Vilka ponnyer försvinner?
Nu är det inte så jättemånga veckor kvar av 2007 års tävlingssäsong.
Jag är nyfiken på vilka ponnyer som faller för åldersstrecket, som inte kommer tävla nästa år av detta skäl? Vilka som pensioneras eller tar paus av annan orsak?
Berätta!

#2 Klokt att ge henne en paus mitt i tävlandet, många är de ston som kommit tillbaka efter mammaledigheten med ny firsk tävlingsmotivation och förbättrat sig markant!

Mia du akn få låna Pixie så kan hon åsså få bli mamma:P

#3 Precis, nu kan jag iofs inte klaga på hennes resultat som hon haft hos mig. Men för mig är hon värd en paus, löpvilligare flicka får man leta efter.
Nog kommer hon tillbaka sedan om något år, var så säkra på det :).
#4 Nja, hinns inte med.

Secret Sunrise tar mammaledigt 

Pigall II gör sin sista travsäsong, endaste 3 säsonger blir det efter denna och dom två första har han haft långa uppehåll pga hovproblem.. Han har hunnit deltaga i båda SM och Sverigeloppsfinalen och till helgen är han med på Agriafinalen.
Han har inte startat mkt och är "bara" 14 år, kan alltså starta en säsong till, men ägarna har bestämt att han ska sluta tävla trav då jag inte kan köra honom längre nästa år.
Jag kan aldrig tacka hans ägare nog, det har vart så himla fantastiskt att köra honom, och jag kommer aldrig få tävla en ponny som han igen!
Nu ska vi se här följande hästar lämnar ponnytravet för all framtid efter 2007 och skall bli mammor på heltid:
Sjöängens Enya RS 4193 sto F. 1997 e. Damm 197 u. Sjöängens Elegance 3002 ue. Amigo 171. Trav rek 2.28.2 volt 2.35.4 auto. 36 starter 7-8-4 7.825kr i insprungna pengar.
Sjöängens Rimanda RS 4194 sto F. 1997 e. Damm 197 u. Gunhults Raija 1072 ue. Eric v.St. Zwarte Hof RS 70. Travrek: 2.49,8 volt 2.54,6 auto.
Placeringar: 2-5-0 3125kr i insprungna prengar.
Ribella tar mammaledigt nästa år om allt går som det ska..
Eufemia e: Gläntans Morendo lämnar också travkarriären för att bli mamma. :-)

#15 Varför då?

#15 ja , varför ska inte hon starta nå mer ?

Annju rek. 2,04,4 e. Junisorken tar mammaledigt, är dräktig med Ernst Rasken:)

Hults Pirita och Tejas Monique tar mammaledigt båda två =) 8 resp. 9 år gamla.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#20 Jag blir för gammal och komemr inte att ha henne kvar. troligen ska hon då tillbaka till sin ägare och där får hon tyvär bar gå som sällskap…

Pondus Pirat och Mogwli
Ponta är i norge
Mogge tror jag sandra skall ha kvar (vet ej säkert så:P)

Alla dom här är 15 år i år, och försvinner alltså:
Kat B:
Eloge, Elvina, Hannelunds Uno, Iorsson, Jammie, Lakritsa, Lill-Svinten, Linn Ess, Lye-Bella, Miltano, Mowgli, Moja, Pondus Pirat, Rågsvedens Tabaquie, Sandel, Shiba av Rågsveden, Titiyo, Toker, Vick´s Extra
Kat A:
Asta IV, Batzeba II, Fackla, Frisco, Grönl. Bloody Mary, Gulliver V. Odoorn, Heiden, Lottaa Nougat, Lucinda, Näsvallens Marina, Pepito II, Prixie II, Ronja Av Rättvisan, Sally, Sargasso, Smultron, Tiddeli
Om alla dessa har tävlat 2007 vet jag inte, men dom tävlade 2006.
Toker… Världens finaste <3<3
# 27 - Håller med. Har inte kört härligare häst <3
#28, haha, det minns jag att jag sa åt dig innan sommarn :) Du vet jag menar när jag säjer att Toker är den grymmaste som finns :) En sån häst man bara vill ha!

# 30 Elin, är hon dräktig nu? GRATTIS!

Carmas Aloevera tar mamma ledigt är dräktig med Ernst romeo. hon har inte startat iår.
# 32 Åh! ;D Grattis till mormorskapet ;D haha! Vad är det för ny liten häst du har då? :)

belinda kmr att tävla i södra sverige nästa år och kmr att göra sin sista start på valla den 20:onde, sen hamnar hon hos sin nya ägare
helge ska vi trloigen sälja som ridhäst
ivrig ska jag ha kvar att tävla med

#37 Vem har köpt belinda? Om man får fråga:)
Linn Ess är dräktig med Tyson!

Driffi faller för ålderssträcket. har tyvärr inte tävlat i år pga en gaffelbandsskada.
Lilla Ross Man slutar med travet. Han är såld till en familj i Jönköpingstrakten som skall använda honnom till Körning med inriktning mot SM.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss