Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 4929 ggr
RoyalSuperlight
0

Rättvik 27 September.

Jag vet att jag är tidigt ute. Halvdag en mysig höstkväll i september, kan det bli bättre?

Vilka har planerat att anmäla?

Hästens namn och rekord duger.

deweycheatumnhowe
0

Rolig monté propp.

Sarali
0

Beror på om jag har ville kvar. Men om han är kvar tror jag at jag anmäler honom till hägst 2.500:- proppen

Rronjaa
0

jag sak anmäla cocos 07,8

divansson
0

Hemmahäst-Solos Harry Boy. rek-2.02,9 Kommer att anmälas. det blir Hårt för honnom helt klart! Men har nu visat att han inte har problem med Långa tillägg eller hårdare motståndare.. jo, men alltså.. :P äh.. NOG anmäls han iaf ;)

Nitro
0

Jag skulle ha anmält om det vore 1640 istället för 2140..

deweycheatumnhowe
0

Pigall har ju både Trav och Monté lopp, anmäl tack ;)

Nitro
0

#6 Du ser ju anledningen till att jag inte anmäler Räcka ut tungan

deweycheatumnhowe
0

Äsch, han är väl vältränad? :)

divansson
0

#8 ska du anmäla då? :P

Nitro
0

#8 Ja, vältränad är han. Men inte riktigt mogen för att gå såpass fort som det kommer göra i 2140.

deweycheatumnhowe
0

Nej, Rättvik på en vardag är för långt..! : O

divansson
0

#11 hehe, okej..

Nitro
0

#11 Så du anmäler inte Iva dit? Det är väl ett bra lopp för henne.

divansson
0

int för att ja skulle tro det är på dagen va? :P skulle va så grymt skönt å slippa skolan isåfall.. hehe kan vel ljuga för läraren å säga att det tar typ.. 4tim. dit.. :P en tre tim å packa å så :P he blir ju fint :)

varette
0

Haha jonas ge dej:P Iva kommer säkert starta.. hon är en hårdning och startar :)

Trav_
0

#14 jo det är på dagen för rättvik har lunch trav för stora hästar så jag kan tänka mej att dom lagt in dessa ponny lopp då oxå..

hiprex
0

de är på kvällen och de är inge lunchtrav den 27 utan det är den 24 det kommer att köras ponnylop i samband med en b-loppskväll…Lika som förra året.

deweycheatumnhowe
0

Då vart det ännu mer problem eftersom jag jobbar dagtid 27 september ;)

varette
0

B-loppen kommer gå på dagen, det är alltså dagtrav!

fh16-660
0

#3 och #14.. hur mkt pengar har de på sig?=)

divansson
0

#19 wohow! :D Adios till skolan xDxD

#20   5625:-

JuliaOlsson
0

Har inget russ att köra.. Behöver Du kusk/ryttare så finns jag här!

Välkommen att höra av dig!

Vh: Julia

Cnox
0

Blir nog att jag ev. anmäler Björksta Delit. Mikaela anmäler nog Dissy också om det finns nått lopp för henne. Då vi samåker:)

hiprex
0

Hiprex kommer starta om hon inte kmr med i agria finalen förstås då…

EmiliaLeo
0

funderar på högst 2.500 kr proppen.. men tror inte det.
2,19 har han.

NatthaBlom
0

Mawe och Tina ska ut!!!!!!!!:P

hiprex
0

natta ska du åka hem o köra dom eller?

divansson
0

Vilka ska anmäla till denna:

Kategori B 2,501- 10,000kr

1640m voltstart, hästar med lägst poäng startar från spår 1, näst lägst från spår 2 osv. max 5 hästar per volt, vid lika poäng se allmänna bestämmelser.

600-300-200-150-125-(100)kr

sorry att ja typ.. tjuvar lite här.. men vill bara se lite motstånd ;P

divansson
0

tycker att de är Så grymt synd att de bara är 1640 :( men ja komemr no få stå iaf lite tilllägg skulle ja vel tro.. :P

Nederstugas-Embla
0

#28 Kan bli så att jag anmäler till den proppen om jag inte tar Bergsåkers prop samma dag….de beror på transport av mej samt häst då både sambon och pappa jobbar.

