Stall & träningsmöjligheter.

Har flyttat Polenta nu för ca 2 veckor sedan :) Det finns, 10 boxar i stora stallet, i det lilla finns de plats för 2 hästar. De finns tillgång till paddock, 2 rakbanor och 2 rundbanor och lite diverse småvägar att köra på, plus många ridvägar ! :)
Har tyvärr ingen bild :/

äger andelar i vårt stall där dte är fyra familjer som har köpt det. Förut stod vi i ett annat men sen köpte vi ett stall tillsammans. Det är 10 boxar ( varmblodsboxar) selkammare loft ,toa&vanlig dusch ,foderkammare där vi bara har kraften, dusch för hästarna , och fikarum och tvättstuga. Banan är precis utan för stallet nästan, vi har en skogslingar,rakbana och vanliga skogsvägar och på andra sidan vägen finns det e gammal järnvägsväg :)

vi har ett litet stall hemma, fem boxar, en selkammare och hö/foderförråd. träningsmöjligheter finns dt ganska gott om. Grusvägrana när dem är sladdade, en lite rundbana en bit bort och så brukar vi få köra på kevins rakbana ;)

6 hästars stall med tillgång till slinga och rakbana. Har även selkammare i samma byggnad, vilket vi inte hade förrut. Sedan är det 10 hektar hage som är indelat i olika längder och delar. Men det funkar som det ska ^^

Vårt relativt nya ponnystall, flyttade in där vintern 2005. Det var mammas gamla klinik som inte användes speciellt mycket, röntegrummet blev 2 duschspiltor, hennes arbetsrum selkammare och där hon haft springbandet gjordes först 4 ponnyboxar, en som var lite mindre till Tremil. Nu är där 3 boxar. Sedan har vi även en utebox som är vår.
Träningsmöjligheter; "Vägar" på sammanlagt knappt 4km uppdelat i två varv, en slinga 2,5 km och rakbana på 700m.

Här är stora hagen. typ en miljon gånger större än det på bilden. =)

Har eget stall med 5boxar. selkammare,duschmöjlighet och höutrymme. Har nu 3 hyffsat stora hagar och en lite mindre, men har en hel stor lägda till att använda om vi vill.
Finns grymt mycket grusvägar att köra på, så det finns bra träningsmöjligheter men de hade helt klart kunna varit bättre;)

har ingen på stallet.. emnd e är en lada.. så de är ingen värme Alls..! men hästarna har inte fart sjuka på skitänge, flera år.. så nog verkar det bra, fina i halsen..
Iaf, det är fem boxar, så har vi fyra grushagar, tre regn/vindskydd i dem och fem gräshagar, elelr fyra kan man säge, den ponnyn går i finns det inget gräs i. men det har varit förut.. ;P
Träningsvägar har vi en typ, efter 50m på asfalten. en gångväg, men den är så grymt stenig. fasst igår fick vi tillstånd att träna på en åker, fler hästar tränar där, å den är jättefin å bra ;) men de som äger åkern ska bygga en rakbana, den kommer bli aslång. Dels för att de tycker vi är så bra ocg verkligen bryr oss i våra hästar. vi kommer att få träna på den när vi vill :D bilder kommer vel sen. Men rakbanan är planerad och den komemr bli av, vet ej när. men de ska vara ett ganska dyrt, jättfint grus.. :) de hyr ut boxar, så många galopptäningar böire där för andra, men vi kör ju.. :) först är det ner med trän och sånnt, sen äre på med grus och de

jusste.. glömde banan.. :P kom påd e.. med bil tar de 20min till rättvik å 30min till romme.. ca då..

Kommer bild när jag har tagit det. Men vi har ett stall på snart 10 boxar, vi ¨åller på att bygger till 4 som blir 11 m2. Träningsmöjligheter är vägar och åkrar, men brukar köra på vägar och på ett ställe finns en rätt mjuk väg som man kan köra rakbanejobb på, endast 300 m men det räcker för ponny. :D
Jag har mina hästar hemma. Stallet är en gammal lagård, var senast grisstall innan vi byggde om det till hästar. Har just nu 2 boxar men plats för 4. Resten används till hö/halm förvaring. Har en stor skötsel och utselningsplats inne i stallet och selkammare. Duschplats finns utanför. Har ca 1 ha sommarbete delat i tre hagar. Vinterhage, ca 1 ha delat i 2.
Träningsmöjligheterna är väl inte nåt att jubla över direkt. Måste ut på asfalterad 70 väg för att komma till nåt alls. Finns iaf tre olika rundor att välja på med blandat grusväg, gräs och asfalt. På sensommaren-hösten finns stubben också om det inte är en allt för lerig höst vill säga. Om jag vill köra fort är det Tomelilla som gäller, ca en halvtimme dit. Annars är det inte så långt till Jägers heller, ca 1,5 timme.
Har tyvärr ingen bild i nya datorn…..

