Resultat Åby 23/9
Skriv resultat från Åby :)
Det ända jag vet är att Pikant vann :) Grattis Jennifer

nyfiken!!!

Lopp 1 vann Ulrika Emm
Lopp 2 vann Rosalind Ernst strax före Smedens Regent
Lopp 3 vann Lilla Hoppsan
Lopp 4 vann Pikant
Lopp 5 vann Månstorps Joker
Lopp 6 vann Windy Wirvelvind före Maximilian och Frisco
Lopp 7 vann Darwin på nytt rek före Pulvret och Smedens Regent
Lopp 8 vann Marimo före Vabond och Amo-liz
Lopp 9 vann Majestät II före Sjöängens Limerick och Kanteborgs speyside
Lopp 10 vann Pelle plopp före MelvinTrottis och Björksta Delit

tider?

Rosalind vann på 57 iaf :P

Lilla Hoppsan vann på 2.57,? Grattis Pauline till segern med Hoppsan och det bara med din 3:e start med henne. Även Grattis till Samantha som körde in på en 4:e plats med Hoppsan.

Grattis pauline ;D Grattis samantha också :)

Grattis Kima till segern med Marimo:)

vet någon hur det gick för cascader,röjdenas sengana,kroken hill felix,ljungens legolas ?

ljungens legolas var 2:a , sengana var olacerad i båda vet ajg iaf

Jag vet då att Pikant vann på 2.16.6 nytt rekord=) =)=)=)
Och så vet jag att Linn Nilsson och hennes Filur av björkebo blev fruktansvärt dåligt behandlade!! Hon fick för tjuvstart när hon var typ 2 meter ifrån startlinjen! Fruktansvärt taskit! Så hon blev utkörd=(

#17 ABSOLUT fruktansvärt behandling! Kan man inte voltvakta eller gör så på grund av annan anledning ska man INTE få stå där heller. Skickar en liten tröstkram till Linn och Filur som inte fick starta i deras lopp :(

Stackars Linn o filur, tröst kram! Någon som vet tider?

va!? fick inte linn och filur starta ? ;O fy så lågt att skicka ut dom för det. dom skulle väll bara tävla ett lopp också? :(

#20 Ja det blev hon, hon orsakade "2" omstarter…fast i själva verket var hon knappt skyldigt till en halv:/:/

hur gick det för cascader då? :)
Grattis Pauline!!!
Grattis Pauline!!!

#21 usch så elakt.!

GRATTIS ANNE OCH KIMA! Hittade inte er sen för att gratulera till fina resultat!
Grattis även Jennifer och Pikant, roligt lopp att köra mot er! Tacl för en god fajt ;)
Angående Filur och Linn kan jag tala om att måldomaren kallade henne att ringa, för att be om ursäkt!
Det var solklart INTE två omstarter på filmen!
Hon fick ett 4:epris som kompensation, men hon var FRUKTANSVÄRT besviken på hästen kändes mycket bra idag!
Hon tar nya tag!

#21 Den första sjuvstarten var väll ändå inget att diskutera? Det var nästan en längd…. Den andra kan jag förstå om det blev diskusioner, för i den vinkeln jag stod, en meter framför startlinjen på "utsidan", såg jag inte om hon var över eller inte, men vilket fall så var det hårfint.
Vad jag hörde hade voltvakten sagt häst 2 och 5 emedan huvudstartern då bara tagit 5an, men det är hörsägen och inget annat.
Vad jag tyckte var väldigt dåligt var på det sätt som ett par personer atackeradee voltvackten, så beter man sig inte. Skall man följa reglementet skall de personerna ha varning. man ger sig inte på en enskild funktionär utan anser man sig felbehandlad tar man den doskusionen med måldommaren.
Systemet man har på Åby och vissa andra banor, att man flaggar i "sitt eget lopp" är helt vansinnigt. Dessutom hade man satt vår familj på en volt där vår egen häst var med, inte speciellt smart. Enligt mitt sätt skall man använda voltvakter som är erfarna och har integritet, helst 25+ i ålder och absolut inga föräldrar till barn som kör i loppet. Det kommer alltid bli en massa löjliga diskussioner utan att någon kan säga ditt eller dat i efterhand.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#27 Din bild visar första starten, den var solklar. Men skulle måldomaren ringa henne om han ansåg att beslutet var rätt?
Svar Nej, han ringde och bad om ursäkt för felaktigt beslut.
Linn valde nyss att inte kommentera detta, då hon ringde mig (i annat ärende). Klart hon blir förbannad, när hon inte gjort fel.
I övrigt är det väl JAG som borde tagit på mig andra starten isåfall, om jag voltar så felaktigt att två av 4 ponnysar springer över?
Beträffande varning på personer på stallbacken är det mig veterligen helt okej att framföra till domaren vad man ser och hör.
Men som sagt, Linn vill inte kommentera då hon anser att hela situationen är urlöjlig.
Flagga i eget lopp, det är den mest idiotiska iden jag hört faktiskt!
Då flera föräldrar idag stod i sina barns volter!

Någon som vet hur det gick för Ernst Romeo idag?

# 29 han va diskad

#29 precis som Linn säger, dg, fast på upploppet :P

#27 Läs mitt inlägg, jag har heller inte sagt något annat, bilden var ett svar på 21 som påstod att det inte ens var en halv tjuvstart. Vet inte vart bilden tog vägen för plötsligt var den bara borta ur mitt inlägg.
Nej, det är inte ok att gå på en enskild funktionär. Detta står att läsa i §71 i TR.
Det mitt inlägg framförallt handlar om, vilket den ser som läser hela, är att ett system med voltvakter som kan anklagas för djäv är dömt att misslyckas och är, enligt min mening, väldigt farligt för sporten..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

# 26 tack så mycket mia :D

# 34 han ledde tror jag

# 34 han var klar tvåa när han blev diskad. Han ledde ganska länge men sen hoppade han så låg han tvåa ganska länge. sen blev han didskad

#26 Tack och GRATTIS själv 

Enligt min åsikt var tvåan och femman över startlinjen innan "kör". Men vad huvudstartern tar ut för häst för skulden kan ju inte voltvakten stå för!
Ja egentligen skulle det ju ha varit "felaktig voltning" av ettan då eftersom 2 av hästarna var över startlinjen innan "kör" vilket huvudstartern fick reda på.
Tråkigt att åka ut så. verkligen. men får man en varning, varför kör man FÖR TIDIGT över en gång till? När jag har fått den varningen så vågar inte jag sätta mig i den situationen att göra det en gång till..