Ljusa tömmar.
någon som har något tips på var man kan köpa något sånär billiga ljusa tömmar till russ?

hoho, ja har allt sett att ni har ljusa tömmar på era pållar,,,,

Akta dig, de billigare är oftast dåligt färgade.. och flagar efter en tid. Bra att fråga när du köper
Köpte mina på Valla. Walshtömmar, tyvärr inte så billiga..

okej, då e d kanske värt o köpa lite dyrare…?

jag lånar jeppes Walsh ^^,
#4 Ja, det tycker jag. De håller färgen jättebra!

mja, ska man ha ljusa är det nog de dyra som gäller endå :P som sagt är de i "sämre kvalité" när de är billiga.. :P

pris? jag vill veta på både bra och dåliga…

Jag har köpt ljusa tömmar i Fin Tack, kostade 1000:- fast det va till stor häst, jag vet inte hur det är till ponny!!
jag har ett par ljusa… köpte dom som var lite dyrare.. men efter jag smorde in dom så vart dom ju asmörka o fula? :S

#12 haha vilken söt bild!!
hoppas de är ok om jag lånar tråden liite bara, vad smörjer ni era ljusa tömmar med? mina är typ helt svarta nu, fast jag fick dom begagnade också .. :( men endå, dyra ljusa tömmar vill man behålla ljusa.. tips?

#13, jag är ute efter samma som dig.. tipps till att hålla ljust läder ljust?… min ena sadel blir bara mörkare o mörkare

# 15 Naw, söt!
#15 hehe vilken söting :D min blir dö skraj så fort ponnysarna/hästarna springer förbi hehe ^^, hon håller nästan på skita på sig av skräck ibland :D

Ljusa tömmar är inte ljusa så länge eftersom de blir mörkare av solen.. Så.. det finns inte så mycket att göra.. Tyvärr…

Det finns 1 medel vad jag vet som går att smörja med som inte gör dom mörkare av smörjande;) sedan blir dom mörka av svett och man kan absolut inte ha dom när det är skitigt eller regn.

Det finns 1 medel vad jag vet som går att smörja med som inte gör dom mörkare av smörjande;) sedan blir dom mörka av svett och man kan absolut inte ha dom när det är skitigt eller regn.
Ljusa tömmar är verkligen jättesnyggt, har funderat på att köpa det. Men nu när jag läser att dom blir mörka lätt, så tror jag att jag köper röda tömmar istället.
#19.. Vad är de för medel? =) Går de att få dom till att bli ljusare igen efter att dom har blivit mörka?? :D :D

Köp inte ljusa dom blir mörka.. Vi har ljusa på våran storhäst och gud va ful dom har blivit av svetten på hästen!

Jag har kört med mina i ur och skur i ca 5 år. Alltid, alltid så de har nog gått en hel del lopp:P. Ca. hälften av tömmarna är mörkbrun syntet, resten av tömmarna har ungefär samma färg som Mareld;)
köpte mina walsh på valla, jag säger som mollberg sa. inte så billiga

jag har iaf köpt ett par nu, ett par walsh, dom kostade 795 eller något sådant. o pållen blev jätte snygg med dom :)

#26 vars har du köpt dom?: )

# 12 , din häst var verkligen jätte fin :)

#27, ursäkta jag skrev fel inte walsh, det var jn. dom köpte jag i en trav butik här nere på gotland, man kan beställa till fastlandet med. hemsidan är www.dahrves.se

sry fel adress- www.dahrve.se

Fick ett par ljusa tömmar idag- i födelsedagspresent:) Men finns det ågot man kan smörja dom med utan att dom blir fula? :)

ljust läder mörknar med tiden, så är det bara. Smörj med något läderfett, det är bättre än olja.