Har eget stall med 5 stora boxar, finns plats för 9. är tänk att de ska bli de så småningom. Duschspiltan är inte klar än. Så finns de spån- och höutrymme.
Har även ett litet stall med 2 boxar och selkammare, men de andvänds inte.
vi har rätt mycket grusvägar, sandvägar finns de också att köra på, de hade kunna varit bättre, men de funka.

Jag har ett eget stall på gården, där finns 11 boxar.
Jag har som två delar, eller hur man nu ska säga.
I en del så använder vi bara två boxar, två shettis boxar där en mini shettis står och min stjärna Kålkulla Advocat<3.
Men minishettisen ska snart åka hem så dom boxarna bli, en ända stor (:
Sen har jag en selkammare, duschspilta och en foder del.
I ponny delen finns förresten 3 russ boxar och 2 shettis boxar :)
Sen har vi en del med större boxar, i den delen så har vi 6 boxar, där står, min C ponny valack, min ena russvalack, han står förresten där pga att han blir så grisig i ponny boxarna;p vaddå bortskämd;P?, sen Gigant rollax vårat ena varmblod och Akta vårat andra :)
Alltså det är bara jag, mamma och pappa i stallet, ingen inhyrd än så länge :)
Har fina träningsvägar, många långa backar, en rakbana som är 1 km lång.
Flera långa slingor, flera vägar som blir perfekta på vintern :)
ett dröm place helt enkelt :)
bild: såhär ser det ut när man kmr in :) foder delen rätt fram, ponnydelen till höger med duschspiltan, te vänster stora delen :)

milslånga grusvägar, sandväg någon kilometer bort, padock, Stall på 5 boxar varav 3 är fölboxar till hlb/flb och 2 st D-ponnyboxar.
Ventil är den minsta hästen och har den största boxen, lite borskämd kanske ;)
på sommar halvåret har vi 2ha betesmark till 4 hästar och på vintern 3.5 ha.
vi har ingen inhyrd för tillfället…jag har blivit lite imot det sen dom 2 senaste vi hade har varit lite jobbiga.. den ena kallade ventil bla. för ridskoleök, säjer man så om min älskling är det ganska kört! det är som om jag skulle säja nånting elakt om hennes man.
bilden är: I stallet

Vi har ett litet stall med två boxar, en shetland och en dubbelt så lång, står shetland och russ i dom. Höbox, höloft, sadel/foderkammare. Tre hagar, utanför stallet 1 km rakbana samt liten sandad slinga, i skogen kan man även köra ett spår. Finns en nästan helt otrafikerad asfaltsväg där vi skrittar ibland.
På bilden är det skogen bakom, samt en av grannens travare i hagen..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Träningsmöjligheter… Hm… Jag har väll några milsvägar uppe i skogen att köra efter, både sand och lite "hårdare". Men jag vågar inte köra i skogen pga. björnar och älgar x) Sen är det trasiga broar som man måste över, och det känns inte kul… Har iaf en 400 meters sträcka uppe i skogen som jag brukar köra intervaller efter.
Sen har jag en vanlig grusväg på 8 kilometer t.o.r. Den är någorlunda rak - perfekt att köra intervaller och snabbjobb efter! Har utmätt 350 meter och 1000 meter.
Är det någonting jag har så är det backar! För att komma upp i skogen måste du köra minst 700 meter (seg) backe. Sen har jag en kilometerbacke, och där är det minst 700 meter där det brant backe. Väl uppe för den backen finns det sandtag att köra i. Hästarna brukar vara väldigt svettiga efter mina backpass, haha ;)
Stallet då… Ja, det är jag jättenöjd med! Tre stora boxar, hästarna trivs som fisken i vattnet.

#48-#52.. naash så snyggt! :o :D
#52 Vilket gulligt stall !