Till Salu
PG Utlandsresa säljer jag följande häst:
Båtares Dina, fux m stjärn e Korsnäs Brådis rek 1,50- Munter u Evita rek 2.00- Bond
Dina är fyra år och har ca 6.300 pengar på sig. Hon tillhör kulltoppen i sin årgång och har deltagit i derbyt. Är en av de snabbaste fyraåringarna någonsin i monte: rek 2.09.0volt.
Travrekordet är 2,03.1
En trevlig häst som kan gå mycket långt med rätt kusk. Har dessutom en utmärkt travstam, och kommer att bli ett mycket bra avelssto. Men hon har mycket kvar att ge som tävlingsindivid. Tränar för dagen under 2 minuter. Säljes till en kusk som vill köra en häst med mycket hög kapacitet. Hon är inbetald till 5årsbaggen.
Pris: Högstbjudande.
Står på Gotland.
Endast seriösa spekulanter.
Kontakta Sofie på 0704-538043 el. maila till fien_87@hotmail.com

Ja är inte intresserad, men har du någon bild? Det kommer säkert vara många andra som frågar om det:)
Riktigt fin häst, om man bara haft pengar… Lycka till med henne nästa ägare säjer jag!
kan hon leasas ut?

ruggit fin häst ;)

Hon är riktigt fin! Jag älskar Brådis avkommer! Skulle gärna köpa henne om jag haft pengar.
putt

aa, ruuuuggggiiitt fin:D

Snacka om smäcker ponny :O Grymt fint iaf ! (Y):D
Hon var smäcker som 3-åring, men jag kan intyga att hon växt ut och är ett jättefint russto! Synd att hon galopperade i Derbyt!

#11 drar hon upp sig eller är hon sådär smal? =O =)
//Mickan

Hade jag haft pengarna så .. ;) Näe men lycka till med försäljandet så att säga, hoppas du hittar en !
#16 Hon är INTE smal, precis lagom! Såg henne i hage i Skåne i lördags, en jättetrevlig häst…..f.ö. så träffade hon både sin pappa och sin bror där 
# 21 Riktigt söt!

#19 Jag tvivlar inte på att det är en jättefin häst. Jag kommenterade bilden och funderar när just du protesterar då jag reagerade på att du tyckte min förra häst va så "förfärligt" smal och mest liknade en "räka" medans denna är precis lagom :)
Tar gärna emot kommentarer och ni kan ta bort bilden om jag inte får använda den!
Sorry att jag bryter ämnet har själv sett hästen i monté tror jag på gotland och vill minnas att det var en fin häst :)
//Mickan
#23 Jag kommenterade inte fotot av Dina, utan jag såg henne förra helgen, det är lite skillnad! Det här handlade om Dina just nu, inte om någon annan häst! Jag kommenterade din häst på fotot, har inte sett henne, foton kan vara missvisande…..ursäkta om jag misstagit mig……
Hoppas du får henne såld till travintressenter, för "Dina" vill vi entusiaster se mer av på banan.
#25 Tack! det hoppas jag med. De är en väldigt fin häst med stor kapacitet! Skulle vara synd om hon inte fick fortsatt chans att bevisa det.

Är hon snäll att köra?? Hör av dig till Staffan Osterling iså fall :) Solängets Ponnytravklubb är på jakt efter fler/nya ponnysar :)
Putt

hur hög är hon?

#28, tycker du att en sån här häst hör hemma på en travskola?!?!

En sàn häst ska defenitivt inte till en travskola!!!!!!!!!!!!¨
E det nàgon som bjudit nà än??
Otr fin häst!
Er Båtares Dina fortsatt til slags? Hvilken pris skal du ha for henne?
#32 har skrivit till de flesta som har russ tillsalu om den är snälla att köra osv….. vad spelar de för roll? hon behöver ju inte svara, hon är ju inte tvingad.. jag bara frågade???

Kan bli levererad till Oskarshamn/Kalmar
Startar f.ö på visby lördag 22 sept.
#17 Hon har väldigt mycket "pinaler" på sig (utrustning).
Går hon sämre om hon inte har alla dessa "grejor"? Med andra ord… är hon svårkörd?
#37 Tycker hon har normalt med grejer på sig, inte mer än dom flesta russ faktiskt !
#38 Jösses…ska det vara nödvändigt?
#39 Skygglappar(helstängt), springrem, Raymondkäk, boots bak och knäkappor….Tycker du det är mycket? Titta någon gång på V75 eller V65 på TV så får du se utrustningar…..
#40 Samt pullburk, slagrem och den där "svansgrunkan". Checken ser ut att gå under hakan. Så vad har ponnyn för bett?
Jaaaa, jag tycker att det är väldigt mycket på en PONNY.
Går ju knappast att jämföra med V75 heller. 

