Undrar om strykningsorsaker
Sitter och tittar i resultatlistorna och ser något jag undrar över.
Häst/ar som startat på dagen sedan som stryks för övrig strykningsorsak .
Vad menas med det ?
Jag menar har man startat innan på dagen så vad kan man stryka hästarna då för som är övrigt.
Man är ju på plats .
Menar du i lopp 12 på tingsryd ? Anledningen är tror jag att eftersom det hände en olycka och Mirellas kusk skadade sig så körde de om loppet efter sista kvalet, olyckan hände i sista sväng och endel hade ju startat i ett lopp innan under dagen o de kanske kände att hästen inte orkade ett lopp till. Detta måste ju domarna godkänna eftersom det blir nästan tre lopp för dem.

De var både Mirella II och Roman. Men har sett de innan också och undrar bara var de är som gör att de är övrig strykningsorsak. Hände en olycka i axevalla med i mellan ett lopp men den hästen fick strykas och fick startförbud ( har inte koll på om den blev halt eller något sådant.) Men har som sagt sett det andra banor också så de är eg därför jag undrar..
#2 Ibland kan det vara tekniskt fel, ex att man endast skulle starta i ett lopp men kom med i två. Är nog som med de flesta regler i travet, tolkningsfråga och olika från fall till fall.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus