Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1514 ggr
Steffene
0

Start trots startförbud?

Hur kan en ponny som är ilagt startförbud (transportförhinder) till och med 27 juli komma med på startlistan på lopp som går den 25/7?

giffan
0

Det ska inte vara möjligt.  Kontakta Rickard om det är fel.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Örebro.OliviaA
0

Det finns ingen spärr för att anmäla tyvärr. Men hästen ska inte få starta då hur som helst.

VeronicaP
0

Har du kontaktat Richard ? Tror at jag vet vilken du menar.

Stallmima
0

Borde det inte kunna gå att lägga in startspärr vid anmälan på hästar som har fått startförbud?  Någon som vet hur det funkar på stortravet?

Örebro.OliviaA
0

#4 inom ponnytravet har vi ju max 4lopp på 8dagar. Stortravet har något liknande och om en häst uppnått sitt max går det inte att anmäla den till lopp, så att den blir "överanmäld". Anmälan går inte att skicka in. Om du förstår hur jag menar?

Steffene
0

Ja du vet vem jag menar VeronicaP. Ringde Rickard när startlistorna var klara, men det var för att min dotter var uppsatt som kusk på den hästen något hon inte ska vara. Det är efter det jag fick reda på att den har startförbud. Men dom kanske rättar till det i barnprogrammet?

discoanne
0

Hej! Om vi menar samma ponny så mejlade jag Rickard angående ponnyn, Kalmar som ponnyn fick startförbud ifrån hade i efterhand plockat bort startförbudet..

Steffene
0

Okej, då förklarar ju det saken :)

agnescarlsson
0

På dom stora går det att överklaga om man ska köra något stort lopp, vet inte hur det är med ponnyerna

Örebro.OliviaA
0

#9 man kan överklaga på ponny också, men det är inte många- om ens någon- som är villiga att ändra sig.

discoanne
0

Dessa var antagligen villiga att ändra sig.

VeronicaP
2

Men om startförbudet är upphävt borde det vara ändrat på resultat listorna …

Steffene
0

Vad ska till för att få ett startförbud pga transporthinder upphävd? Dokumenterad avåkning eller havari under transport?

VeronicaP
0

Såg att de var borttaget nu