Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 542 ggr
Troj
0

Ålder för stortrav.

Hur gammal måste man vara för att få tävla med varmblod?

Cnox
0

16 i ungdomslopp och 18 för tottolopp

PippiL
0

#1 Är det inte så att det kan vara totospel även i lopp för F-licens? Det tror jag.

F-licens är för dom som är 16 och 17 år. Och då får man köra i lopp som är utskrivna för F-licens/Ungdomslopp. Sen får man ta någon annan licens från det man är 18 år.

peggnita
0

kul med förändringar, eller vad säger ni?

Trav_
0

#2 oja det är i stort sett jämt totospel i alla lopp även fast dom är för f-licens innehavare!!

peggnita
0

skrev lite fel tidigare -skratt-

ozzkan
0

Man kan ha F-licens tills man är 25 väl, för det är ju speciellea ungdomslopp och det kan ju inte bara vara 176 och 17 åringar, då blir det ju inget lopp.

Wahlberg
0

#6 F-licens är 16-17.

Hannna
0

#6 Det brukar inte vara rena F-licnes lopp, utan även D- och E-licens under 25 år, som sagt, det skulle ju inte bli lopp annars som du säger.

Trav_
0

mjo precis det är som Hanna säger

F-licens 16-17 D/ Elicens 18 och uppåt! För att köra i ungdoms loppen ska man vara i ålder 16-25!

Cnox
0

Ja det går att spela i vissa ungdomslopp och i andra inte…jag har varit med i både och..

Det jag menade är att man får inte vara yngre än 16 i ungdomsloppen. Och i de "riktiga" totoloppen så är det 18 det minsta.

Trav_
0

#10 ja men alltså om vi säger såhär ett p21 är ett helt vanligt totolopp och f-licens innehavare får köra i dom! Aldrig att det går ungdoms lopp och sånt inom Stc utan att det är så kallad riktigt totolopp!! Det är det alltid..