Iaf så har Embla 2,13,5 i rek 3900:-

Flygis
0

#28, enets linus ska anmälas till den proppen, har 2.11 i rek och 3825kr på sig.

Flygis
0

#28, enets linus ska anmälas till den proppen, har 2.11 i rek och 3825kr på sig.
sen ska han gå montén också och wilminette med, sen 2500kr loppet med wilminette om hon inte tjänar för mkt pengar i månn :)

divansson
0

:) okeeej

NatthaBlom
0

#27 Jag ska nog vara hemma hela den veckan tror jag:D

Fanny.H
0

Funderar på att anmäla Nordanåkers Titan i shettisloppet. Han har rek. 2.36,?.

Rronjaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag sak änmäla till den proppen:D

NatthaBlom
0

#35 sedan när fick du titan??

No_Tribute
0

#35    Hur mycket pengar har Titan på sig?

hiprex
0

till er som tror att de är dagtrav ska jag säga att ni har fel de b-lopp klockan 18.30 och ponnyloppen går nog innan likadant som förra året…

divansson
0

nääsch.. damp isåfall men skippar skolan endå..

så synd att de är samma dag som "supertorsdagen" på kriterie-auktionen :P

Hampee_
0

Titan tog la rekordet med emilia leo ?

deweycheatumnhowe
0

Kan inte någon fråga någon på Rättvikstravet när loppen skall köras?

EmiliaLeo
0

#37 Fanny är släkt med dom som har honom nu (Roger borg?) ..

NatthaBlom
0

#43 aha Tack tänkte vell :P

divansson
0

#42 mejla Katta då? :P  katarina steger ehlis heter hon vel :P hennes mejladress står på gavledalatravet.se.. å inne på rättviks ungdomstrav eller nått

[Ponny]
0

Enligt Gävleprogrammet så är det poäng dag (A-F lopp) på  Rättvik den 27:e första start 18,30.  Max 70 startande.          Det borde bli 5-6 lopp

Frågan är om ponnyloppen går före eller efter.

divansson
0

säkert före.. men de vore kul om typ.. två lopp före, sen lite varsom.. :P

deweycheatumnhowe
0

Iva Roll Monté och trav.

Kålmans Primavara trav.

fan_idole
0

Enligt RUT kommer ponnyloppen att starta c:a 17.30.

Valkyria
0

Någon som sett några startlistor ? (A) :) vill ha nuu ;)

Fanny.H
0

#43 Yes, stämmer Emilia. :)

varette
0

Listorna kommer inte förens i morgon. Mowgli och Lillsnyggen kommer starta i monte loppet:) även varette och Iva Roll och Tina IV, i snabbloppet  för russ är det Skärmnäs Pigall, Iva Roll, Varette,Lill Snyggen och Roxette Ernst (det är även fler hästar med men dom här kom jag ihåg) bli inte sura om jag skrivit nå fel ;)

NatthaBlom
0

Riktigt roliga lopp verkar det att bvli:D

No_Tribute
0

Vet någon om alla lopp kommer köras?  :P

deweycheatumnhowe
0
fh16-660
0

Är de nån som vet om de va många anmälningar?

No_Tribute
0

putt x')

deweycheatumnhowe
0

Till Montén vadet 8 anmälda, till det " snabba " travloppet var det 5 anmälda. Det är det jag vet.

fh16-660
0

ok… är de nån som vet om de andra lopperna?:)

varette
0

Ja alla kommer bil av :)

varette
0

bli*

fh16-660
0

#60 har du sett startlistor?=)

deweycheatumnhowe
0

Riktigt sega med listor måste jag säga.

fh16-660
0

#62.ja de håller ja med dig om=( Skulle de inte komma idag?=D

fh16-660
0

Oj..Förvånad.. hihi.. ja mena #63.. hihi..

