Vantar:)
Hej undrar bara vad ni har för vantar för att inte frysa när ni kör?? Jag vill ha tips:) Tacksam för svar!:)
Det skulle jag oxå vilja veta, fryser vad jag än har för vantar
Det finns en uppsjö av olika slags laddbara vantar, visserligen något dyra. Men i längden lönar det sig 🙂 Googla på uppladdningsbara handskar/vantar
SM Allvädershandskar använder jag, fryser dock inte så ofta men älskar de när jag väl fryser! 😊
Okej tack!!:)

Köper mina på lantmännen , hur varma och goa som helst , märke kommer jag inte ihåg ;)

Kör med lammskinns vantar om det är riktigt kallt.

vi har värmehandskar, och wahlsten vinterhandskar när det bara är ner till typ minus 5-10. är det riktigt kallt ät fårskinnsvantarna bäst.
Köpte ett par reflex/fleece/vattenskydds vantar ifrån Börjes i Bro. Vet inte om dom fortfarande säljer dom då vi köpte dom i sommras. Men där fryser man inte! :)
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Kan någon lägga ut bild på hur dom här fårskinnsvantarna ser ut? :) och vart man köper dom :) letar också efter ett par bra handskar

Jag har köpt mina fårskinnsvantar på jokkmokks marknad, finns säkert överallt där det finns folk som har får och gör egna hantverk. Tumvantar i fårskinn. , varma som tusan. Brukar mest köra kälke och ha reptömmar för man blir lite klumpig i handen.

Vi syr våra själv (har får och lammskinn). Jag kör helst i ridvantar (trefingers) för då kan man hålla bättre i tömmarna.