Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 3254 ggr
fijalar
2014-08-22 20:32
0

ägarbyte

Är det någon som vet var stuteri kumlaby har tagit vägen? Har köpt en fyraårig shetlandshingst som redan innan mig har har tydligen haft två ägare innan uppfödaren,men när jag regstrerar honom så måste jag ha ett ägar papper på honom? är det någon som vet hur jag ska gå tillväga?ägare innan har inte regestrerat till shetlansförbundet.

stallnysater
2014-08-22 20:41
1

Det finns en Nina Månsson i Ödeshög….. Vet att dom flyttade från Visingsö till Ödeshög…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

VeronicaP
2014-08-22 21:06
1

Men den du köpte hästen av måste ju ha skrivit på ett ägarbyte papper, på shetlandsponnyer så skickas ju hela passet plus ägarbyteslappen in som man kan skriva ut på deras webstambok , vad står det för ägare i passet ?

fijalar
2014-08-22 21:28
0

Jag har passet men inget ägarbyte, jag kan ju skriva ifrån henne jag köpte honom men dom tidigare har tydligen inte skrivit något och jag måste ju skicka in nått till shettlandsällskapet och sptf om jag har fattat det rätt..Jag har sökt efter henne I gränna  och I ödeshög men inget svar I tele och brevet kom till baka, senaste jag hörde idag är att hon flyttat till finlanHon har ju räått mycket kummlaby hästar I sverige

stallnysater
2014-08-22 21:31
0

Är det Nina som står som ägare i passet/shetlandssällskapet?

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

VeronicaP
2014-08-23 10:45
3

Kan ju faktiskt vara så att de som köpte hästen från början i te skickade inpasset och lappen. Vem står som ägare i passet? På shetland finns de ingen sådan ägarbyte lapp som de finns på russ tex utan där skriver man Ut lapp från deras webbsida ( säljaren skulle gjort det) och fyller i och skriver på, postar den lappen med passet till SSS och där skrivs nya ägaren in. I passet. Sen när man får hem passet tar man kopia på ägarsidan, fyller i sptf ägarbyte lapp och skickar in där. Hur allt går till står på Sss webstambok (när de gäller föreningen) när de gäller travet står det på St

MagganS-B
2014-08-23 13:13
0

Nina Månsson var från Åland efter vad hon sa till mig…..Tyvärr sålde jag häst till henne…….😡 Kanske hon flyttat tillbaka?

fijalar
2014-08-23 19:39
0

Det är Nina som står som ägare I passet.

VeronicaP
2014-08-23 21:22
0

Gå in på SSS webstambok och fråga dem hur du ska göra .

http://www.shetlandsponnyn.se/Stambok/default.aspx

Där ligger kontakttider och telefon tid . Du kan även läsa lite info mm

Vad heter hästen ? du kan ju se i stamboken mm , det är ju så att kommer den från Finland och är exporterad hit så borde de finnas export papper.

fijalar
2014-08-23 22:05
0

#8 Tack! ska gå in där o läsa och kontakta dom, Tandtroll har jag redan kollat upp I basen och han finns där,Är nästan helt säker på att han är född här.Men det hade varit mycket smidigare om jag hade fått kontakt med Nina.

muirab
2015-07-25 19:14
0

Vet ej hur det gått för dig, men hon bor i Sund på Åland. Dock med Pettersson i efternamn idag.

fijalar
2015-07-29 18:04
0

#10 Det har gåt bra o alla papper är på plats :-)