divansson
0

Liksom.. :P anmälningar till kval, va inte de samtidigt som för loppen? :S Katta ringde mig idag å frågade om ja ville köra en häst i kvalet.. liksom :P trodde de redan hade vart anm. till det? :P

Valkyria
0

Kom igen nu då startlistorna !! :P

divansson
0

men va tröögt :P

deweycheatumnhowe
0

Kommer här ;

divansson
0

Men hallå liksom! hur ska de gå med flera hästar i både lopp 5 & 6!?  :S   lä rå va stort mellanrum? :P

divansson
0

Fr man tippa rå? gör de iaf.. ;) *flin*

LOPP 1 - Dålig på shettisar, så Vet Ej
LOPP 2 - Akilles, Hults Domenick, Kålmans Primavara
LOPP 3 - Solos Harry Boy, Minnéa, Farmens Hyper
LOPP 4 - Winst, Rosenhälls Mawerik, Dundra
LOPP 5 - Varette, Iva Roll, Skärmnäs Pigall 
LOPP 6 - Varette, Iva Roll, Tina IV, Mowgli 

Tycker alla lopp ska bli Grymt roliga å se :) välldigt fina hästar som tävlar också ;) Å ni får tåla att min tippning är ytterst osäker, vet egentligen bara hur en häst egentligen är.. haha.. så de är ju så osäkert.. ;P å de är inte i ordning.. elelr.. nja.. de vet ja inte.. bara skrev ner de ja trodde.. ;)

NatthaBlom
0

Hehe bra tänkt heja rättvik:P asså samma hästar i loppen efter varann! de kanske gör så att de slänger in b loppen imellan

Millaaann
0

#71 Det måste vara en lång paus mellan 5 o 6 ifall varette o iva roll ska vara me dessa bägge lopp :P

fh16-660
0

när börjar det?Skrattande

deweycheatumnhowe
0

18.30 var det väl?

RoyalSuperlight
0

3åringen primavara vinner, minnea vinner nog. jag tror varette eller ivan vinner travet, dem e överlägsna.

iva vinner nog monté med kevin i sadeln, han är duktig..

/ dottern till föräldrer..

fh16-660
0

#75 ok..

varette
0

Ponnylopp 1-5 går eftervarnanndra och sedan kommer det vara 3 B-lopp i mellan lopp 5 och monte loppet (vilket är ungefär 1,5h) så det ordnar sig nog ;)

Brunzell
0

Jonna, vilken tid börjar det?

varette
0

Det är sakt 17.30 !

fh16-660
0

Får man värma på banan eller är de värmning på lilla banan?=)

Brunzell
0

Okej okej. Tack bebis

divansson
0

#81 på banan och lilla.. iaf i bakvarv, rätvarv brukar man inte få, men nu borde man få det, det är bara å köra endå.. ingen säger nått iaf så.. ;P fast nu äre ju flera ponnylopp så..

Qvinny
0

klart man får köra på banan vilket varv som helst.. de är bara när de är vanlig trav som inte dom vill att man kör rätvarav bara för att dom stor hästarna kan va rädd för dom mindre…

divansson
0

Jusste! äre nån som ska kvala? ja ska köra en av travskolans hästar, han är ostartad, så kommer vel köra vad de går.. så nån som ska kvala å köra typ.. 2.40-2.50-tempo? vore fint om han kunde gå med nån annan häst i det tempot.

NatthaBlom
0

Vem ska du köra camilla??

varette
0

Hon skall kvala Rocky

Millaaann
0

Men Jonna lätt att veta att monteloppet går senare när man bara ser startlistan sådär :P Lycka till, jag och Bonzon håller alla tummar vi har för dig och Varette :D

NatthaBlom
0

Jahaja

Mixie
0

Varför är inte Primavara med i kriteriet? :)

