Intresse koll.
Jag har planer på att börja göra huvudlag med käk, förbyglar och ryggstycken i olika färger och storlekar i materialet Biothane.
Biothane liknar läder i utseende och känsla, men kräver ingen vård. Blir utrustningen smutsigt är det bara att skölja av och låta torka.
De är alltså redigt lätt att hålla rent och blir inte stelt.
Skulle du kunna va intresserad av detta eller tror de skulle kunna va något för denna sporten?
jag som kom på iden håller själv på med trav hästar och avskyr all stelt läder och att behöva putsa och rengör all utrustning efter ett kladdigt lopp. Så mycket enklare att bara spola av och sen inget mer.

Det kan vara en toppen idé, vet att spärrgrimmor och slaggjordar i för är eftertraktat :)
Tror jag absolut kan bli en hit, speciellt om du kan hålla bra priser.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det låter som en bra idé 👍 visa gärna bilder på hur det kommer att se ut
Oftast så kostar dom hos Walsh, Wahlsten och Finn Tack ganska mycket pangar och vad jag har räknat på så kommer mina inte alls upp vi samma pris. och mina kommer inte se ut precis som deras huvudlag utan gör dom i mitt stuk och gör först till mina egna hästar och sen lägger upp bilder så ni får se hur dom kommer och se ut :)
Ska bli intressant att se o vad det blir för pris :)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Till ponny kostar 350kr till stor häst från 450-600kr beroende på hur stort huvud hästen har då. Men en normal stor varmblods travare kostar de 450-500kr. Kan fixa så man kan höja och sänka sidostyckena både uppe och nere. Och om man vill ha ett bredare material så kan de fixas. För mer info och bilder pma, skriv på fb Evelina Lina Johansson eller maila Evelina.johansson89@Hotmail.se Nås lättast på fb och via mail, men ska försöka logg in här varje dag.
Vilka färger har du? :)
Kommer du att göra spärrgrimmor?
Åhh, skulle vart jätte intressant! :DD
Ja kommer görs spergrimmor också.