Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1259 ggr
StallBakhet
0

Sprintermästaren Romme 27/7

Hej,

Ni anmäler väl till Romme´s Midnattstrav!?

8 st kat B ponnyer (snabbast har företräde) bakom bilen - 1140 m? Vem tar hem 2000 kr i första pris?

Anmälan via mail: dpk@telia.com

ozzkan
0

Tycker de e dåligt att dom kallar det Sprintermästaren, eftersom Halmstads lopp heter det, men kommer nog bli ett Grymt spännande lopp, e de bara inte nära Åbergs?

Jennie_A
0

Nej tyvärr, det blir Östersund för Iva istället….

divansson
0

lägst 18.000 för russ.. ;P det lär komma ett gäng bra hästar.. shettisar också..

Hannna
0

Janina sade ju i SM segerintervjuven att Gumnios nästa start skulle bli i supersprint på Romme den 27 juli. Om han inte felar i starten lär det gå undan värre!

StallBakhet
0

Jag vet att vi hade dålig fantasi men vi har ju tillägget Romme….Skrattande

Om det blir fler år som vi kör det här så kan vi ju gnugga geniknölarna och komma på något bättre namn.

jessssica
0

Jag ska väl iaf till midnattstarvet!! Och kolla på fina lopp, sprintermästaren o SM kat.A!!! :D:D.. Fota lite..:P

EmiliaLeo
0

aa sprintermästaren kommer nog bli riktigt kul att kolla på :D

vi skulle försökt matcha Pigall II till SM, men han missade 2-3 starter pga tappsko så han hann inte sänka sitt rekord:( kanske anmäler iaf, men ja han lär ju intekomma med.

ozzkan
0

#7 va fort har han gått då?

deweycheatumnhowe
0

Halvrad till Åbergs skrämmer nog några av de snabbaste hästarna.

fan_idole
0

I propostitionen står det ingenting om "högst åtta startande". Vad har du fått det ifrån?

StallBakhet
0

Vid 1140 m och snabbaste har företräde samt att det kallas sprint så är det ju rättvisast att "bara" ha 8 st bakom bilen - eller tycker Ni annorlunda?

Tyvärr kom inte den texten med i proppen men tanken var i allafall sån. Nåja får vi nu fler än 8 hästar anmälda så inte tänker jag hindra dem från att starta.

Kristina-
0

Klart att det ska vara högst 8 startande i ett sånt sprinterlopp tycker jag, men självklart skulle det stått i proppen !

Brunzell
0

Fan måste alla snabbaste dit, ja som ville anmäla :)

ruter
0

Jag tror att det "bara" blir Gumino av dom snabba som kommer att starta. Dom är sugna på pengarna. Resten av dom snabba siktar på Åbergs. Vilket säkert även Gumino gör men chansar med en halvrad där.

deweycheatumnhowe
0

Jenny, Anmäl Lill-Snyggen du, han tar hand om andra priset!

Brunzell
0

Haha men aldrig :)

Michy
0

Klart att du ska Jenny!..Skrattande

Shabalov
0

eller kanske helt enkelt dom snabbaste blir lottade på 1-8 sedan 9 10 11 12 vore en variant

Millaaann
0

#17 ska inte du dit me Tuffing ?

Kristina-
0

Meningen  med det här sprinterloppet är väl att få dit dom snabbaste och visa upp för den stora publiken som brukar vara på midnattstravet?  Men synd att Åbergs ligger så nära inpå så att en del inte vågar riskera att ej komma med  på Åbergs på grund av halvrad.

Jagz
0

Synd att loppet läggs så nära Hugo Åbergs. Varför? Är det någon som vet vilken tid loppet kommer gå ungefär?

Brunzell
0

Jag är nästan säker på att hon inte ska dit Camilla :)

StallBakhet
0

Loppet är beräknat att gå vid kl 18,00 och SM i ponnytrav kat A kl 21,25

Jagz
0

Är det bara anmälan via mail?!

EmiliaLeo
0

#24 mail eller post tror ja de stog :P

Jagz
0

Ja, precis! ;P Så, nu är anmälan ute och vilka har anmält?

EmiliaLeo
0

Jaa jag vill också veta :DDD så nyfiken!!

Jagz
0

Undrar om det blir något lopp, då det ligger så pass nära Hugo Åbergs. Det är tråkigt.

even
0

Nu har startlistan kommit på sptf, sprintermästaren blev inställd för få anmälda.

divansson
0

Döööötråkigt! :( Vilket skit!.. kanske skulle gå om man ändrade proppen till bara snabbast har företräde..? då bli de ju fle som anmäler..?? eller.. aja.. grymt synd att det vart inställt iaf

StallBakhet
0

Som sagt - loppet är inställt pga för få anmälningar. Jättetrist men i det här fallet tror jag inte proputformningen var det avgörande utan snarare närheten till Hugo Åbergs.

Nåja, vi kan köra det här loppet vid ett senare tillfälle när stortravet har någon smaskig kväll.

Jagz
0

Synd! Jag hade anmält min häst. Hur många anmälningar var det?

Jagz
0

De hästar som anmälde (fast det inte blev något lopp) får väl inte halvrad nu, eftersom loppet inte blev av?

StallBakhet
0

Det blev totalt 4 st som anmälde.

Nej, det blir ingen halvrad på dessa hästar eftersom loppet har utgått.

zorken-
0

men!!!!!!!!!åååå trööök jag som hade längtat att få köra!!!å nu när ior gått så bra tider också.

Denna kommentar har tagits bort.
StallBakhet
0

OBS!

Nytt datum för det här loppet…. 26:e oktober 2007. 8 st ekipage över 20000 kr insprunget kommer att bjudas in till LRF SUPERSPRINT.

1140 m - 8 bakom bilen - 2000 kr i första pris.

Vi kommer att börja med inbjudningarna efter tisdag den 2:a oktober.

Frågor besvaras via mail: dpk@telia.com eller via telefon 070-7790502