Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1590 ggr
Zetter
0

Alkoholreklam

Hoppas att bilden syns………..

Fridaaaa
0

Ingen bild, bara worddokument

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ihima
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du menar denna bilden!

Allvar varför reklam om alkohol på en sån här sida?

Emmelie93
0

Det finns ett till inlägg om detta. Det är inköpt reklam via iFokus. Alltså inget jag kan styra, men vill ni ha svar på frågan så ta kontakt med han som har hand om hela iFokus. :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Zetter
1

Tycker det är beklagligt, det är ju en ungdomssport och där vi försöker förebygga alkohol och drogmissbruk.

VeronicaP
2

Men då får de inte se på tv då heller ;) för där är de ju också sådan reklam 🎧😇

Twili
1

Jag gillade gamla iFokus mycket mer för då hade vi inte 54 reklamer på höger sida, flera små mitt i inläggslistan, en stor j** precis under första inlägget och sen en ännu större precis ovanför. De kunde ju ha den gratis då så varför inte nu, om nya layouten är så mycket dyrare då hade jag föredragit att ha kvar den gamla. Så stor skillnad till det bättre är det inte. 

Hur mycket tjänar reklamnissarna på att ha alkohol reklam på typ barn.ifokus, gravid.ifokus osv? Ingenting eftersom det inte är deras målgrupp. Om admin ändå kunde göra individuell reklam för sajter så kunde vi åtminstonde få reklam från typ Hööks .

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

ekbacka
0

#6 👍Precis vad vi menar med detta inlägg.🙂

Emmelie93
0

Tyvärr så kan jag inte göra något åt detta, men som sagt vill ni ha information om detta så kan ni gemensamt ta kontakt med skaparen. :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

karinpoberget
0

#6 Aktivera AdBlock så slipper du all reklam =)

annia1
1

När det gäller alkoholreklamen så säger jag inget om den utan det är som sagts att kontakta iFokus om den.

Men Twili #6 jag måste fråga för säkerhets skull om det du skriver. Är det bara uttryck för att du är missnöjd med reklam överlag som gör att du skriver att det är så många både till höger och i inläggen. 

För faktum är att iFokus har minskat ner på reklamen både till höger och i inläggen. Förut fanns Sammanlagt 6 st till höger, (4 små och 2 långa) till höger. Idag finns bara 3 små. Och i inläggen fanns det förut 2 st när trådar började bli lite längre  idag finns bara en. Ja plus den som ligger efter TS. Och sen den stora längst upp.

Om du mot förmodan ser så mycket reklam som du skriver så har du sannolikt fått in skit i datorn. Nåt som kallas PUP:s. (oönskade program) det är har blivit ett gissel på nätet idag. Finns gott om trådar på datorn.ifokus där medlemmar ber om hjälp att få bort det.

.

Twili
0

Nej #10 jag har inget skit i datorn. Jag räknar 3 större reklamer till höger och reklam mellan inlägg och så två gigantiska i  ovan. 
Skillnaden du skriver är att nu är det "bara" 3 små till höger, men de har istället flyttat två och förstorat dem 100 gånger så att man inte ens kan undvika att de dem på skärmen. 

När man nu kollar på iFokus sidor så ser det inte ut som att man kommit till ett forum utan snarare en reklamsida eftersom man får två fetstora reklamer smällda i ansiktet. 

Visst kan jag lägga energi på att höra av sig till admin men allt de kommer skriva är att de måste göra det för att de kostar. Jag tycker de kan ta tillbaks gamla iFokus, den fungerade bättre för mobiler. Jag har inte ens lyckats logga in via mobilen för jag ser inte vart logga in knappen finns. 

Ni som är här för att läsa om ponnytrav är säkert förvirrade varför folk väljer att diskutera reklam här. Från början handlade det alltså om varför alkohol på en barnsida men jag kunde inte låta bli att skriva och utrycka mina vidare tankar om iFokus nya "layout" = reklamsplash-i-ansiktet när det endå var på tapeten

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

annia1
0

Ok ville bara vara säker.

Den stora längst upp gillar inte jag heller den är alldeles för stor. Men om du också menar den som är direkt efter TS så där har det länge legat annons. Ibland varit film och ibland bara vanlig annons så den platsen är inte ny. Och tittar jag på den efter TS så det som jag tror skiljer mot hur det var förut är att den är bredare eftersom hela mittspalten är lite bredare. På samma sätt som bilder man lägger in är bredare i inläggen än dom var förut.

När det gäller mobilen så vet jag inte riktigt vad du menar. Använder sällan mobilen, men när jag gör det så får jag zooma upp sidan för att komma åt logga in länken längst upp till höger. Det gör i sin tur att den oranga logga in knappen man ska trycka på efter man skrivit in uppgifterna i popupen hamnar långt ut till höger så jag ser bara lite lite lite grand av den. Vet inte om jag ev skulle få fram den mer om jag zoomar ner sidan, har inte provat för jag kommer åt att klicka på den.

.