Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1777 ggr
tomj
1

Körsven/tränarlicenser per bana

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

LISTA ANTAL KÖRSVEN/TRÄNAR LICENSER PER BANA.

1. Östersund:    59st

2. Jägersro:        58st

3. Solvalla:         48st

4. Färjestad:      43st

5. Visby:             40st

6. Kalmar:          35st

7. Romme:         33st

8. Halmstad:      32st

9. Åby:                32st

10. Axevalla:        29st

11. Eskilstuns:     27st

12. Årjäng:           25st

13. Vaggeryd:      22st

14. Tingsryd:       22st

15. Solänget:       22st

16. Bergsåker:    17st

17. Dannero:       17st

18. Gävle:            17st

19. Umeå:            15st

20. Åmål:              15st

21. Boden:           14st

22. Hagmyren:    12st

23. Mantorp:       12st

24. Örebro:          11st

25. Bollnäs:          10st

26. Skellefteå:     10st

27. Lindesberg:     6st

28. Rättvik:            5st

29. Oviken:            1st

30. Tomelilla:        1st

CarinaA
3

Var har du fått dem uppgifterna ifrån ?  Tomelilla : 1 st ??!

VeronicaP
2

Är de inte så att Tomelilla tillhör jägersro

Tusen
0

Och Örebro och Lindesberg är ju en och samma klubb.😐

Stallmima
0

Hur många är aktiva och kör lopp? och hur många lopp per licens?

Tusen
0

#4 Den statistiken kommer ju efter årets slut på SPTF´s hemsida.

Stallmima
0

Synd det inte går att se på en gång  #5

tomj
3

LISTA ANTAL KÖRSVEN/TRÄNAR LICENSER PER BANA. (per: 21/9.)

1. Östersund:    59st

2. Jägersro:        58st     (Tomelilla.)

3. Solvalla:          48st

4. Färjestad:      43st

5. Visby:              40st

6. Kalmar:          35st

7. Romme:         33st

8. Halmstad:      32st

9. Åby:                  32st

10. Axevalla:        29st

11. Eskilstuns:     27st

12. Årjäng:             25st

13. Vaggeryd:      22st

14. Tingsryd:       22st

15. Solänget:       22st

16. Bergsåker:    17st

17. Dannero:       17st

18. Gävle:              17st

19. Ö/L:                   17st

20. Umeå:             15st

21. Åmål:               15st

22. Boden:             14st

23. Hagmyren:    12st

24. Mantorp:       12st

25. Bollnäs:          10st

26. Skellefteå:     10st

27. Rättvik:            5st

28. Oviken:            1st

29. Tomelilla:        1st

Källa: S-Ts Databas.

Tusen
0

Otroligt så dåligt det är med kuskar i landet. 😮Jag minns när EPS hade runt 100 aktiva kuskar. Och då var vi inte ens den största klubben i landet. Bara trea, fyra tror jag vi var.

StuteriSolo
1

och här i Boden hade vi runt 25 aktiva kuskar, nu är det 14 licenser med tränarlicenser inräknade….

florakil
1

Vi har legat kring 1000-1050 licenser de senaste fem åren totaltsett inkl E1 licenserna. I år 2014 ligger per 140918 på 1046 licenser inkl E1. som är 220 st. Antal kuskar som kört lopp ökar något sett på helårsbasis. Ytterligare statistik kommer att redovisas så långt det går på orf.konf.  Årets totala statistik kommer som fort det är möjligt. 
Källa: ST databas per 140918.

Tusen
2

#10 Varför räknar ni med E-licenserna. De får ju inte köra några lopp och det är väl kuskar vi behöver?

