Utklädda hästar!
Har du varit med på maskerad någon gång med din häst? Dela gärna med dig bilder och berättelsen bakom utklädnaden.
Vi var på riksutställning med Sjöängens Enya den 11 aug. I maskeradklassen "för kul skull" vår sponsors dotter red Enya och jag ledde dom. Enya kom etta av ca 8 stycken totalt tror jag. Sockersöta var dom:p
Enhörningar har jag altid älskat, dessa mystiska och gåtfulla sagohästar har alltid inspererat mig och länge har jag funderat på att ställa upp med en häst utklädd som enhörning i maskeradklass på någon utställning men vita hästar spec shettisar växer ju inte på träd, och nu "råkade" vi låna en vitt litet shettissto så då var det bara "go for it". Lite glitter och massa vit hårspray till den"missfärgade svansen, ett konstgjort horn i papper samt en massa plastblommor och hårspännen och….Tadaaaaaa!…..

så fiin :D

Fiin bild :P

När jag var ung, för många herrans år sedan så arrangerade SoRK (Sollentuna Ridklubb) maskeradhoppning en gång om året. Där har jag varit med några gånger.
Bla så hade jag och min kompis Malin en liten duett hoppning. Hon red före på shettis-skäcken Maccie utklädd till indian och jag red efter på russet Ego Viva utklädd till cowboy med pickadollen laddad med knallpulver i högsta hugg.
Sedan har jag varit Stålmannen när jag red Maccie, som var utklädd till Batman (så söt var han i sin cape och ansiktsmask :o)
Och så har jag hoppat Gräsman en gång, själv utklädd till en julklapp (red med en stor fyrkantig kartong runt kroppen), medan Gräsman skulle föreställa själva säcken jag låg i (med ett jute-täcke på sig).
Synd att det var så länge sedan att alla bilder bara finns i pappersformat… Kanske kan scanna in dem…
# 3 Haha, det låter jättekul! ;D
Jag har ridit maskerad hoppning :) Då var jag utklädd till travkusk :D I tävlingsdress å hjälm.
#0 så fin bild!
Om jag inte minns helt fel så var jag med på maskeradhoppning med min shettis. Det var ju en 4-5 år sen! Men iaf,jag var ängel och hoppade runt där på min fuxshettis :) Vi var jättesöta och det fanns faktiskt en bild på det på någon hemsida (tror det var gammla grtk sidan för 4-5 år sen.) Bilden var då på en liten fuxshettis som precis hoppar över ett hinder med mig på ryggen som ängel ^^,

Jag har varit med på MAskeradhoppning och cavaletti maskerad ;p
Cavalettin red jag advocat typ 3 år sen jag var iaf travkusk :D vi hade en nr vojlock åsso min dress hjälm körspö brillor osv osv..
Sen ii hoppningen red jag ett stort svart halvblod som var svin piggt och starkt ;o var iaf utklädd till Zorro ;D hade en svart sån där slöjja åsso sån där för ögonen åsso en hatt, sen ett svärd ^^
svin kul ; ) dock inga bilder : (

#10 Läckert
#11 Skit gullit :D

jag har varit med på maskeradhoppning med en shettis som heter wivan…jag var tomte.
……..