//Mickan

Qvinny
0

17.20 går första ponnyloppet. och efter de så går de resterande 5 loppen och monte loppet går runt 20.00

deweycheatumnhowe
0

Primavara vet vart utgången är på Solvalla. Så vi låter henne mogna lite tills nästa år. :)

divansson
0

p

divansson
0

hehe.. :P nu ska ja tydligen kvala en häst från Åmål som gått 42.. ;) hahah  lite väääl fel alltså.. ;P  trodde inte hästar kunde ha samma namn.. :P nått fel äre rå iaf..

fh16-660
0

#94 är de två hästar som sägs ha samma namn?

divansson
0

#95 verkar så det…. :P

fh16-660
0

#96men vilka är de då?=) va lustigt!!

divansson
0

#97  iiingen aning.. :P enda jag vet är att de inte är samma häst.. :P  den i startlistan är 10år fux och har rek på 42.9.. och han ja ska köra är med annan stam, född 03 å är ostartad.. :P

fh16-660
0

#98.. ok hihi.. ja de är bara återstå att se vem det är och om de är fel;)

divansson
0

#99 haha.. aa, de lä vel avslöja sig då ;)

fh16-660
0

#100 aa;) precis…ska du vara med i nå mer lopp å köra?=)

divansson
0

#101. ah, min i lopp 3.. nr9 har han där.. första gången ja är nöjd med hur jag står till ;)   men Det är iaf rätt häst ;)

fh16-660
0

#102 oik… hoppas de går bra!!=)

varette
0

Hoppas på fint väder alltså ;) har vart strålande väder här ikväll, så är det som i dag kan man köra kortärmat xD

Första start är 17.20

divansson
0

#104 på tvn sa de att de skulle bli molnigt men solen skulle kunna komma fram.. :P de va där de..

deweycheatumnhowe
0

Ser ut att bli rätt kyligt..

divansson
0

mh.. :P Men huvudsaken är vel endå att banan är fin.. får vel hoppas de blåser mycket på förmiddagen så den blir bra.. Den brukar ju va fin, det är vel bara för vissa som har svårt för travet i kurvorna.

Nitro
0

Skärmnäs Pigall är nu struken.

divansson
0

#108 neh.. varför? :(

Nitro
0

#109 Sårskada.

divansson
0

#110 ajdå :(

EllaMarine
0

Jag ger mig på att tippa lite hejvilt nu … :P Har inget annat för mig, sitter här och laddar inför flera timmars bilresa till Kriteriet :D:S

Skriver hästarna med vinstchans utan inbördes ordning.

Lopp 1: Skärgårdens Glans, Johannesbergs Neon, Harobar
Lopp 2: Gustav, Haribo, Kålmans Primavara
Lopp 3: Farmens Hyper, Minnea, Solos Harry Boy
Lopp 4: Jecson
Lopp 5: Varette, Iva Roll, Skärmnäs Pigall
Lopp 6: Iva Roll, Varette

Nitro
0

#12 Mirre då, Pigall är struken Räcka ut tungan

Nitro
0

De här vinnarna vet jag än så länge!
lopp 1 :
skärgårdens glans 36,5

lopp 2:
hults domenick 13,8

lopp 3:
solos harry boy 05,3

lopp 5:
Iva roll , ganska överlägset!

EllaMarine
0

#113 Haha .. de glömde jag bort, fast att jag läste hela tråden innan jag tippade :P Minnet är bra men kort, typ ^^,

#114 Åh, inget resultat från lopp 4 ?

Geminii
0

asså ni skrev olika, den ena skrev att iva vann lopp 5 och d4en andra skreva tt hon vann lopp6…hur är dt egentligen??? undrar bara..

Nitro
0

#116 Va? Lopp 6 har inte ens startat än! :P

Trav_
0

#116 det 112 har skrivit är tippning medans det rebecca har skrivit är resultat!

