Rosa Hjulskydd.

Du får inte ha hjulskydd som ser ut sådär. Enl reglerna ska de vara ofärgade eller enfärgade i svart el grått.
# 1. Det verkan inte vara någon som bryr sig om dessa regler för vid varje tävlingstillfälle ponny eller stor häst så är det mkt vanligt att man kör med andra färger eller mönster på sina hjulskydd.
#1 det är helt rätr att de ska vara genomskinliga eller askgrå, men de får ha dessa stjärnmönster i olika färger

#3 inte enligt reglerna (https://www.travsport.se/polopoly_fs/1.277486!/menu/standard/file/sulkyponny.pdf). Då måste ST uppdatera dem med att de får ha mönster i valfri färg. Hjulen på bilden i #0 är inte ofärgade eller enfärgade i svart el grått! #2 trist med funktionärer som inte kan reglerna…
#4 Du har helt rätt Jennie_A. Ska man följa reglementet så är det precis som du skriver. Men… Det börjar alltid med att man struntar i reglerna inom stortravet (oftast då av stora tränare och kuskar) sedan sprider det sig till ponnytravet. Där har ponnyfunktionärerna varit mer noggranna med att följa reglerna än ST-funktionärerna. Numera är det ju samma funktionärer på både stora och lilla travet så det lär bli så även i fortsättningen att regler inte följs. Till slut är det någon som kommer på att den regeln inte följs och att den dessutom uppfattas som "onödig" . Då ändras den eller så tas den bort. 🤪
Första gången jag såg någon köra i förbjudna färger (i ponnytrav) på hjulskydden var på Bergsåker 2002/2003 sen har det bara ökat och det är ju helt klart att denna regel måste ändras i reglementet så man får lagligt (så att säga) köra lopp med vilka som hälst färger på sina hjulskydd! Man måste följa med utveclingen!
..det finns viktigare saker att fokusera på inom ponnytravet än att tjaffsa om vilka färger man har på sina hjulskydd!!!
Nu till saken jag undrade över! … vart hittar jag dessa rosa hjulskydd!!
hjulen på bilden är från en master jänkar vagn så master säljer kanske dem, stall podebeda är återförsäljare i sverige:D
#6. Jag hade målat dom själv om jag skulle haft den stilen på sulkyhjul.

På v75 igår såg jag både gröna och röda sulkyhjul skydd ;)
#9 Jag tror det är okej, numera, med färgade hjulskydd så länge man kan se ekrarna genom plasten.
Bara att börja leta på nätet. Jag tror de går att beställa från USA.
Stallpodebeda.se säljer exakt sånna som det ät på bilden;)