Vill börja med monté!
Hej, jag är en 17 årig tjej som skulle vilja börja med monté. Jag har ridit i ca. 10 år och har blivit intresserad av monté då jag efter ett sommarjobb i travstall utvecklat ett intresse för trav och travstallarna. Jag tänkte bara höra hur ni andra som rider monté har gått tillväga? Har ni hittat en tränare ni får rida hos eller har ni gått någon slags kurs? Frågan riktar jag främst till er som inte rider monté på egna hästar. Blir super tacksam för svar! :)
Det beror ju på om du ska rida ponnymonté eller storhäst för det första. För att du ska få tävla i monté måste du gå emn licenskurs. De anordnas på de flesta travbanor :)
Hej, jag är intresserad av storhäst-monté. Licenskursen har jag läst om. Funderar mer över var man ska börja någonstans. Har för mig att det på Jägersros sida om licenskursen står att man ska erfarenhet av minst ett års regelbunden "fortridning" på bana. Vill bara veta hur man ska gå tillväga för att skaffa en sådan erfarenhet. :)
Hör av dig till någon tränare, det brukar alltid vara uppskattat med hjälp! Det viktigaste när du börjar en sådan kurs är egentligen inte ett års vana av fortridning inne på banan. Utan bara det faktum att du kan rida en travare! :)
Okej, tack så mycket! :)