Men hallå, jag visste inte att slaggjord är extra utrustning? På licensen fick vi lära oss att mna måste ha slagrem.

Och knäkappor har man väll inte för att ponnyn skall gå bättre, utan för att den inte ska slå i sej på knäna ?
#42 Jag pratar inte om EXTRA utrustning. Bara att jag tycker att ponnyn har mycket utrustning och undrar om den går sämre eller är mer svårkörd utan all den utrustningen?
Dessutom är det ytterligare en oskriven regel om det är så att man MÅSTE ha slagrem.

# 44 Jamen jag mena som så att det var nån som skrev typ raymond,skygglappar, springrem och boots tycker inte jag är särkilt mke utrusting. Då tillade du typ pullburk, den där svansgrejen och slagrem(självklart var det inte så ni skriv, men något i den stilen). Så jag menade att slagremmen kan ju räknas bort från det, jag tror inte att det påverkar något om hästen är mer svårkörd utan den. Dom kanske bara vill vara på den säkra sidan.

#41 svangrunkan du kallar det är en svansgaffel det använder hon istället för en svanskappa. Hästen går med ett entömsbett ser det ut som, ett rakt läderklätt bett, snällare mot hästen och om en häst ligger på så får du mer kraft att hålla i den!
#46 Tack för din information.
Vad är en svansgaffel/kappa bra för?
Nu skulle det vara intressant att höra hur den aktuella ponnyn är att köra utan sin utrustning?
Om vi ska köra Russ vill vi nämligen inte plocka på så mycket grejor om det inte behövs.
Bara intresserad i allmänhet. Tror nämligen inte att dotterns intresse håller i sig så länge att det blir Russ igen.
#47, Svanskappa har väll typ alla på en sele!?
#48 Ja, men inte hela vägen ner över svansen.
Hon skrev att det var istället för svanskappa.

#47, jag har använt svansgaffel på en häst, eftersom denne ibland slog med svansen, en gång så att tömmen kom under och hästen blev rädd. En gaffel håller svansen på plats.
En häst/ponny som slår med svansen korrigeras lättast med svansgaffel. En häst/ponny som slår med svansen och är lätt i baken kan man sätta svansrem på. En rem som binds i svansen och vagnen.
Jag vet att både Johanna som äger Dina och Sofie som kör är så pass erfarna att dom ser vad som behövs för att russet skall göra så bra ifrån sig som möjligt och utan att skada sig själv! Dom hjälpmedel och skydd dom använder är inget som är ovanligt inom travsporten.

Såg henne i derbyt, hon såg riktigt fin ut! Dessutom tycker jag inte att hon har mycket grejer på sig.
Nu är det ju faktiskt så att Johanna skall sälja hästen, jag tror inte hon la ut annonsen för att alla skulle diskutera utrustningen hon har på sin häst.
#54 Om du vill köpa en häst utan att ta reda på något om den så är det upp till dig.
Själv vill jag veta så mycket som möjligt om den.
Känns lite konstigt att säljaren inte svarar på frågorna.

#55 Kan kanske vara så att säljaren inte är inne på denna sida så ofta?
Förresten är det en jättefin ponny, såg henne på derbyt! :)
#56 Ja, hon ser verkligen jättefin ut.
Kanske därför man är lite intresserad. 
#55 Vi la ut en annons då vi hoppas på att rätt köpare vill ha Dina! Visst det är en lite knepig häst att köra men vilken unghäst är lätt att köra?
Givetvis vill man ha så lite utrustning som möjligt men för tillfället funkar Dina bäst med denna utstyrsel.
Vill ni ha mer information om travutrustning kan ni säkert be Anna Lundin här på ponnytrav.ifokus att lägga in en artikel eller tråd som handlar om det!
Är man SERIÖST intresserad och har fler frågor får man ringa till mig så svarar jag gärna på frågorna ni har!
Jag hoppas att detta är tillräckligt svar på era frågor. Måste hinna med att jobba också..
#58 Då har jag absolut fått svar på min fråga.
Precis som jag trodde. 

