Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 823 ggr
VeronicaP
1

Undrar om strykningsorsaker

Sitter och tittar i resultatlistorna och ser något jag undrar över.

Häst/ar som startat på dagen sedan som stryks för övrig strykningsorsak .

Vad menas med det ?

Jag menar har man startat innan på dagen så vad kan man stryka hästarna då för  som är övrigt.

Man är ju på plats .

Millaaann
1

Menar du i lopp 12 på tingsryd ? Anledningen är tror jag att eftersom det hände en olycka och Mirellas kusk skadade sig så körde de om loppet efter sista kvalet, olyckan hände i sista sväng och endel hade ju startat i ett lopp innan under dagen o de kanske kände att hästen inte orkade ett lopp till. Detta måste ju domarna godkänna eftersom det blir nästan tre lopp för dem.

VeronicaP
1

De var både Mirella II och Roman. Men har sett de innan också och undrar bara var de är som gör att de är övrig strykningsorsak. Hände en olycka i axevalla med i mellan ett lopp men den hästen fick strykas och fick startförbud ( har inte koll på om den blev halt eller något sådant.) Men har som sagt sett det andra banor också så de är eg därför jag undrar..

giffan
0

#2 Ibland kan det vara tekniskt fel, ex att man endast skulle starta i ett lopp men kom med i två. Är nog som med de flesta regler i travet, tolkningsfråga och olika från fall till fall.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus