Åbys nylagda bana
Vad tycker ni om den, ni som kört på den?
Vad blev bättre/sämre?

Sämre enligt mig :P
Saknade ett ordentligt bakvarv dessutom.
Kändes för mkt med en "halv bana" på insidan på upploppet, och jag är ändå van vid Open Stretch sen innan.

Hur var underlaget då? :)

Ganska hårt tyckte jag. Men det dög åt en av mina ponnysar ja tävlade med iaf!
Tex, banan var inte jätteuppkörd efter voltningar och sådant, som det ibland blir.

tycker att de är sämre nu.
Tycker med den blev sämre..skit branta backar o den kändes mycket mindre än innan..sen vatt det typ uppför när man körde i bakvarv i kurvorna..

Underlaget på openstrech spåren va ju inte av samma kvalite som resten av banan iaf:P hade hellre kört utanför än innanför om man skulle kört om på upploppet! jag tycker med att de va synd att banan blivit på smal på ena sidan…

Tycker att underlaget var väldigt underligt. Kan bero på att banan inte satt sig riktigt ännu. En hård botten men väldigt lös yta vilket gjorde att vissa ponnyer(tex mercan) bara spann med bakbana, fick lixom inget fäste alls….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

mm min shettis fick inte alls med sig bakbenen hon bara sladda.

För min var det ingen bra bana. han tyckte inte om underlaget då han sprang och fjantade med bakbenen hela tiden:(
Visbys bana var ju också omlagd för iår. I början var den hård under och lös uppå. Men med mycket regn och tid har den faktiskt blivit helt okej!

Åby blir säkert bra när den satt sig. Det tar lite tid sådant….
Jerker Klang,

Detta märktes ju inte på ÅbyStoraPris och V75, det verka ju va skit snabba tider.

#12 Det är väldigt stor skilnad på vad som är snabb bana för ett varmblod och vad som är snabt för en ponny.
Jerker Klang,

Jo, jag vet, men då är det oxå svårt att säga om den har blivit bättre eller sämre.

#14 Det är det väll inte. Den är inte bra för de flesta ponnyer, just nu. Möjligt att den blir bättre, för ponnyer, när den satt sig. Diskussionen här handlade inte direkt om den var bättre/sämre för varmblod/kallblod…..
Jerker Klang,