# 60 Jag tycker att om du letar efter ett hyper snällt russ som är jätte lätt att köra så bry dej inte om sånna här annonser utan håll dej till dom som är mer rutinerade, har en mkt högre ålder och inte ett sånt bra rekord.
Jag tycker att detta snack om utrustningen på Dina är helt meningslöst givetvis vill man ha så lite som möjligt på sina hästar men vissa måste faktiskt ha lite mer än andra! Mitt russ är 6 år och behöver fortfarande mkt grejjor på sej och alla är till någon funktion, hon klarar sej inte utan dom sakerna inte just nu!
Hoppas du hittar en bra köpare till Dina som kan ge henne det som hon vill ha så att vi får se henne kapacitet på banan! LYCKA TILL!
#60 !! Varför ringde du inte upp säljaren o frågade om hästens utrustning, om hon var lätt/svår att köra istället för att försöka starta upp en debatt ?? Det var faktiskt ett "tillsalu" -inlägg !! Inte konstigt att folk undviker att lägga ut sina hästar till salu här !!
#62 Det kan ju vara av intresse för fler än mig att veta hur hästen är. Jag tycker att man får förvänta sig frågor om man lägger ut en annons på ett FORUM. Därmed inte sagt att en fråga är en debatt.
#61 Jag letar inte efter en supersnäll ponny, men vill heller inte ha en svårkörd. Det finns mitt emellan. 
Om det är av intresse för flera så kan de säkert tala för sig själv ! Man får ta o respektera skillnaden på ett till salu-inlägg o ett "startaendebatt"-inlägg !! Det stod dessutom TELEFONNUMMER i annonsen, du kunde ju ha ringt o frågat !!
"Känns lite konstigt att säljaren inte svarar på frågorna.", hon har kanske ett liv utanför iFokus !! Vilket man inte kan tro om somliga……………….
#64 ha ha……. *harkel* ursäkta men det var så bra skrivet (sista meningen). 
Varför kan inte annonser vara låsta inlägg? En annons är en annons, och är man seriöst intresserad så finns telefonnummer eller en mailadress. Om jag vill köpa en häst så vill jag också prata med säljaren. Flera annonser blir rena debatter, som nu då vissa diskuterar utrustningen på en tävlingsbild. Men hallå…..
Hei!
Nå har jeg lest gjennom hele annonsen og må bare si noen ting ;
Hvorfor gidder folk å bry seg om de ikke liker det de ser? ja, Dina har utstyr på seg, selvsagt har hun det ! Men det er slett ikke mye! Og hun går jo ikke med løpsutstyr i trening, Dina er veldig snill etter alt jeg vet, kjenner johanna. Hadde det ikke vært for at jeg hadde en hingst så hadde jeg nok kjøpt Dina. Finere ponni skal man lete lenge etter ! Rask er hun også 2.03 er virkelig bra for en 4 åring. Og hu har mye mer og gi, og kommer til å avle bra! Jeg syns enkelte burde finne seg en fritdsaktivitet istedet for å sitte på ponnytrav.ifokus og skrive om en ponni de ikke skal kjøpe..
Jeg vet at det ikke blir vanskelig å gi Dina et bra hjem. Om ikke man er intr i henne, så trenger man ikke grave opp alt det negative en finner!
Go Dina

Säger som alla, man vill helst ha så lite som möjligt på sina hästar, men det går inte ibland.
Ta en titt på Face the Evil: Helstäng plus murpy, för att han bryter. Jordbländare, han tittar ner i marken.
Och Gamasher, men ovanligt om inget varmblod behöver det, ytters sällan , men på huvudet har han mer saker, men det är för att han behöver det, han springer och dessutom så vinner han med det.
Varför skriva här, ring och fråga : ) då blir det inte tjaffs

Nytt rekord 2.00.8 (2a)
Nästa start:Eskilstuna

Såg henne idag, såg riktigt fin ut, synd att galoppen kom! Trodde hon skulle vinna
Kan bara skriva under på att Dina verkligen var jättebra i dag, rent och fint trav, tyvärr blev det lite för mycket för henne, gick nog väl snabbt, så segern flög sin kos. Utan galoppen hade det gått en bit under 2.00!

#40, menar du att storhästarna har mer utrustningen än russen?! det är väl kanske inte riktigt sanningen…

förlåt för jag är OT men var tvungen att fråga