Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbilder
Läst 1370 ggr
jenniferaronsson
0

Hej Underbaringar!

6 år har gått fort. 6 år har svischat förbi sedan jag slutade med ponnytravet. Sorglig nog är det lika längesen jag ens la handen på en häst. Jag blickar tillbaka vareviga dag och önskar förstås att man kunde hoppa in i en tidsmaskin och sitta i sulkyn igen. Lättare sagt än gjort.

Jag tittar in här ibland, det är så kul att ni är aktiva. Ni är fruktansvärt fantastiska allihop! Jag brukar lusläsa startlistor ibland och när det kommer upp ett känt häst/kusknamn så måste jag stanna till och - blicka tillbaka. Det är såklart många nya, och det är så kul att se. Ni ska veta att ni har de bästa åren framför er, ni kommer uppleva de mest minnesvärda ni kommer ha resten av erat liv. Ta vara på varenda travdag!

Nu ska jag inte sitta här och bli alltför nostalgisk och skriva en hel novell. Det jag skulle vilja fråga er om - jag vet att det är längesen och folk på min tid kanske inte är aktiva här längre, men ni som fotade och tävlade runt 05-09 och har en bild på Näsvallens Marina eller Busebo Trolla, får mer än gärna höra av er till mig.

Skulle bli jättetacksam ifall ni kikade igenom era gömmor! Kan betala om det skulle vara så.

MVH

Jennifer Aronsson

Lina-P
0

Samma med mig. Flera år sedan nu jag körde mitt sista lopp. När det åker förbi lastbilar/transporter med ponnysulkys bak så blir jag så nostalgisk och saknar det som tusan.  Brukar också kolla startlistor och de flesta är nya, både hästar och kuskar. Men kända namn kommer då och då, väldigt ofta i stammen! 

Livet ser annorlunda ut nu. Men att jag skaffar mig en ponny i framtiden att träna är inte helt omöjligt! ;)