oss så stod hon i en box där dörren alltid gick igen av sig själv (utan att den gick i lås). När hon hade ätit klart kvällsmaten ur sin spann puttade hon upp dörren med mulen samtidigt som hon slängde ut spannen mitt i stallgången med världens buller, sen stod hon och puttade upp dörren hela tiden så att hon kunde se ut i stallgången och vad som hände där, men hon gick aldrig ut.
Det finns så otroligt många tokiga men helt fantastiska saker som Ina gjorde, små egenheter som man bara kunde skratta åt. Även om hon var lite äldre så har jag aldrig stött på en sådan livlig, busig och påhittig individ. Tyvärr lever hon inte idag men det är en häst som jag aldrig kommer glömma ❤️
På bild är vi på väg mot vår enda monté seger :)
Min ponny Isor är efter Furunäs Fernando
Är det du som har isor? Varför kvalar ni inte on han igen 0?