Utställning :)
Är det någon mera än jag som skulle önska det var utställning på lördagen under 2 dagars på Eskilstuna :)
Jag är rätt övertygad att Bea jobbar med den frågan. Det är mycket som skall ordnas med innan man får ihop en utställning. Sen får vi se om den blir av.
Kontakta Mälarruss och presentera din önskan! Det kanske finns fler möjliga arrangörer?
#1 En drop-in utställning är aldrig fel och är enklare att anordna än en konventionell!
#3 Det är rätt mycket jobb även med Drop-In. Domare skall kontaktas, travbanan skall upplåta en utställningsplats inte alltför långt från högtalare och stallar. Vill man att resultatet skall räknas skall det också ansökas om osv. Vad är det som är enklare med Drop-In än en vanlig utställning? Och som sagt Bea jobbar på det.
Efter att ha varit ansvarig för flera utställningar och även varit funktionär vid en drop-in utställning kan jag nog lugnt säga att skillnaden var stor! Vi hade vår på upploppet på travbanan, alltså fanns både högtalare och mikrofon, ingen ring behövde göras, dom hämtade nummerlappar i inskrivningen och betalade, sen fick dom domarprotokollen när dom lämnade tillbaka lapparna……vaddå? Har du en godkänd russdomare så räknas ju resultaten, kan väl inte vara så jobbigt att lämna en ansökan till SvRaF????? Tror vi var 6-7 funktionärer!
#5 Enda skillnaden vad jag kan se då det gäller Drop-In kontra vanlig utställning är väl just den att man inte rangordnar hästarna och man inte har klasser. Men själva förberedelserna är ju detsamma. Men bra för er att det är så smidigt.
Men hur som helst, EPS (Bea) jobbar för att få dit domare och övriga funktionärer samt pratar med Sundbyholms travbana om de kan tänka sig att upplåta en plats under lördagen för utställning.
Det är bara att hålla tummarna att de får till det.
Det måste väl vara en del jobb med katalogen? Den ska skrivas, tryckas och delas ut/säljas.
#7 Det har du rätt i.🙂
någon katalog har jag inte sett någon gång men jag kanske missuppfattade vad det är ,Förr förra året så sprang Eva och jag o satte upp banan på några minuter,Och är det något ni behöver hjälp med så hojta till för vi är nog rätt många som vill hjälpa till., Eskilstunas dubbeltrav är ju fortfarande årets tidpunkt för ponnytravet,så behöver ni hjälp med något så hojta till, vill ju inte att det ska bli ännu mindre nu när man vet hur stort det en gång var. :-)
#7 Man har ingen katalog, det är ju det som är meningen med drop-in, speakern talar om vad det är för häst publiken tittar på, sen är det ju upp till var och en att skriva…..Sen har man ju kopior på domarprotokollen så man kan få in resultaten till SvRaf…..
Man anmäler sig till inskrivningen och får sin nummerlapp där. Protokollet fylls i där också med hästens uppgifter. Den "åker" sen vidare till den som skriver och att speakern också får dom uppgifterna, i det här fallet stod speakern på banan bakom domaren.