VeronicaP
1

# 11 utan uppfödare och tränare så har vi ju inga ponnyer heller och tränarna ska väl också vara med i statistiken, tycker jag. På stortravets så finns tränarna med och jag tycker nog inte att de får glömmas bort på ponny sidan. Vi betalar och lägger ner nog lika mycket jobb som de som kör

Tusen
4

#12 Varför alltid jämföra med stortravet. Faktum är att de allra flesta kuskar är tränare på sina ponnysar. Långt fler än det är inom stortravet. Därför bör inte tränare och kuskar ingå i SAMMA statistik. De kan vara i olika listor då de har olika uppgifter. Dessutom finns det idagsläget fler hästar än kuskar.

kajsa-mini
3

#13 Jag tror inte på att ha dem i olika listor. På våra  hästar står min mamma som tränare, vilket gör att jag har 0 hästar på min lista. Det blir inte rätt för statistiken det heller ;)

CarinaA
1

Hade varit roligt att få statistik för Tomelilla o Östanåkra  !

Nog förtjänar landets 2 "ponnybanor" att få göra reklam för sig !

Tusen
0

#15 Tomelilla är väl med?

Örebro.OliviaA
1

I klubben jag är med i (Ö/L) så är detsom Tom skrivit 17st med licens (körsven/monté). alla har startat. Den med minst starter har 3st, den med flest har 23

Tusen
2

#14 Varför skulle det bli fel? Är din mamma uppsatt som tränare så antar jag att hon har det ansvaret också. Är du inte tränare så är det ju rätt att du inte har någon på din tränarlista. Det är ju just det statistiken ska visa.

tomj
3

Denna statistik är något ni absolut ska ta med er och diskutera på Ordförandekonferens i början av oktober  för det är viktigt att ni tar upp detta med era repektive travsällskap så att det  satsas mycket mera på era travskolor för det är viktigt att utbilda nya kuskar, annar blir klubbarna bara mindre och mindre!!! 

Detta är mycket viktigare än allt tjaffs om penningpropparnas vara eller icke vara!

VeronicaP
2

Håller med dig helt och hållet Kajsa och jag vet flera som har det så, då de inte tycker att deras omyndiga barn ska ha ansvar mm. Sen så kommer ju statistiken var för sig sedan i slutet på året och så har de varit så länge jag kan minnas , nu har iof inte jag hängt mig upp på sådana saker då jag kan tycka att de är ett väldigt litet problem. Tack Tom för att du lägger ut den. Carina tror inte att de finns så separat längre för de banorna då deras licenser nu går under Jägersro och Vaggeryd om jag kommer ihåg rätt.

CarinaA
3

#16 - är du ironisk eller…………………………………..Vi är några fler än 1 st !!!!

VeronicaP
2

Carina ja vad jag har hört är ni mer än 1 😉

CarinaA
1

#20, du har helt rätt ! MEN jag tycker att vi kunde få redovisas separat från Jägersro !

VeronicaP
1

#23 kan jag också tycka men de stå väl vara Jägersro och Vaggeryd som rapportera det ?

CarinaA
2

Lite lustigt ändå att vi står med på listan, som nr 29 med 1st licens ??? trodde inte vi "fanns" till ………………………….;-)

tomj
0

# 20.  🙂

tomj
1

#25. Du kanske kan hjälpa till med att kolla upp antal KÖRSVEN/TRÄNAR LICENSER på Tomelilla så kan jag sära på Er och Jägersro.  🙂

Stallmima
1

Det kan ju vara statistiskt bra att ha kuskar och tränare (som ej tävlar) separerade

CarinaA
4

#27 Rent statistiskt sett så spelar det nog inte så stor roll, MEN för de aktiva, klubbkänsla m.m så har det kanske någon betydelse ?!

Jag ska vad vi kan göra, ska höra med Östanåkra också (y) !

Tusen
1

När klubbarna själva hade hand om licensutbildningen så var det fler aktiva kuskar. Är det så att utbildningen blivit för lång och att travskolorna behåller kuskarna för länge? För nog har travskolorna barn i sina kurser allt.

Örebro.OliviaA
1

#30 plus att det är för dyrt att gå kurser/ta licens på travskolan, iallafall på den som finns här. Och de som inte har möjlighet att ha egen häst att tävla o köra/rida, får ju köra travskolans hästar men det kostar även det..

NathalieForsman
0

Det stämmer inte för Dannero, vi har 24 stycken och våran medlemslista som jag skickar in uppdateras kontinuerligt. 

/Ordf. DPTK