Divisionsfinaler
Jag undrar om det är någon som vet hur mycket poäng man behöver för att kvalificera sig till divisionsfinalerna? Jag kan inte hitta det någonstans… Eller är det så att man ska anmäla sig till finalerna också? Jag är lite borta i detta heheh… Tacksam för svar! :)
http://ponnytrav.se/statistik/divisionsfinaler_poang.pdf
Här kan du i alla fall se vad du befinner dig i de olika divisionerna och beskrivning :)
#1 tack Olivia, men hur mycket poäng behöver man för att komma med i finalen? :)
Det är de med flest poäng som kommer med. Och man anmäler själv om man vill vara med.
#3 okej, tack så mycket!
Står att det är kördatum fram till och med den 8/6 men det kan inte stämma då en av våra hästar tagit en seger och en andra plats och borde då ha 42 poäng om jag förstått rätt men den har endast 12. Han har inte tävlat efter den 8/6.
Står att det är kördatum fram till och med den 8/6 men det kan inte stämma då en av våra hästar tagit en seger och en andra plats och borde då ha 42 poäng om jag förstått rätt men den har endast 12. Han har inte tävlat efter den 8/6.
Ska se om jag fattat rätt..Så även om ens ponny inte ligger bland de med mest poäng kan man ändå anmäla och ha en chans att komma med? Men de med fler poäng har förtur? 🙂
#6 har han startat i olika divisioner/klasser? För man får ju bara poäng i varje klass. Inte totalt #7 om jag fattade Rickard (ST) rätt så är det så :)
hur många får det vara med i varje final?
Han har bara startat i en klass och det är klass III.
#9 Eftersom det är autostart i alla dessa lopp så borde det vara 12 stycken i varje final.
#10 Vilken häst gäller det?
#7 Ja, så är det. Bara att anmäla om man vill vara med. Av de som anmält får de med mest poäng starta i finalen.
Men jag har startat en gång i klass || med Obelix II och vann men det har inte räknats med..men det har räknats med i klass III….?
Kontakta Rikard om ni hittar fel i listorna. Det är lätt att missa vissa resultat.
# 13 Eller har ni startat i något lopp som inte varit divisionslopp. Dessa räknas inte in i dessa listor.

Om du är med i klass 1 och 2 och vinner båda och du kommer till final så måste du ta de högre klassen. Har jag fattat de rätt?
#11. I finalerna är det 15st hästar bakom bilen.
Aktuell poängställning inför finalerna 25-27 juli.
under perioden 1 mars-20 juli.
Transportbidrag till deltagande ponny i divisionsfinaler utgår med 15 kronor per mil, maximalt belopp är 1 500 kronor.
Finalerna köres på Östersunds Dubbeltrav: 25/27 Juli.
och på Tingsryd: 26 Juli.
#15. Då får du starta i båda Finalera i det här fallet KLASS I & II.
(max 2 finaler per ponny)
#16 Var står det att det ska vara 15 hästar bakom bilen? Hittar ingen information om det och heller inte i propparna. Det brukar vara så att om det inte står något annat så är det 12 till start i autolopp. Borde det inte stå 15 bakom bilen i proppen då?
#15 Som Tomj skrev, du får starta i båda finalerna, men i förstahand i den högre klassen.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det kan omöjligt vara 15 bakom bilen i divisionsfinalerna. Det ska stå uttryckligen i propparna om så skall vara fallet och det gör det inte. Inte heller i "regler för divisionsfinaler" finns något om 15 bakom bilen.
Misstag i proppskrivningen har förekommit tidigare och det får arrangörerna leva med. Vi anmälde en av våra till monté-SM för x antal år sedan utan att hästen hade startat i monté under hela året. Förbehållet att SM endast var öppet för hästar med minst en godkänd start i monté under året hade glömts bort av proppskrivarna. Och den kom med (och blev fyra) eftersom endast elva hästar anmälde sitt intresse. Efter det har raden om "minst en godkänd start under året" lagts till i alla mästerskapslopp.
#20 Tack! 😍
#18,20. Jag var åxå nästan säker att finalerna skuller köras med 12 bakom bilen, men eftersom vi skall köra Finaler på vårt dubbeltrav 25/27e Juli så kollade vi upp det med S-T och fick beskedet att det var 15 bakom bilen som gällde! Kanske bäst att kolla upp det igen i god tid.

Borde vara en montéfinal också :) kanske skulle locka fler att anmäla till loppen?

Tror inte de hade funkat med moté final, det är ju typ samma som rider här nere i södra delen av landet och det är ju inte så många.
#22 är det påpekat för ST/SPTF så kan de ju lägga till det i proppen om de blivit fel (att de är 15 bakom bilen )

Montéfinal på 8st bakom vingen? Kanske lockar fler att anm och rekrytera nya ryttare. Att dra slutsatsen "det är typ samma som rider" betyder att nyrekryteringen borde åtgärdas …fler anm likamed fler ryttare!

Och varför skulle ponnytravet inte kunna leka med tanken att ha en montéfinal? Bara för det är samma ryttare som rider? I stortravet har dom svensk travsports montéserie under v75dagarna där flera ryttare dyker upp i andra montélopp men går ändå att ha final där!

Om man tittar i monteloppen här nere så är de kanske 4-5 st och de kan ju jag tycka är för lite för en final och ska de gå i auto så tycker ju jag att hästarna ska vara rätt så jämna med och inte skilja så mycket i tid som de gör just nu mellan de som startar .
Detta är vad jag tycker och vad jag tycker är kul att titta på när de gäller finaler, (är väl knappt man vågar skriva det ;))
#27 Det kommer nog att skilja en hel del i tid även i dessa travfinaler.

#28 säkert men inte lika mycket som i monten, sen finns det inte några divisioner i monten vilket detta handlar om
#29 Nä, de förstås. Man får väl se Monté-SM som någon slags Monté-final i så fall.
Aktuell poängställning inför finalerna 25-27 juli.
under perioden 1 mars-20 juli.
Transportbidrag till deltagande ponny i divisionsfinaler utgår med 15 kronor per mil, maximalt belopp är 1 500 kronor.
Finalerna köres på Östersunds Dubbeltrav: 25/27 Juli.
och på Tingsryd: 26 Juli.
FINALERNA KOMMER ATT KÖRAS SOM AUTOSTART: 1140m/1640m med 12 Hästar bakom bilen.
Poängställningen stämmer inte det saknas poäng på vissa hästar. Har kontaktat Rikard om detta så det kommer fixas till vid nästa uppdatering :)

Den är ju inte uppdaterad sen den 8 juni och det har ju varit tävlingar efter det så det är nog en del ändringar
Ja men hästar som startat innan den 8 juni har inte blivit uppdaterade. Men Rikard skulle fixa det till nästa uppdatering.
Divisionsfinaler på Hagmyren & Färjestad: 18 Oktober.