Fantastiska russtravare2014
I år gick Tuffing e Tyson II nytt svenskt rekord med 1.34,8 detta är en fantastisk tid.
Vi har under åren haft 14 russtravare som har rekord snabbare än 1,40.
För att få en bild av hur otroligt bra dessa russtravare är har jag jämfört med kallbloden.
Under 2014 är det ett antal kallblod som har sämre tid än 1,35,0
enl STs statistik 20141128
3-åringar 55 st
4-åringar 45 st
5-åringar 33 st
Äldre ? st
Minst 133 kallblodstravare med sämre rekord än den snabbaste russtravaren.
Med dessa siffror som jämförelse skulle fler russkuskar sträcka på sig och bli lite stoltare över sina russtravare, samtidigt som ST och ATG skulle ta russtravarna på ännu större allvar än de gör.
Med dagens besked från ATG kan man ju undra om vi överhuvudtaget har något levande trav kvar om 10-15 år…..
#1 Var hittar man det beskedet?
Det enda jag hittar som handlar om ponnytravet är att startavgifterna ska sänkas till 40 kronor för ponnyerna.
Vad är det mer för besked?
Men va??? Hur kan detta ens vara seriöst? Detta känns som ett aprilskämt! Men nu är det ju inte april så …. Vem har kommit på något så tokigt?
#5 Pappersnissar och dom som "vet bäst"!
De virtuella kommer aldrig att kunna slå ut det vi som jobbar med hästar/spelar på dem etc… får uppleva!
Världen är ju "helkonstig" numera å det kan faktiskt vara/bli så att det här blir ett lyft !?
En tekniskmontehäst är också framtagen för att få flera att sitta upp å våga testa. Skall finnas på mässor o andra stora evenemang runtom i Sverige.
En bok Heja Jonte är färdig att börja användas i skolundervisning mm……
Som jag ser det jobbas det på bred front å jag tror på en positiv utveckling.
Sen är det ju så till syvende å sist att sporten lever på spelet å går det att få till större spelomsättning/intäkter om det även finns "virituella spel" kan ju det här bli en höjdare………🙂!?