Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 2283 ggr
MAR1A
0

Russ till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cabajo

Fyraårig russvalack e. Tyson u. Calissa ue. Manfred. Startat fem ggr med 4 segrar och en tid på 2.13.4. Han har 2550 i intjänade pengar. En underbar kille som jämt gör sitt bästa. Säljes pga studier och vi tycker även inte att han får den tid som han förtjänar att få.         Pris: 25000 elr högstbjudande. Ring Anette på telnr 0735047634

Emsaa
0

så fin  :) riktig kanon häst ju :)

MariaJH
0

MARIA?!!? Skal du selge Cabben??

MAR1A
0

#2 Ja det ska jag för det blir så mkt med skolan å jobbet så jag har ingen tid över. Tycker han förtjänar nån som har mer tid för honom eftersom att jag vet att han kan utvecklas mer. Det var ett svårt beslut men nu e det taget.

#1 Tack så mkt :D

deweycheatumnhowe
0

Hur hög är han?

MAR1A
0

#4 Han mättes till 1.30.0 utan att vara nyskodd elr körd. Men stor e han :)

thilda-
0

Om priset är prutbart så vet jag en som är intresserad

deweycheatumnhowe
0

OK, antar att han mätte till 1.30 i början av denna säsong?

MAR1A
0

#6 Vill vänta nån dag å se om det finns intresse för honom först :)

Tarkan
0

Skulle ønske vi kunne kjøpt han .. Men vi bor ikke på Østlandet, og har allerede to løpsponnier. åååå, skulle gjerne hatt han også!

Emsaa
0

jag hade gärna tatt honom om det bara hade funnit pengar :=)

divansson
0

Bara en liten fundering då.. Vilken hemmabana? :P bara undrar ;P

Å jusste.. hur fort har mamman gått?

MAR1A
0

#11 Hemmabanan är Solvalla. Vad jag vet så är hans mamma aldrig startad.

divansson
0

#12 okej

juliapettersson
0

#11, dock har modern en hel drös med syskon under 2.00.

divansson
0

#14 okej, tack :)

deweycheatumnhowe
0

Cabajo har vad jag vet 2 helsyskon.

Cocktail Jet, har gjort ett par lopp men blivit rapporterad en del. Den häster är väldigt fin.

Sen fanns det en till som växte över dom 2-åring ( ! )

EllaMarine
0

Åh, han är riktigt fint ! Skulle lätt ha köpt honom om jag haft pengarna ! Men hoppas du hittar någon åt honom ! :)

muskot
0

Carrabass e. Skotte är också ett syskon till Cabajo, född 2001, rek 2.03 och 128cm hög

jonathanivarsson
0

kan man få leasa han?

nemesis
0

jag har en helsyster till cabajo…

SimbaPebbles
0

vad synd att du skasälja han….=( ni passade ju bra ihop hoppas att han får ett nytt och bra hem

divansson
0

så då är stammen bra alltså? från moderns sida menar jag nu?

muskot
0

#22 Ja moderstammen på Cabajo är jättebra, mormor är Miss Candy som lämnat mkt bra ponnytravare, flera under 2.00!

PippiL
0

Hur hög är han?

Nitro
0

#24 Det står lite längre upp att han mätts till 1.30,0.

PippiL
0

Oj, såg inte det  Generad Läst bara att någon antog att han mättes till det.

Jaaaakoob
0

Kan han leasas ut el ?

PromiseMinanMorfeus
0

#16 vilken var det som växte över?

Annikas (min systers) häst caramba girl är hel syster till Cabajo…

Nitro
0

#28 Är inte den också till salu?

MAR1A
0

#19 å #27 tyvärr inte

DubbelE
0

Om jag hade pengarna hade jag köpte cabajo utan att tveka, vackrare och trevligare häst får man leta efter!

sen är dom flästa russ färdigväxta som 3-åringar så jag skulle inte vara orolig att han växer över.

Vikasstuteri
0

*31 Är verkligen de flesta russen färdigväxta vid 3 års ålder?

Vår 4-åring hade växt 3 cm på 1 år.

Asagard
0

#32 Nej det stämmer inte. Bla. russ och shetland är sena i utvecklingen och de flesta växer mycket längre än till 3 års ålder. Men visst kan han stanna. Vissa hästar växer mycket som unghästar och "stannar av" sen, medan andra växer långsamt och länge.

Kristina-
0

Vi har och har haft ett gäng russ, och ingen av dom har vuxit färdigt vid tre års ålder. Ej heller vid fyra ! En del har vuxit till och med till slutmätningen, så säker kan man aldrig vara.

DubbelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jasså? jo men det beror på från häst till häst men dom smo jag vet har för det mästa varit färdigväxta vid 3 års ålder, min egen är bla färdigväxt.

Sara-Juventus2
0

om priset är prutbart vet jag en somär intresserad,

FridaSimonsson
0

# 36, 25.000:- är inte särskilt mkt för denna fina häst hon får 25 lätt

Edde
0

#35 Har du en häst som är 3 år och som du vet är färdigväxt? Kan du se in i framtiden? Prata med vilken mätman som helst så tror jag dom kan ge svar på hur ofta en ponny är färdigvuxen som 3-åring! En liten tanke, du skriver om dom är "rätt uppfödda" är dom färdigvuxna. I mitt tycke är ponnyer en naturligt sent utvecklad ras och jag tycker inte man ska driva fram dom till en tidigare utveckling genom en intensiv utfodring. Eller vad tycker våra mera kunniga uppfödare?

DubbelE
1

#38, jag tycker du ska ta reda på mer innan du säjer nånting, våran familj har hållit på med halvblods och fullblods uppfödning så nog är jag inte helt bäng i huvet! och JA min 3-åring är färdigväxt, kom o kolla pån om du vill och gör en bedömning, jag är hemma halv 5 på vardagarna så det är bara du kommer.

Det du gör Edde är att Generalisera, (jag kan svåra ord jag med) och det är att du påstår att jag säjer att alla är färdigväxta vid 3 års ålder, och att alla är färdigutvecklade vid 3 års ålder bara dom har fått rätt foder? nedu, jag påstår inte ens att min egen 3-åring är färdigutvecklad,  vilket han inte är, men han är färdigväxt på höjden men han kommer att bredda sig mer och bli längre och framförallt ännu grövre.

och vad jag menar med rätt uppföda är inte att dom är färdigväxta. det är att dom tex. har fått gå på STORT bete varje sommar, fri tillgång till bra foder som unga och få gå i flock, det är vad jag menar med rätt uppföda!

Asagard
0

#39 Hur menar du när du säger att din familj har hållt på med halvblod och fullblodsuppfödning?! Då borde du väl vara fullt medveten om att fullblod är färdigvuxna vid 3 års ålder, vilket russ vanligtvis inte är. Eller menar du att ni fött upp russet på samma sätt som ni födde upp fullblod? Förstår inte riktigt ditt resonemang.

Edde
1

#39 Vårda ditt språk!!!!! På vilket sätt generaliserar jag? Är det inte vedertaget att russ och shetlandsponnyer är senare utvecklade än de raser du nämner (halvblod och fullblod). Visserligen har jag en lång hästerfarenhet men att kunna bedöma om en 3 åring nått sin max mankhöjd eller inte verkar vara en utopi för mig. Finns det någon här som kan? Mitt tips kvarstår, prata med en erfaren mätman och inhämta hans synpunkter. (Generalisera är för mig ett vanligt förekommande ord och på inget sätt svårt….)

DubbelE
1

jag använder inga svordommar så jag anser att jag iaf har ett någelunda vårdat språk. vill någon mig något så vet ju alla hur dom kan nå mig.

sen vet jag skillnaden mellan fullblod och gotlandsruss. men det kändes som edde inte tänkte lyssna på mig och inte verkade troa tt jag inte kunde nånting om uppfödning eller dylikt. vi har behandlat rocky som alla andra av våra unghästar vi har haft, fritt bete, fri tillgång till foder, går i flock, leka med andra unghästar o inte har det skadat honom, snarare tvärt om, en otroligt trevlig individ som alla borde träffa för att förstå hur genomsnäll och trevlig han är.

HelenaMeland
0

Er han fortsatt til salgs?

MAR1A
0

#43 ja det e han :)

Symfonin
0

Man kan aldrig garantera att en häst är färdigväxt, hur kan man veta det? Helt omöjligt, oavsett om man håller på med avel och har fina beten, eller inte.

Geminii
1

tkr ni kan diskutera det där med färdigvuxna treåringar någon annan stans.

EllinoreBoy
1

håller med #46, ge fasen i att ha en diskussion på en seriös annons!

thilda-
1

asså.. Nu har ni ju förstört hennes tråd :(

HelenaMeland
0

Kan han lånes ut? ikke selges…Glad

ozzkan
0

#49 Stog att den éndast säljs.