Hingstdag på Vaggeryd 1/7 2015
I dessa dystra tider för sjunkande betäckningssiffror har följande stuterier Stuteri HT, Stuteri Skullagård, Allgunnens Stuteri, Sävrarp´s Stuteri , Gransjö Stuteri och Emmeros Stuteri tagit ett stort steg i att främja arbetet avel - sport genom att skänka betäckningsrätter i följande hingstar av mycket hög klass!
Hamras Fridolf, Emmeros Legolas, Emmeros Hamlet, Emmeros Jubilar , Lufsen ll, Skullagårds Drigo, Toppå, Lotus HT, Sävrarp´s Zatsiki samt Marlon S!!!
Denna dag kommer även Shetlandscupen att köras .
Massor av andra hpr och prisbord utlovas också.
VÄLKOMNA!
Mycket bra initiativ!
Lyfter på hatten för dem! 👍
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
Men åh! Blir nog att vi tar en trip neråt!
Jättebra initiativ men kör ni en heldag på en vardag? !
# 2 Ni är så välkomna 🙂!
# 3 Det är "hopplöst svårt" att lägga tävlingsdagarna så de inte krockar. Särskilt svårt på Vg då vi ligger i mitten av många banor så vi behöver ta hänsyn till många banor., både uppåt och neråt
Det gjorde att vi i år mitt i semestertider provar med en kvällskörning !
Ett nytt spännande tävlings"drag" från JVP o Vaggerydstravet.
På tal om shettiscupen.. Förra året vann jag med Titti mo och i proppen stod det att segrande häst skulle vinna en gratis vaccination.. Hur får man den ? Eller hur funkar det?
Eller att tränaren skulle få en gratis vaccination stod det
#6 Det var presentkort som delades ut.

Jätte bra idé, men hur gör ni om man bara äger en valack tex då har man ju inte så stor nytta av en betäckningsrätt ?
Bra idé, men gäller betäckningsrätten för 2016 för i juli månad är väl de ston som skall betäckas redan hos bokad hingst. Om man inte har något sto som skall bestäckas, får man sälja betäckningsrätten vidare?
#8 då får man väl nöja sej med de andra priserna man vinner i detta lopp såsom ev. prispengar och hpr 🙂!
#9 Betäckningsrätten är ej tidsstyrd utan följer hingsten så länge denne är verksam i aveln. Bra för den som i dagsläget inte har ett sto eller har ett sto som skall tävla ett tag till 🙂! Eller som du skriver, redan är bokad hos annan hingst, eller betäckt.
Nej den går inte att sälja, den kommer att delas ut till ponnyns ägare som har rätt att överlåta den till tränare eller kusk i aktuellt lopp.
Detta initiativ är ett stort generöst erbjudande från flera stuterier för att främja, uppmuntra och stimulera aveln. Vi som stöder detta önskar att det ses som något positivt i riktning att fler vill ta ett föl och förhoppningsvis i framtiden få en trevlig familje/utställnings/tävlingskompis utav detta 🙂!
#7 jag fick inget presentkort heller?
# 11 Ett litet vänligt tips är att fråga/säga till så fort som möjligt om något blivit fel 🙂!
Om du kollar propositionerna för den dagen så ser du att den fria vaccinationen tillhör prop. 5 som heter Vaggeryds Hästkliniks hpr.
Det lopp du vann var prop.6
Överskriften till en prop är med fet stil, allt under tillhör den proppen.
Jag tror du "sett fel" eftersom det blivit en tom rad innan sista raden i prop 5 🙂?

Gud så roligt! Nu blir det lite roligare att åka lite längre :)
#13 Härligt 🙂!

Men blir det kvälls trav då ? Såg att du hade skrivit kvällskörning högre upp missade det.
Få se om vi kan då , de jobbas ju och Sprintermästaren hemma i Halmstad dan efter :)
Okej då är det jag som sett fel då!! Ja jag vet att man ska säga till tidigare. Men jag trodde att det skulle skickas.. Mitt fel :) men tack för svaret
#16 Vasse´go ´🙂!
Nu har JVPs styrelse gått igenom proppförslagen och med sponsorers önskan och gott samarbete med Rikard så är nu denna tävlingsdag färdig och därmed bjuder JVP/VG till ett fantastiskt välfyllt prisregn denna dag.
Alltifrån värdefulla språngavgifter skänkta av ovan nämnda stuterier, till segertäcken i 11 lopp, hpr 1 - 3 i alla lopp, rosetter till alla prisplacerade, tröstpris till sista oplac/odiskvalificerad i mål, samt ett stort prisbord där alla prisplacerade i kat.A loppen får välja sitt eget hederspris.
Inskrivningen har nog som vanligt nåt litet extra att bjuda på 🙂!
VÄLKOMNA till Vaggerydstravet och ponnyklubben JVP !
Puttar upp lite för ponnytravtävlingen där avelshingstarna står med fina erbjudanden =)!
Deras ägare har välvilligt skänkt fria språngavgifter och hoppas stimulera avelsintresset iom det =)! (se #0)
Utöver fri språngavgift så är det täcken o hpr 1-3 =)!
Torebrings har skänkt en rejäl kartong med godis så inskrivningspresent till kuskarna är räddad =)!
Har sett fram emot denna tävlingsdagen sedan propparna kom för 2månader sedan och nu närmar det sig!! Jag och mina ponnyer laddar till max ses där!
#20 Härligt =)!
Ses då…=)!
Är listorna på gång?