Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1453 ggr
Teja-Bea
5

Slutat tävla ponnytrav?

Med de senaste årens utvecklingen inom ponnytravet i åtanke håller jag på att göra en sammanställning. Jag vet att flera ägare, tränare, kuskar, ponnyer och uppfödare "lagt ned" ponnytravet de senaste året. Är du, ellet någon du känner, en av dem?! Maila mig!! BeatriceJakobsson@hotmail.com eller skriv här på Facebook. 1.Ditt namn 2. Din roll (ägare, tränare, uppfödare, kusk, ponnyförälder) 3. Antalet ponnyer och kategori på dem som slutat tävla ponnytrav. 4. När slutade ni med tävlingsverkamheten? 5. Orsaken till att ni slutade. Jag vill även veta om ni låtit en, eller flera, specifika ponnyer fått lämna banan (och orsak) men att ni fortfarande tävlar med andra ponnyer. Jag vill gärna ha erat namn för kontaktmöjlighet, men det är självklart inget jag kommer att redovisa för andra!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

stallnysater
0

Mailat dig :)

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

ErikaAndersson
0

Mejlar dig :)

Inna
4

Många pratar om att tappet beror på propparna.  Är det ingen som reagerar på att storhästarna drar mer nu när man i princip får köra storhäst när man är 15 år? varför diskuteras inte denna vinkling?

StuteriLA
1

tror inte att det är speciellt många ponnytravkuskar som går över till stortravet , nån som vet?

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

giffan
0

#4 inte jätte många men dom finns tyvärr. Man hoppar heltenkelt över russen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

agnescarlsson
0

Jag började med ponnytrav från början för att jag inte fick lov att köra varmblod direkt men jag fastnade i det. Riktigt kul är det, jag kör visserligen varmblod oxå men ska hålla på med Ponnytravet några år till:D

fijalar
1

Vi har inte riktigt slutat än,men vi drar ner på tävlandet,en ponny har åkt då det inte finns lopp för dom som aldrig blir snabba, igentligen blev det surt redan för mig som mamma då när prispengarna försvann för shettis,,gick det bra för barnen så fick dom alltid extra tävlingar att åka på men nu får man tänka om då det är så dyrt o åka..Tyvärr  så hittar jag inte så mycket med glädja längre bla  då st I sammarbete med hemma banor hindrar nu hur många tävlingdagar man får ha, propparna är ur tråkiga o passar oss inte alls.😕men jag hoppas att vi får tillbaka glädjen någon gång igen .

amandahandersson
1

Har mailat!