Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1640 ggr
jonasjo
0

Priser på shettistravare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar lite om vad priset ligger på shettisar? Vi leasar Sindy O. som har sprungit två säsonger..har rek. på 2.43 är en otrolig travare men väldigt tjurig som många säkert ha sett Flört Nu är det så att hon ska tillbaka till sin äg. nu i nov och hon som äger henne funderar om hon ska sälja henne eller inte..inget bestämt ännu..men hon fråga mig om priser och jag sa kring 10.000 borde hon väl få.Hon är efter Schamil U. Näsvallens Marina och är 10 år. Så vad tror ni? Vad kan hon ta för henne om hon nu säljer henne?

Saaandberg
0

om hon är tio år, men fortfarande sänker rekord vid start, är det plus utrustning ett bra pris. Sprinegr hon inte alls sina tider längre, och du inte får nått med, då kan du ju säga allefall 6000-7000 istället. Men om hon ibland springer riktigt bra, så det är verkligen bara ibland tycker jag att MAX 10.000

Sn kan du ju värdera själv vad du tycker:)

Köpte min shettis Caramelle, som är 13, för 8.000, då fick jag sela, vagn och sånt, hon har rekord 2.43 hon med, men hon springer inte sina tider längre… men nästan;)

Miii4
0

ett sto, 10 år (INGEN ÅLDER PÅ EN PONNY) med såpass bra rekord. ganska bra stam väl? inte så insatt i shettisar längre.

Personligen skulle jag inte ge mer än 15, men med dagens priser så vet man aldrig :P 

vill poängtera med att det är ett sto, skulle inte ge mer än 10 för en valack med samma förutsättningar :P

Jlu
0

Jag tycker då minst 10 000, hon har ju endå satt sitt rekord i år och hon visar ju att hon kan mer =) Plus att hon har ju endå 5 år kvar att tävla och hennes nuvarande rekord är då långt ifrån dåligt! =)

jonasjo
0

Sindy sänkte sitt rek sist hon starta,och det var i Skellefte i Agrialoppet.Glad så springa kan hon.

#1 Nu är det ju så att det är inte vi som ska köpa henne..

plutten-92
0

när jag köpte min shettis gav jag 15000 och då var hon 8 år. då hade hon 2,55,4 i rekord men hon är visserligen ett diplom sto. jag skulle nog kunna ge 15000 för den här me.

jenniferaronsson
0

Hennes mamma Näsvallens Marina har som 15 åring gått 2.44 :)

Ammiii
0

Mellan 12-15000 verkar vettigt.
Är hon dessutom utställd med bra poäng så är det ett +!
Skäckston är ju alltid lite extra populära!

jonasjo
0

#7 Tror inte hon är utställd..

Mixie
0

#1 6-7000 ??? Lätt över 10.. det är ju ett sto =) 10-15 tror jag

//Mickan

Kratern
0

Minst 10.000:- Det finns ju faktiskt ett avelsvärde också.

jonasjo
0

Ja jag tycker själv hon är värd vid 10.000 eftersom hon är ett sto och ganska bra stam.

jessssica
0

Mellan 10.000-15.000 tkr jag.. Hon har ett bra rekord, och kan starta ett tag till, plus att hon kan användas till avel.

Edde
0

En liten reflektion; jag tycker att det verkar vara stor focus på priset. Den första reaktionen och frågan här inne på forumet är "vad kostar den?" "priset". Jag menar ÄR nu hästen verkligen den hästen jag söker kan det inte vara avgörande för mitt köp och ex detta sto kostar 10 eller 15 000 kr. MEN om jag inte alls tycker det är min typ av häst, ja, då kvittar det faktiskt om jag får den gratis. …Någon som förstår? Självklart har väl ingen hur mycket pengar som helst, men köpet av hästen lovar jag är det billiga, sen kommer kostnaderna……Så är ni verkligen intresserade av en ponny till salu, kontakta ägaren och hör er för om det verkar vara en häst med de egenskaper som ni söker, sen kan det vara lämpligt att prata pris, eller????

Asagard
0

#13 Håller med dig till fullo. Hade det varit en D-ponny till hoppning så hade det inte spelat någon roll om den kostade 50.000:- eller 70.000:- bara ryttaren trivdes med hästen och hästen med ryttaren.

PippiL
0

#0 Om hästen är helt frisk, inga problem som eksem eller fång eller nåt, så tycker jag (med tanke på rekord och att det är ett sto) att 10.000 kr och uppåt är helt ok.

Men det är som #13 skriver, priset är inte alltid avgörande. Glad

amandahandersson
0

I vissa fall är priset avgörande… Alla har väll inte hur mycket pengar som helst!?

jonasjo
0

#16 Håller med Amandah..visst är priset avgörande i vissa fall.

Kratern
0

#13 Jättetrevligt om du kan tala om vem du är. Alltid intressant att veta vem man "pratar" med. Skrattande

PippiL
0

#16 Självklart det var mer om det skiljer ett par tusen jag tänkte på. Men visst är det skillnad om en häst kostar 10000 kr eller 25000 kr. Glad

Edde
0

#16 Nu var det väl inte "hur mycket pengar som helst" eftersom vi pratar priser på shetlandsponnyer, utan det jag vill ha sagt är att precis som #19 säger kan det inte vara avgörande för ett köp om hästen kostar 10 000 eller 15 000, det borde finnas fler saker att väga in vid ett hästköp och som sagt, köpet är det billigaste ni gör, sen kommer kostnaderna!

jonasjo
0

#20 JA det kostar att ha häst!

ozzkan
0

En dyr häst kostar lika mycket som en billig.

I längden.

DubbelE
0

"det billigaste med att ha häst är själva hästköpet".. det är va min kära far brukar säja ;)

Saaandberg
0

aja, de ja sa var bara det jag tyckte:) Ni tykr troligen annat, men det ja har läst nu, så skulle ja kunna tänka mej att betala mellan 8.000-11.000=)

TimoonX
0

10.000-15.000 tyker jag.