Nitro
0

Måste bara passa på att gratta Solos Harry Boy! Tycker hästen gått jättefint i år och inte fått vunnit trots stor rekordsänkning! :)

Miii4
0

Ja, Grattis Solos Harry Boy :) Kul att han får vinna! :D

EllaMarine
0

Oh yeah, är ganska bra på att tippa ;) 3/4 än så länge (A)

Ingen som vet resultat från lopp 4 ?

divansson
0

#119 å #120 tack :D  trodde alldrig att ja skulle ha en chans efter två galopper :) men vad vet man.. ;)

amandahandersson
0

Grattis Camilla! :):)

Mer resultat? ;)

Wahlberg
0

Varette vann montén, Lillsnyggen 2:a och Mowgli 3:a.

christ
0

Tider i nåt av loppen?

Brunzell
0

Varre gick 53 hörde jag. GRATTIS JONNA DU ÄR BÄÄÄÄÄÄÄST!

EllaMarine
0

Res. lopp 4 ?

divansson
0

Grattis Jonna :) va kul

Annelie-
0

Iva 1:a i snabbloppet på 1.47.5

Diskad för upploppsgalopp i ledningen i montéloppet. Synd!

deweycheatumnhowe
0

Mycket nära dubbel idag för Iva, ledde 200m kvar. Varette låg utanpå men var slagen ( enligt Jonna själv ) . Sen kom en rejäl galopp och ryttarn tappa ena bygeln och kunde inte få stopp på Iva.

Så diskad 1:a för upploppsgalopp.

Varette vann då med rejäl marginal till 2:an Lill Snyggen och 3:an Mogwli.

varette
0

Tack så mkt, Stort grattis till Camilla med Harry :) och Jonas med Iva. Och Sandra med Lillsnyggens bra prestationer.

divansson
0

#131 Tack desamma :)

Såg en häst i samma lopp som mig (tror det var nr4?) som slog mycket å verkade bråkig :S tur att de hade slaggjord iaf..

varette
0

Jag såg också den, helvete vad den slog efter 500 meter, uscha tur att det gick bra alltså …

Valkyria
0

Grattis till vinsten Camilla! Jag fick vara med och slåss om platserna längst fram ända tills sista kurvan så Hyppsen fick syn¨på ett stiligt sto på utsidan och bromsade ^^ ;)Jaja 3:a är inte dåligt det heller,  Hihi vi kommer igen i nästa lopp ;)

divansson
0

#134 tack :) såg det ;) hihi, men grattis till 3e platsen iaf :) det var ju välldigt hårt i mål så ;)

fan_idole
0

#134 Syrran var inte så glad på hemvägen, eller…? 

#135 Var det loppet med i princip fem hästar på linje över upploppet, när speakern inte visste vad han skulle säga?

divansson
0

#136 lopp 3.. vet inte hur många det var, jag var nog den längst ut, om inte minnea var snett bakom.. men ja har för mig att det var fyra? fast det är svårt å veta när man koncentrerar sig på sitt :P Men speakern sa vinnaren endå så, det skillde typ en hals mellan 1an å 2an

Valkyria
0

#136 nja hon var väl inte på sitt bästa humör direkt.. synd med sadeln som snyrrade :/ Hade varit kul med en vinst när Iva gick så bra hela loppet..!

Och ja det var det loppet med 5 hästar i rad ;)

#135 ja han tyckte det var roligare att titta på den fina flickan bredvid än att springa ;) hihi

Tusen
0

#134 Det var "våran" lilla Tejas Primona som din häst fick syn på.

#137 Och hon fick dessutom stryk med en hals efter att faktiskt ledit på upploppet två gånger men fick ge sig de sista metrarna. Det är bara att gratulera och vara nöjd med ett bra lopp som dessutom var OTROLIGT spännande.

divansson
0

#139 hehe, jo.. men det är ju välldigt kul när loppen blir hårda till slut :) så det var hon som var innanför mig då? :) grattis till andraplatsen

Tusen
0

#140 Tack! Vi var väldigt nöjda men visst hade det varit roligt att vinna.Hon har förlorat SÅÅÅÅÅ många gånger med pyttesmå marginaler och bara vunnit en enda gång så vist tycker man hon är värd att vinna någon gång. men,men, vi får väl ta och göra det någon annan gång istället. (då ni inte är med, kanske…Flört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.