Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 2189 ggr
ozzkan
0

Russ f.05 Säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Sobel JSA
Född 2005
Valack
e. Fax rek. ca 2.35 (två starter tror jag), blev tvåa i femåringschampionatet i dressyr.
u. Säby´s Sandy Bell (Mamma till Säby´s Allan Cross, som står hos oss, 2.21 som 3- åring, 2,14 som 4- åring och 2,10 som 5-åring)
Han är inkörd, jag har kört honom ensam 5 ggr.
"Sobbe" är snällare än de flesta äldre hästar.
Han kan stå uppställd på gången, lyfta hovarna, ledas, har ett luftigt trav och är lugn i psyket.
Han är av den smäckrare typen, högrest, mycket starka och fina hovar.
Säljes endast.

Låter detta intressant, PM:a mig eller skicka ett mejl till oskar.andersson@edu.amal.se
Inget dumt snack i denna tråden tack!

MVH Oskar

ozzkan
0

Han är ca. 126 men växer nog inte mer

FridaSimonsson
0

skulle du ha sålt han nästa år hadejag nog slått till =)

ozzkan
0

Ni får gärna prata i tråden, men inget dumt:P

ozzkan
0

Putt!

Colt
0

Han är väldigt lik min 2 åring i kroppen!
Riktigt fin var han! :) Men har stallet fullt.

ozzkan
0

Ja, de va han faktiskt. Mmm… Han e jätte fin.

ozzkan
0

Puttis

thilda-
0

hur mycke ska du ha för den?

Sara-Juventus2
0

jag är lite sugen har kanske lite mycket hästar hemma som jag själv tränar , (5st) , men kanske min morbror kan ha den uppstallad där tills jag har plats igen :)

ozzkan
0

Putt

ozzkan
0

Putt

ozzkan
0

Puttrar

Helenas-Margit
0

finns han kvar?

ozzkan
0

#13 Japp

Taggen
0

Finns han kvar? Varför ska du sälja honom? Skulle vilja se mer bilder på honom i rörelse.

Saaandberg
0

hej, fins han kvar??e ganska  intresserad!

EllinoreBoy
0

Väldigt fin häst!

ozzkan
0

#16 Senast jag va vid hagen var han där. :P Nedå, men jo, han är kvar.

Saaandberg
0

ok, va  har han för steg?

Saaandberg
0

*sorry* inte intresserad längre!

hermitage
0

pris??

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

jonasjo
0

nu har vi köpt honom Glad kommer till oss nästa vecka.

Funderar lite över en sak..han är ju nu 126 hög,tror ni att han växer mycke till? lite orolig att han ska bli över 130 cm…

Mixie
0

Min 05a är också runt 126 men hon är väldigt välutvecklad hon kommer nog inte växa mycket till.. Beror ju på hur han ser ut i kroppen…

//Mickan

PippiL
0

#22 Svårt han är bara 2 år, men 4 cm är ganska mycket, tror inte att han växer över. Glad

jonasjo
0

Okej! Får hoppas at han inte gör det..ska bli kul när han kommer på torsdag Glad

casandra
0

#22, vad roligt! lycka till. han är himla fin! :D

Jagz
0

Lycka till med honom! :)

DubbelE
0

rocky var 1.27 på hösten nu är han 1.29-1.30..jag tror inte han växer något mer, ett bra uppfödt russ är ofta färdigväxta som 3-åringar (med undantag då förståss)

SofiaLindh
0

#28 färdigväxta som 3 åringar? nja det var väl lite o ta i. Russ är en sent utvecklad ras. Men visst finns det dom som är färdigväxta redan då..

amandahandersson
0

Russ slutmäts ju som 8-åringar, och man hör om många som utvecklas och växer vintern mellan 3-4 år.

Edde
0

#28 Nu skriver du igen "ett bra uppfött russ är färdigväxt vid 3 år" vad menar du??? Jag antar att det är att hästen fått mycket kraftfoder så att den forcerats att växa och utvecklas snabbare än vad den genetiskt är skapad för. Personligen tror jag mer på en häst som får växa i sin egen takt och då vill jag påstå att de flesta russ inte är färdigväxta vid 3 års ålder. Undantagen finns alltid, men nog är det så att våra russ är senare utvecklade än de varmblodiga hästarna? Baksidan med en snabbt utvecklad häst (och så menar jag genom ett stort kraftfoderintag, det finns naturligtvis skillnad mellan olika individer) är att hållbarheten oftast blir sämre. Vad säger ni erfarna uppfödare som finns här på forumet, är det vanligt med färdigvuxna russ som 3-åringar? Finns det några mätmän här som har erfarenhet?

DubbelE
0

Fått för mycket kraftfoder?!! Jag fattar F*N inte ens att du orkar diskutera för det gör inte jag.

Rocky hade aldrig ens ätit kraftfoder innan han kom till oss 6 oktober 2006.

jonasjo
0

Tror inte heller på det här med att de växer mer för att de får mer kraftfoder..

Geminii
0

de växer iaf på bredden :P

DubbelE
0

ne dom växer liksom inte mer bara dom får kraftfoder.. mina unghästar jag har/haft har aldrig fått mer en dom behövt, men dom har fått ha fri tillgång till hö/ensilage, gått på bete året runt, gått emd jämåriga kompisar och gå i flock med både äldre och yngre hästar. jag tror de spelar in i hur hästen mår, mår hästen bra så utvecklas den på ett bra sätt. INTE har jag överforccerat dom på något sätt.

sen har jag itne ens sagt "ett bra uppfött russ är färdigväxt vid 3 år".. jag skrev OFTA är ett bra uppväxt russ färdi.. inte at dom är det. läs lite bättre.. ne nu orkar jag verkligen inte diskutera här med dig. PMa om du vill men jag bryr mig verkligen inte om en människa som inte ens uppger vem man är.

jonasjo
0

jag menar på höjden…