Behålla licens?
Hur många lopp måste man köra per år för att behålla licensen? Vad gills som lopp? Gills provlopp och kval? Gills det om man blir diskad?
Skaffade licens i våras och nån vecka senare startade jag men blev diskad.. Lyckades också få 2p för tjuvstart, hur länge står det kvar och hur många poäng krävs för att bli avstängd? 4 eller 6?
Du måste köra 4 godkända lopp på 2år. Kval och provlopp är giltigt :) 4poäng för avstängning. Det beror på hur många lopp du kör, hur fort de försvinner.
#1 Så om jag förstår rätt så gör det inget om jag inte kör mer iår, men måste köra 4 lopp nästa år? :) Min syster sa att det är 2 lopp per år som gäller. Blir man diskad gills det inte antar jag? :(
Okej ^^ Finns det nånstans där man kan se sånt här? Hittar inte i reglementet, men kanske bara är dålig på att kolla..
#2 hmm.. ja så borde det bli. Nej, 4 på 2år. Sen om du kör 3 iår och ett nästa eller 0 iår och 4 nästa spelar ingen roll. jag tror inte att diskningar gills. Men är osäker, det borde stå i reglementet. Annars kan du alltid ringa eller maila ST och fråga :)
#1 Så poängen försvinner efter ett visst antal lopp? I så fall vet du hur många lopp det är?

Upprepningstiden står i ett dokument som finns på travsport.se under ponnytrav och tävlingsregler.
Tycker att dom inte hade skrivit så tydligt så kan någon förklara för mig hur lång upprepnings tiden är :) Här är länken https://www.travsport.se/polopoly_fs/1.372696!/menu/standard/file/pafoljdsmall%20%20ponny%202015.pdf
Tror jag förstår nu, så om jag körde 11-30 lopp förra året så gäller upprepningstiden i 3 veckor? :)
Så enligt länken så borde poängen (kollade och fick tydligen bara 1p :D) vara borta nu?
Körde 0 lopp förra året så poängen sitter kvar 4 veckor.. Vilket betyder att det redan är borta? :P Körde den 6 Juni
#8 så borde det vara :)

Du har fattat det helt rätt 😃